Układ wysokiego napięcia (kable, świece, kopułki, cewki itp)

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez Kyu » 22 wrz 2014, o 22:33

Wybaczcie że dopisuję się pod czyimś problemem ale nie za specjalnie wiem gdzie a tutaj temat pasuje do mojej sytuacji, otóż mój golf chodzi jak czołg czyli jakby na jednym cylindrze nie pracował. Śmiem twierdzić że po czyszczeniu świec (które wykręcał mój rok młodszy kuzyn i wykręcił wszystkie na raz a kable rzucił byle jak) Mógłby mi ktoś powiedzieć co może być przyczyną takiej pracy silnika i ewentualnie kolejności kabli do świec? Wolałbym niczego nie pomieszać i dodaję iż samochód od tamtego czasu był odpalony raz i strzelał... Jestem świeżym kierowcą i prosiłbym o pomoc. Z góry dziękuję :)
Kyu
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22 wrz 2014, o 20:33
Lokalizacja: Łódź/ Koluszki

 

Postprzez łukasz1983 » 23 wrz 2014, o 21:32

Kyu, Kolego po pierwsze świec się nie czyści,nie wiele to da.Lepiej kupić nowe.A wracając do twojego problemu to masz pomylone kable do świec.Kolejność zapłonu to 1,3,4,2.
Poczytaj sobie ten temat,tam jest wszystko opisane co i jak.
http://www.golf3.pl/topics9/podlaczenie ... t16411.htm
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kyu » 24 wrz 2014, o 14:35

świece czyszczone bo były podejżewane o zachowanie auta, bo już wcześniej się dusił, jeśli wystarczy zmienić świece to zrobię to jak najszybciej co do kabli, ciekawi mnie jedna rzecz odnośnie fajek. mam 1 wąską i 3 szerokie, czy to ma jakiekolwiek znaczenie na którą świecę idzie (wg schematu) czyli: Podłączam ją jako 3 i idzie tak jak kolejność wskazuje. Chce wiedzieć czy inna fajka ma znaczenie..
Kyu
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22 wrz 2014, o 20:33
Lokalizacja: Łódź/ Koluszki

Postprzez łukasz1983 » 24 wrz 2014, o 15:02

Kyu, Masz zapewne 2 różne rodzaje kabli.Jak to nowe u ciebie auto,to dobrze by u zrobiło wymiana świec,kopułki,palca,i tych kabli.Co do kabli to proponuje Beru (drogie,ale jakość robi swoje).
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Palec rozdzielacza

Postprzez fosfor4 » 4 lis 2014, o 18:56

Witam.Chciałem wymienić kopułkę i palec rozdzielacza w moim golfie III s-AAM no i problem ze zdjęciem palca.Jak to zrobić nie wyjmując rozdzielacza ale nic nie połamać?
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 4 lis 2014, o 19:33

fosfor4, kopułkę odpinasz poprzez odpięcie dwóch metalowych zaczepów po bokach i kopułka schodzi . Wcześniej odpinasz przewody zapłonowe pamiętając kolejność . Palec wyciągasz do góry i powinien bez problemu zejść :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez fosfor4 » 4 lis 2014, o 20:08

Gesiu_15, Właśnie problem jest-nie schodzi.Próbowałem podważyć wkrętakiem ale lekko się kruszy od spodu.Kupiłem tego GOLFA w marcu i chcę porobić "od siebie" a niewiem co i kiedy i czy w ogóle było robione w tym aucie???Kolega doradzaa żeby przekręcić kombinerkami to się wyłamie.Mam cykora a niechcę wykręcać całego aparatu...!!!
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 4 lis 2014, o 20:17

fosfor4 napisał(a):Kolega doradzaa żeby przekręcić


raczej mózg ...

Weź próbuj żeby ten palec do góry wyszedł , złap najwyżej kombinerkami i ciągnij do góry , tylko nie kręć . Jak sobie nie poradzisz to oddaj auto mechanikowi jakiemuś ogarniętemu i zrobi :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez fosfor4 » 4 lis 2014, o 20:28

Gesiu_15, Miło przeczytać MĄDREGO opinię niż słuchać doradców- bo jak będzie BUMMM to winnego szukaj!!!Zrobię jak piszesz-tylko nic za darmo a i renta się kurczy.Jak chce się samemu żeby zaoszczędzić to zawsze nie tak...!!!
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 4 lis 2014, o 20:33

fosfor4, 20 zł mechanik powinien wziąść za taką wymianę kopułki i palca , nie pieniądze a i nerwów sobie zaoszczędzisz . Przypatrzysz co i jak i na drugi raz samemu wymienisz ;)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez fosfor4 » 4 lis 2014, o 20:37

łukasz1983, Kable poczekają do wiosny bo są w dobrym stanie Świece BERU 3 elektrodowe wymieniłem.Teraz męczę się z palcem bo nie schodzi(zapieczony ? ) kopułkę też mam nową BOSCHA.Po zdjęciu palca powymieniam to.Auto jest z 1996 r BON JOVI 1,8 benz...bez LPG.

[ Dodano: 2014-11-04, 19:39 ]
Gesiu_15, Dziękuję za pomoc!!!!!

[ Dodano: 2014-11-04, 19:42 ]
Gesiu_15, Sorry zapomniałem napisać że auto pod blokiem a do warsztatu(zaufanego) 2 km.

[ Dodano: 2014-11-05, 17:55 ]
Gesiu_15,Witam.Wymyśliłem ściągacz do palca w aparacie zapłonowym ,ale nie umiem wysłać Tobie zdjęć z mojej komórki.Zdjęć jest 3.
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Dawid1985x » 5 lis 2014, o 20:28

Witam wszystkich mam problem mój golfik odmówił posłuszeństwa. Ale od początku zaczeło się jakiś rok temu był problem z jazdą po deszczu tak więc kable kopułka palec cewka poszły do wymiany pomogło ale nie do końca później po jakimś czasie nie używania auta nie dało sie go uruchomić brak iskry do wymiany czujnik hala pomogło na tydzień jazdy na obecną chwile podmieniłem już 4 aparaty na przed ostatnim auto pochodziło godzinę nie wiem tak jak by coś paliło te czujniki pomocy.
Dawid1985x
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 17:48
Lokalizacja: szydłowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 12 gości