Wariujący licznik Co się dzieje ??!!

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Wariujący licznik Co się dzieje ??!!

Postprzez RAQnio_V » 6 lip 2011, o 18:30

Siema. Mam problem z licznikiem, ale zacznę od początku.

W niedzielę brakło mi gazu jak wracałem do domu, benzyny było po 3 czerwoną kreskę, z racji tego, że miałem daleko do stacji to jechałem na benzynie. Paliwa zeszło do 1 czerwonej kreski i zapaliła się rezerwa. dojechałem do stacji zatankowałem gaz i ok. Dzisiaj jak jechałem rano do pracy ruszając z pod bloku (jeszcze na benzynie) gdy skręciłem autem to po pokonaniu zakrętu auto zgasło i zapaliło dopiero za 2 razem. Myślę sobie pali się rezerwa a ja jeździłem na niej 3 dni więc może już w baku opary. Więc po pracy od razu na stację. Gdy dojeżdżałem do stacji wszystko było w porządku. Zatankowałem za 100zł benzyny. I zaczęły się jaja. Licznik zaczął świrować. Wskaźnik benzyny w zależności od tego w którą stronę się przechylę to lata od pustego do pełnego i prędkościomierz przestał działać. Nie nalicza też kilometrów. Opisuję to szczegółowo, bo nie wiem czy to miało jakiś wpływ na zachowanie się licznika.

Co sprawdziłem:
- podmieniłem licznik (takie same objawy)
- sprawdziłem bezpieczniki (ok)
- zresetowałem licznik i zrobił test licznika (wszystkie wskazówki drgnęły)

Pomóżcie bo już sam nie wiem co mam zrobić.

Kiedyś już miałem podobną sytuację ze wskazaniem paliwa, a mianowicie zaraz jak zapaliła się rezerwa to zatankowałem za 50zł i wskazówka nawet nie drgnęła, dopiero jak za jakieś 2-3h odpaliłem auto to dopiero poziom się podniósł, ale kilometry działały normalnie.

Z góry dzięki za pomoc.
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Wariujący licznik Co się dzieje ??!!

 

Postprzez Zico63 » 6 lip 2011, o 20:03

Przy tankowaniu należy wyłączać zapłon - tyle mogę podpowiedzieć. Co dzieje się jeśli się NIE wyłączy, nie wiem.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez paxstor » 6 lip 2011, o 20:08

RAQnio_V, a masę ma dobrą ja miałem coś podobnego przy zanikaniu masy
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez RAQnio_V » 6 lip 2011, o 21:32

Zico63, zapłon był wyłączony o oczywiste.

paxstor, a gdzie mam szukać konkretnej masy ??

chciałem dostać się do pływaka w baku, ale pod siedzeniami nie mam dojścia. wiecie jak mogę się do niego dostać ??
Dzwoniłem do znajomego elektryka i powiedział, że może przez dłuższą jazdę na rezerwie zawiesił się pływak i daje jakieś zwarcie na licznik i stąd te problemy, ale nie mogę się do niego dostać :(
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez paxstor » 6 lip 2011, o 23:15

RAQnio_V, musisz zobaczyć gdzie tam masa idzie, a do baku powinieneś dostać się w bagażniku za fotelem po prawej stronie
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez marcinkoz2910 » 7 lip 2011, o 09:41

RAQnio_V napisał(a):i prędkościomierz przestał działać.
to może być zbieg okoliczności

Uszkodzoną masz zapewne wiązkę lub sam impulsator co jest w skrzyni biegów od tego zacznij a prędkość powróci i zacznie liczyć kilometry przejechane

A co do baku to pewnie pływak spadł z mocowania, tak się dzieje jak się jeździ na oparach :-P

musisz wyjąć wykładzinę z bagażnika i tam masz dekiel odkręcasz go i masz wejście do baku i pływaka i trzeba zobaczyć co się tam popsuło
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez adrianagent » 7 lip 2011, o 17:02

Witam
Jestem nowym użytkownikiem ale miałem taki przypadek w silniku 1.9 TDi AHU gdy montowałem klimatronik.
1.sprawdź masę przy silniku wszystkie przewody
2. kostkę przy silniku (skręcaną) Mi nie łączyła, auto odpalało, wszystkie wskazówki i lampki wariowały
Pozdrawiam
adrianagent
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 16:59
Lokalizacja: Krosno

Postprzez RAQnio_V » 7 lip 2011, o 18:27

problem rozwiązany...
twardy reset (ściągnięcie + klemy na 30min) i skasowanie błędów:
- czujnik położenia wału korbowego
- awaria systemu zasilania pompy paliwa

załatwiło sprawę. Licznik śmiga ;)

dzięki za pomoc.

ostatni raz to auto widziało rezerwę :P
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości