VAG

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez pablos » 24 lis 2012, o 16:22

według instrukcji , którą udało mi się znaleźć do układu sterowania Simos AFT/ADY jest tak:
Obrazek
Obrazek
pablos
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 01:18
Lokalizacja: Chełm

 

Postprzez k-m-r1 » 24 lis 2012, o 21:33

pablos, cośtu namieszałeś

jak sprawdzałęm to w Vag com czy VCDS w instrukcjach opisó okienek są dla tego silnika inne wartosci

nie mam laptopa przy sobie wienc nie wkleje tego kodu

każdy silnik lub grupa silników ma swoje wartosci przypisane od do jakiejs wartosci
Ostatnio edytowano 24 lis 2012, o 22:32 przez k-m-r1, łącznie edytowano 1 raz
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablos » 24 lis 2012, o 22:02

tą instrukcje znalazłem wcześniej na necie także, jak masz jakąś pewniejszą to się podziel :)
pablos
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 01:18
Lokalizacja: Chełm

Postprzez jasiu0997 » 25 lis 2012, o 13:16

no jak ktoś ma info to dawać :)
jak tak zerknałem to czas wtrysku jest zły ;/
Mój Concept :serce: moj-golf/vw-mk3-cabrio-concept-by-jasko-t43936.html

<b>"Nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj, pal, ruszaj"</b>
Avatar użytkownika
jasiu0997
Members
 
Posty: 1068
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 00:56
Lokalizacja: Bytów

Postprzez trollu » 25 lis 2012, o 14:20

pod blokiem przecież pisze co jest mierzone i podaje przedział prawidłowych parametrów
jasiu0997 napisał(a):ak tak zerknałem to czas wtrysku jest zły

wtrysk masz ok
group 3 - 3 i 4 okno jest poza przedziałem - przepustnica
group 1 - O2 sensor tez poza zakresem
czas wtrysku masz 2.04ms a przedział 2-4ms czyli ok

ja bym się nie przejmował skoro silnik pracuje ok, różnice są minimalne, z tego co pamiętam to u mnie O2 sensor też coś poza zakresem był
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez k-m-r1 » 26 lis 2012, o 18:55

U mnie tak to wygląda

Kod: Zaznacz cały
VAG-COM label file
;
; Seat Cordoba (6K) / VW Golf (1H) / VW Golf Cabriolet (1E)
; VW Passat (3A) / VW Polo (6V)
;
; component: Engine (#01) - AFT/AKS
;
; p/n: 037-906-025 AA/J/K/T
;      06K-906-025 A/E/G/L
;
; includes measuring blocks and coding
;
; This file is part of a redirection package,
; make sure you have all of the following files.
;
; 03-01.LBL
; 1L-01.LBL
; 6K-01.LBL
; 037-906-025-AFT.LBL (1.6l E   @ 100 HP - AFT/AKS)
;
: created on 22/June/2001 by Chris Gaskell (chrisgaskell@yahoo.com)
; updated/enhanced on 13/April/2005 by Sebastian Stange (sebastian@ross-tech.com)
;
; last modification: 04/13/2005
;
; ready for VAG-COM 405.0 and above
;
;
;---------------------------------------------------
;
; measuring block information
;
;---------------------------------------------------
;
;
000,0,Basic Functions
000,1,Intake Air Temperature,Specification: 70...160 (4.5...72.0 °C)
000,2,Battery Voltage,Specification: 115...161 (12.0..16.5 V)
000,3,Coolant Temperatur,Speciication: 120...150 (80...110 °C)
000,4,Engine Load,Specification: 30...45 (11.7...17.5 %)
000,5,Lambda Sensor Voltage,Specification: 10...50 (0.20...1.00 V)
000,6,Lambda Sensor (learning value),Specification: 0...20 (0...0.64 ms)
000,7,Operating Condition
000,8,Throttle Valve Angle,Specification: 5...11 (2.5...4.7 <°)
000,9,Injection Time,Specification: 2...4 (2...4 ms)
000,10,Engine Speed,Specification: 24...28 (768...896 RPM)
;
001,0,Basic Functions (Basic Setting: Throttle Body Alignment [TBA])
001,1,Engine Speed,,Specification: 780...880 RPM
001,2,Coolant,Temperature,Specification: 80...110 °C
001,3,Lambda Sensor,Voltage,Specification: 0.2...1.0 V
001,4,Adjustment,Conditions,Specification: 00000010
; 1xxxxxxx - Malfunction detected
; x1xxxxxx - Signal from autom. transmission
; xx1xxxxx - A/C system active
; xxx1xxxx - Idling switch open
; xxxx1xxx - Fault in lambda control
; xxxxx1xx - Throttle valve opened
; xxxxxx1x - Engine running
; xxxxxxx1 - Coolant temperature below 80 °C
;
002,0,Basic Functions
002,1,Engine Speed,,Specification: 780...880 RPM
002,2,Injection Time,,Specification: 2...4 ms
002,3,Battery,Voltage,Specification: 12.0...16.5 V
002,4,Intake Air,Temperature,Specification: 20...70 °C
;
003,0,Basic Functions
003,1,Engine Speed,,Specification: 780...880 RPM
003,2,Engine Load,,Specification: 12...17 %
003,3,Throttle Valve,Angle,Specification: 3.0...4.5 <°
003,4,Thottle Valve,(duty cycle),Specification: 10...20 %
;
004,0,Basic Functions
004,1,Engine Speed,,Specification: 780...880 RPM
004,2,Engine Load,,Specification: 12...17 %
004,3,Vehicle Speed,,Specification: 0 km/h
004,4,Operating,Conditions,Specification: 01000000
; 1xxx---- - Overrun
; x1xx---- - Idling
; xx1x---- - Partial Load
; xxx1---- - Full Load
;
005,0,Throttle Control (Lambda Control)
005,1,Engine Speed,,Specification: 780...880 RPM
005,2,Charcoal Valve,(duty cycle),Specification: 7...9 %
005,3,Fuel Consumption
005,4,Operating,Condition,Specification: 0000101x
; 1--xxxxx - Coding for Syncro
; x--1xxxx - Lambda control at limit
; x--x1xxx - Lambda control active
; x--xx1xx - Faul in fault memory
; x--xxx1x - Lambda probe ready
; x--xxxx1 - Rich mixture
;
006,0,Learning Values (Lambda/Throttle)
006,1,Lambda control,(additive),Specification:  0.00...0.60 ms
006,2,lambda control,(multipl.),Specification:  0.90...1.10
006,3,Throttle valve,(idle control),Specification: 0.90...1.10
006,4,Throttle valve,(idle control),autom. transmission (Specification: 0.90...1.10)
;
007,0,Hall Sender/Altitude Correction
007,1,Coordination,Hall Sender,Specification: 57...60 or 1.0
007,2,Coordination,Hall Sender,Specification: 5...8
007,3,Altitude,Correction,Specification: 0.80...1.20
007,4,Operating,Condition,Specification: 00000000
; 1-xx-xxx - Mechanical emergency running
; x-1x-xxx - Adaptation necessary
; x-x1-xxx - Adaptation necessary
; x-xx-1xx - Adaptation terminated (battery voltage to low)
; x-xx-x1x - Adaptation terminated (time exceeded)
; x-xx-xx1 - Idle switch open
;
;
;---------------------------------------------------
;
; coding information
;
;---------------------------------------------------
;
;
C0,Engine Control Unit - Coding
C1,00000 - Manual Transmission
C2,00001 - Autom. Transmission
C3,00002 - Syncro (All-Wheel-Drive)
;
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez jasiu0997 » 26 lis 2012, o 22:45

trollu, czyli ze przepustnice przydało by się wyczyścić i zrobić adaptację ?
Mój Concept :serce: moj-golf/vw-mk3-cabrio-concept-by-jasko-t43936.html

<b>"Nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj, pal, ruszaj"</b>
Avatar użytkownika
jasiu0997
Members
 
Posty: 1068
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 00:56
Lokalizacja: Bytów

Postprzez hellaflush » 7 gru 2012, o 18:26

Ten kabelek będzie dobry do ogarniecia błędów i parametrów? W ogóle da się tam podjerzeć spalanie?
http://allegro.pl/vag-kkl-pl-usb-ftdi-2 ... 90455.html
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Balcer » 8 gru 2012, o 21:35

To ja pozwole sobie wtracic swoje 2 grosze.
Jako ze od dluzszego czasu bawie sie w diagnostyke aut z grupy VAG.
Do naszych golfow potrzebny jest najzwyklejszy kabel kkl na zlacze OBDII (opcjonalnie adapter na OBD1)
Polecam kabel od firmy Viaken http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-us ... zarny.html
Ten kabel w zupelnosci wystarczy . Dlaczego akurat ten ? Postaram sie wyjasnic. Na temat kabli z allegro bylo pelno w necie napisane i czy kupimy kabel za okolo 50 zl (z przesylka) czy takie do okolo 250 zl to bedzie ten sam kabel z inna obudowa . Beda nas kusic darmowymi programami na plycie badz pieknie napisanymi aukcjami ze sprawdzimy przebieg zrobimy chip tuning i tego typu rzeczy jest to nie prawda.
Do w/w czynnosci ktore koledzy chca robic ten kabel jak najbardziej bedzie hulal. Viaken daje nam pelne wsparcie techniczne co jest wazne.

Odnosnie programow to polecam Wam Polski VAG w wersji 4.9 badz vag-com
Z Vag Comem jest troche inna sprawa mianowicie te kable obsluguja vag coma do wersji 409 ta akurat jest po polsku. Jednak nie pozwala ona nam na chip tuning ani odczytywanie przebiegow i innych kluczowych dla kupujacego auto rzeczy (ile razy poduchy byly odpalane itd)
Jezeli ktos zdecyduje sie na Vag Coma a radze sie na neigo zdecycowac gdyz daje nam mozliwosc sprawdzenia parametrow silnika i wykonania tzw logow statycznych i dynamicznych ktore pomagaja w diagnozowaniu auta.
Jako ciekawostka Vag Coma uzywam w wersji 311 jest fakt po angielsku ale bardzo intuicyjne menu i co wazne jest stabilna.

Jak ktos ma jakies pytania odnosnie diagnostyki VAG to chetnie pomoge.
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

vag problem

Postprzez k-m-r1 » 1 sty 2013, o 21:44

a więc tak

szukam pliku etykiet do 030-906-026-k lub 030 906 026 k

czyli opis okienek vag co jest co

i teraz tak vag 311 odczytuje mi w bloku silnika tylko grupę 000
są jakieś cyferki ale co jest co nie wiem...
druga sprawa 409 podobnie nie ma opisów

inny problem to powyżej obrotów 2000 - 2200 wszystkie odczyty 10 odczytów wskakuje na 00

znalazłem rozpiske

Kod: Zaznacz cały
; requires VAG-COM 405.0 or newer
;
;
;030-906-026-AB  ; ABD: (1H)
;030-906-026-AC  ; AEV: (6N)
;030-906-026-AE  ; ???: (??)
;030-906-026-AF  ; ???: (??)
;030-906-026-AG  ; AAU: (80)
;030-906-026-AH  ; AAV: (80)
;030-906-026-AJ  ; ADX: (6N)
;030-906-026-AK  ; AEV: (6N)
;030-906-026-AL  ; AEV: (6N)
;030-906-026-AM  ; AEV: (6N)
;030-906-026-AP  ; ADX: (6N)
;030-906-026-A   ; AAU: (80)
;030-906-026-B   ; AAV: (80)
;030-906-026-D   ; AAU: (80)
;030-906-026-E   ; ADX: (6N)
;030-906-026-H   ; AAU: (80)
;030-906-026-J   ; ABD: (1H)
;030-906-026-K   ; ABD: (1H)
;030-906-026-M   ; AAU: (80)
;030-906-026-N   ; AAV: (80)
;030-906-026-R   ; ABD: (1H)


ale nic wiecej nie zdobyłem informacji na temat
lub jeśli ktoś ma pojecie to rozpiskę wartości co jest od czego z resztą sobie poradzę i szrobie plik do vaga
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Balcer » 1 sty 2013, o 23:25

Jutro moge zrobic Ci screena z VAGa 311
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

interfejs vag

Postprzez skolar » 1 lut 2013, o 16:11

witam otoz rzymierza sie do kupna interfejsu i znalazlem cos takiego http://moto.allegro.pl/kb1-kabel-interf ... 94627.html co o tym myslicie ?? moze polecacie cos juz sprawdzonego albo lepszego w przedziale tak okolo 100 zl
skolar
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 17:02
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości