Wentylator chłodnicy

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Wentylator chłodnicy

Postprzez czepi » 6 cze 2011, o 20:36

Witam.
Czy ktoś jest w stanie podać dane znamionowe (prąd i moc) wentylatora chłodnicy AEG LG76A60 w moim ABF-ie dla poszczególnych biegów (prędkości)? Mam przerwę w obwodzie z rezystorem, czyli na wolniejszych obrotach i wentylator załącza mi się tylko na wyższych obrotach jak już temperatura skoczy poważnie w górę. Podłączyłem przewód odpowiadający za włączanie pierwszego (wolniejszego) biegu pod zacisk od drugiego (szybszego) biegu także załącza się od razu na szybsze obroty. To taka prowizorka oczywiście ale sęk w tym, że bardzo potrzebuję teraz samochodu i nie mam czasu na wymianę wentylatora. Nie wiem jak długo mogę tak jeździć. Może ktoś się bardziej orientuje w tych sprawach.
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Wentylator chłodnicy

 

Postprzez Zico63 » 6 cze 2011, o 22:13

Bardzo poprawnie sobie Kolega poradził: tak właśnie pracowały wiatraki jednobiegowe i było O.K.; te dwa biegi dają po prostu "miękki start" i pracę ze zmniejszoną siłą (także poborem mocy) - gdy nie jest wymagana pełna moc.
Dla ABF-a był wiatrak typowy o mocach 100W/60W i średnicy 305 mm, co daje ok 8÷9A na drugim biegu i ok 5A na biegu pierwszym.
Na starcie, wiadomo, bierze przez chwilę więcej.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez czepi » 7 cze 2011, o 19:01

No właśnie na rozruch silniczek potrafi "wziąć" więcej.... po kilku załączeniach przepaliło mi bezpiecznik 15A. Zaaplikowałem kolejną 15tkę ale jak ją przepali ponownie to dam 20-tkę, bo myślę, że po prostu po kilku załączeniach (rozruchach) od razu na drugim biegu bezpiecznik się może lekko podgrzać i któryś z kolei rozruch wentylatora go po prostu przepalił. Jak padnie kolejna 15tka to wstawię 20tkę. A czy kolega nie potrafi czasem namierzyć kodu tego drugiego wentylatorka, który jest sprzęgnięty z tym elektrycznym poprzez pasek... pasek też mam urwany a jak już będę demontował cały przód i chłodnicę to wymienię obydwa od razu
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez Zico63 » 7 cze 2011, o 21:35

No to tak:
Wiatrak dodatkowy – 1H0 119 113C;
Pasek do nich: 1H0 119 137 krótszy, 800mm długości lub
. . . . . . . . .1H0 119 137A dłuższy, 860mm długości.

I jeszcze dodam, ze wentylator ma w skrzynce bezpiecznik 30A, dla każdej z wersji wiatraków. Te 30A daje do myślenia ;-)
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez czepi » 7 cze 2011, o 22:07

Wielkie dzięki jeszcze raz. Przy dzisiejszych temperaturach to bez wiatraka ani rusz :)
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości