Wentylatory cały czas pracują

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Wentylatory cały czas pracują

Postprzez nitroo » 28 sie 2011, o 17:36

Witam.

Rano chciałem odpalić auto i... niestety. Akumulator padł. Okazało się, że wentylatory (chłodnicy i klimy) cały czas pracują, więc pewnie przez noc wyładowały aku. Po wyłączeniu silnika cały czas pracują, pomaga mi tylko wypięcie kostki od nich, żeby przestały pracować. Gdzie szukać przyczyny?
nitroo
 

Wentylatory cały czas pracują

 

Postprzez garas1 » 28 sie 2011, o 17:39

nitroo napisał(a):pomaga mi tylko wypięcie kostki od nich, żeby przestały pracować. Gdzie szukać przyczyny

Twoim problemem może być czujnik temperatury w chłodnicy który włącza wentylatory jak temperatura dochodzi do 100stopni
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez nitroo » 28 sie 2011, o 19:13

garas1 napisał(a):
nitroo napisał(a):pomaga mi tylko wypięcie kostki od nich, żeby przestały pracować. Gdzie szukać przyczyny

Twoim problemem może być czujnik temperatury w chłodnicy który włącza wentylatory jak temperatura dochodzi do 100stopni

Chodzi o ten http://allegro.pl/vw-golf-iii-1-4-94-cz ... 84385.html ?
nitroo
 

Postprzez garas1 » 28 sie 2011, o 19:30

Tak to ten ale najpierw wypnij wtyczkę z tego czujnika i zobacz czy wentylatory będą chodzić.
jak nie będą chodzić przy odłączonym to znaczy że czujnik do wymiany
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez pablomed » 28 sie 2011, o 22:39

A jeśli będą się mimo to kręcić to najczęściej pada sterownik wentylatorów pod zbiorniczkiem płynu (od przypadkowego zalania płynem chłodzącym bo niestety nie jest on szczelny ma otworek do wentylacji). Można się bawić w sprawdzanie wg schematu ale najprościej podmienić na próbę ze szrotu, zresztą nawet nowy zamiennik kosztuje ok 7 dych. Na razie możesz wyjąć wtyczkę z grubymi kablami, zdaje się pierwszy bieg wentylatora wtedy tylko zostanie ale sprawdź to żeby nie przegrzać silnika..
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pawel1990 » 29 sie 2011, o 14:26

A może jakiś przewód idący do czujnika jest przerwany? Ja tak miałem jak mi pasek od altka przetarł, chrzenek24 zlokalizował przerwanie :super: i już jest ok
-----------------------------------------------------------
Byłe MK3 1.8 GT --> moj-golf/moje-gt-t21191.html

Byłe MK3 VR6 --> moj-golf/zwykle-mk3-vr6-by-pawel1990-t34070.html

Byłe MK3 GTI --> moj-golf/zielone-gti-t54087.html

Obecny B5 kombi --> inne-samochody-z-rodziny-vag/b5-variant-by-pawel1990-t64298.html
Avatar użytkownika
pawel1990
Members
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 08:41
Lokalizacja: Sędziszów

Postprzez nitroo » 29 sie 2011, o 21:40

Zdjąłem kostkę z czujnika i... niestety poleciał dymek i zaśmierdziało spalenizną. Kostka wchodząca do czujnika stopiła się w środku. Co może być przyczyną zwarcia? Mam wymienić samą kostkę, czy czujnik też należy już zmienić?

Inne sprawa. Nie mogłem teraz jej włożyć z powrotem. Może przez to, że zrobiło się ciemno, a może przez to, że się stopiła. Czy jeśli uda mi się to teraz jakoś włożyć, to wentylatory będą działać? Muszę przejechać 160 km autostradą.
nitroo
 

Postprzez Zico63 » 29 sie 2011, o 21:56

Prawdopodobnie Kolega wyjmując wtyczkę, wyrwał i zwarł ze sobą piny (przewody) wtyku. Ale nie powinno wówczas dojść do zwarcia a włączenia się wiatraka - bo w tej wtyczce NIE MA masy! Podejrzewam więc gorszą sprawę: zwarcie wewnętrzne wiatraka i z tym nic nie da się zrobić "na tym czasem". To może też być przyczyną uszkodzenia sterownika.
Wentylator będzie pracował niezależnie od sterownika, o ile tylko włącznik w chłodnicy jest sprawny. W tych silnikach sterownik wymusza pracę wiatraka w niektórych jedynie przypadkach oraz ciągle - jeśli jest klima.
Należy włożyć bezpiecznik zielony, 30A w gniazdo 19 i sprawdzić czy nic się nie dzieje. Bezpiecznik NIE MOŻE BYĆ WIĘKSZY, lepiej mniejszy, np 25A w braku właściwego.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez nitroo » 30 sie 2011, o 06:25

Zico63 napisał(a):Prawdopodobnie Kolega wyjmując wtyczkę, wyrwał i zwarł ze sobą piny (przewody) wtyku. Ale nie powinno wówczas dojść do zwarcia a włączenia się wiatraka - bo w tej wtyczce NIE MA masy!


No właśnie wiem, że nie ma tam masy, więc jak mogłem to zrobić?

Zico63 napisał(a):Podejrzewam więc gorszą sprawę: zwarcie wewnętrzne wiatraka i z tym nic nie da się zrobić "na tym czasem". To może też być przyczyną uszkodzenia sterownika.
Wentylator będzie pracował niezależnie od sterownika, o ile tylko włącznik w chłodnicy jest sprawny. W tych silnikach sterownik wymusza pracę wiatraka w niektórych jedynie przypadkach oraz ciągle - jeśli jest klima.


Mam klimę. Jak się dostać do sterownika i jak sprawdzić, czy jest sprawny?

Zico63 napisał(a):Należy włożyć bezpiecznik zielony, 30A w gniazdo 19 i sprawdzić czy nic się nie dzieje. Bezpiecznik NIE MOŻE BYĆ WIĘKSZY, lepiej mniejszy, np 25A w braku właściwego.


Jakie objawy będą odpowiednie, a jakie nie?
nitroo
 

Postprzez Zico63 » 30 sie 2011, o 10:45

Jak pisałem, zwarcie może zaistnieć tylko przy zwarciu w silniczku.
Teraz by trzeba odpiąć wtyki ze sterownika, zabezpieczyć przed zwarciem i podwiesić. Włożyć ten bezpiecznik i na ZDJĘTYM wtyku z włącznika w chłodnicy zewrzeć tamtejszy czerwony z najpierw jednym a potem drugim przewodem; Zasze jednym jednocześnie. Silniczek powinien ruszyć. Jeśli wybije bezpiecznik a silnik nie ruszy – zdjąć wtyczkę z silnika i znów ta próba. Jeśli teraz nie wybije – silniczek do wyrzucenia; jeśli wybije – przetarte przewody, starannie przeszukać.
A sterownika nie tak szybko się sprawdzi, a na pewno nie warto naprawiać. Jeśli układ klimy jest OK, to sterownik po prostu powinien włączać wiatrak momentalnie. Zaś ewentualne dochładzanie już Kolega nie sprawdzi - to zależy od uznania ECU.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez nitroo » 30 sie 2011, o 11:37

Zico63 napisał(a):Teraz by trzeba odpiąć wtyki ze sterownika, zabezpieczyć przed zwarciem i podwiesić. Włożyć ten bezpiecznik i na ZDJĘTYM wtyku z włącznika w chłodnicy zewrzeć tamtejszy czerwony z najpierw jednym a potem drugim przewodem; Zasze jednym jednocześnie. Silniczek powinien ruszyć. Jeśli wybije bezpiecznik a silnik nie ruszy – zdjąć wtyczkę z silnika i znów ta próba. Jeśli teraz nie wybije – silniczek do wyrzucenia; jeśli wybije – przetarte przewody, starannie przeszukać.


Klima była sprawdzana z miesiąc temu i wszystko było ok. Proszę mi powiedzieć, jak się dostać do tego sterownika - potrzebuję kanału?
nitroo
 

Postprzez Michal43233 » 8 lut 2013, o 23:29

Witam ma golfa MK3 z 2.0 115KM i ostatnio gdy pożyczyłem ojcu golfika gdy wrócił ja po jakiś 30 min zszedłem do niego i usłyszałem ze wentylator chłodnicy cały czas chodzi po godzinie dalej chodził a auto było zgaszone i zamknięte odpiołem klemy poczekałem 20min i gdy podłączyłem dalej chodzi czytałem ze czujnik może być walnięty (jakiś niebieski z tego co sie dowiedziałem) ale nie wiem czy to 100% to. Tak ze zwracam sie do bardziej doświadczonych miłośników tej marki ;)
Michal43233
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 sty 2013, o 20:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Następna strona

- - - wino w kartonie 5l



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 35 gości

cron