Tylna wycieraczka

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Tylna wycieraczka

Postprzez golf 1.4 » 5 sty 2012, o 19:11

Witam wszystkich ;] i przechodzę do pytania. Od momentu gdy kupiłem swojego golfa to nie działa mi tylna wycieraczka i czego to może być problem? rozkręcałem już silniczek i nadal nic, sprawdziłem czy prąd dochodzi po przez włożenie żarówki i działała czyli że prąd jest, może to wina przekaźnika? o ile jest do tylnej wycieraczki przekaźnik. Jak jest taki przekaźnik to jaki on ma numer?. Bo chyba tylko ta opcja została przez co nie działa wycieraczka, dodam jeszcze to że spryskiwacz działa.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Tylna wycieraczka

 

Postprzez prezesik » 5 sty 2012, o 19:39

Jeżeli prąd jest na stykach wtyczki zasilającej wycieraczkę to problem w silniczku.
Raczej wymiana na inny sprawny.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez golf 1.4 » 5 sty 2012, o 19:46

A wiesz może co mogło paść w tym starym? Czy da się to samemu naprawić?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez prezesik » 5 sty 2012, o 19:52

Jak zdejmiesz to duże koło zębate ze środka mechanizmu to na tym kole po drugiej stronie są ścieżki miedziane, po których chodzą styki ( coś jak w kierownicy od klaksonu ), często ulegają wytarciu i nie stykają, wtedy silniczek nie loto.

Ja u siebie raz podginałem jedną blaszkę, ale z czasem znów zaczęła przerywać, więc wymieniłem silniczek na drugi sprawny.

Tu pokazałem jak wygląda wnętrze mechanizmu. Zdejmij to duże koło zębate i zobacz, czy któryś z dwóch styków nie jest wytarty.

http://www.golf3.pl/topics28/naprawa-ty ... t25340.htm
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez golf 1.4 » 5 sty 2012, o 20:03

:shock: Nawet dobrze się składa bo rozbierałem rok temu silniczek właśnie przy twoim poradniku. Ale mam problem jak widać na 11 zdjęciu tą dużą zębatkę i ją zdejmę to ten trzpień od wycieraczki się elegancko obraca a jak założę zębatkę to już nie da rady;/ próbowałem przez siłę obracać i nie drgnęło, więc może problem tkwi tam w środku nie wiem co to jest czy to silniczek czy co? te okrągłe coś;d

[ Dodano: 2012-01-05, 19:07 ]
A jak przekaźnika nie ma to prąd też dochodzi?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez prezesik » 5 sty 2012, o 20:24

to cos musiales poprzestawiac w mechanizmie, dlatego nie dryga
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez golf 1.4 » 5 sty 2012, o 20:53

Ale w tym rzecz że się tam głąbiej nie dobierałem. Tylko zmieniłem smar, przeczyściłem zębatkę i ten trzpień wyczyściłem, i to wszystko co robiłem.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez prezesik » 5 sty 2012, o 22:08

to za malo wyczysciles trzpien lub nie wyczysciles otworu, wkladajac trzpien zaczyna sie klinowac z powodu niewyczyszczonego brudu. Nietylko sie czysci trzpien, ale i otwor, w ktorym pracuje trzpien. Ja uzylem wiertla ( chyba 6 mm ).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez golf 1.4 » 6 sty 2012, o 15:35

Tak ale ja zdejmę te ramię z zębatki look to zdjęcie http://imageshack.us/photo/my-images/180/74749616.jpg/ to trzpień ładnie się obraca, a wystarczy że założę te ramię na zębatkę i już koniec nie obraca się
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez JimmyBoy » 27 sty 2012, o 16:24

Panowie a miał ktoś kiedyś taki przypadek że po przełączeniu tej wajchy w dół działa przednia wycieraczka a tylna nie?? Tylna u mnie działa tylko po spryskaniu szyby i to caly czas dopóki nie wyłącze sinika. Przecież powinno być tak że po wciśnięciu wajchy w dół przednia i tylna wycieraczka powinny działać naraz. Podpowiedzcie coś co to może być.
JimmyBoy
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 wrz 2011, o 18:28
Lokalizacja: AKar

Postprzez prezesik » 27 sty 2012, o 16:48

JimmyBoy napisał(a):Panowie a miał ktoś kiedyś taki przypadek że po przełączeniu tej wajchy w dół działa przednia wycieraczka a tylna nie?? Tylna u mnie działa tylko po spryskaniu szyby i to caly czas dopóki nie wyłącze sinika. Przecież powinno być tak że po wciśnięciu wajchy w dół przednia i tylna wycieraczka powinny działać naraz. Podpowiedzcie coś co to może być.

Tak to działa.

Raz wciśniesz wajchę, pryśnie spryskiwacz i wycieraczka co kilka sekund będzie chodzić. Aby ją zatrzymać trzeba jeszcze raz wcisnąć wajchę. - opcja jazdy w deszczu.

Jak chcesz jednorazowo przeczyścić tylną szybę przytrzymujesz dłużej wciśniętą wajchę, wtedy spryskiwacz spryskuje tylną szybę i także chodzi wycieraczka, dopóki nie puścisz wajchy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Sekate » 28 sty 2012, o 01:09

Z tego co kojarzę przytrzymanie wajchy = długie spryskiwanie + włączenie wycieraczki, a nie jednorazowe przelecenie szybki. Dlatego, żeby mieć pewność, że wycieraczka nie będzie w koło chodzić zawsze wciskam wajchę dwa razy pod rząd i mi ładnie raz wycieraczka przelatuje :)
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 32 gości