Wiązka centralnego zamka

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Wiązka centralnego zamka

Postprzez przem_uc » 12 sty 2012, o 22:43

Witam, proszę o pomoc w ustaleniu za co odpowiadają poszczególne wtyczki i kable zamka centralnego:

1 - wtyczka 4 kable:
a) biało-czerwony
b) czarno-czerwony
c) brązowy
d) czerwono-żółty

2 - wtyczka 3 kable:
a) szary
b) biało-czerwony
c) zielony

Ostatnio centralny sam zamykał samochód po otwarciu (niezależnie czy samochód ruszał czy nie po max 1 minucie zamykał drzwi). Odpiąłem tę wtyczkę z 4 kablami i problem ustąpił – teraz jeżdżę tylko z tą na 3 kable i chciałbym dowiedzieć się za co odpowiadają te kable :->
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Wiązka centralnego zamka

 

Postprzez pablomed » 12 sty 2012, o 23:26

1 to kable do włącznika który uruchamiasz kluczykiem
2 to kable do włącznika wykrywającego położenie zamka - czyli przycisku. Dzięki niemu nie otworzysz od środka zamków przez wyciąganie przycisku i zamkniesz drzwi przez wciśnięcie przycisku - tak mniej więcej - sterownik do tego wszystkiego jest przy pomce zamka
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez przem_uc » 13 sty 2012, o 00:07

pablomed, dzięki.
Moje kłopoty z zamkiem związane są z tym ,że przed zimą wyciągnąłem go z drzwi solidnie umyłem. Ale musiałem coś źle poskładać, bo nie mam teraz możliwości zamknięcia drzwi kierowcy z pilota alarmu. Centralny z pilota zamyka 3 drzwi i klapę a ja potem domykam zamek z kluczyka (dodam, że z pilota bez problemu otwieram wszystkie drzwi).
Sprawdziłem powietrze w kablach - pompuj i zasysa, ale jak zasysa, to nie ma dość mocy, żeby zamknąć zamek.
Może masz pomysł,co tam w zamku można poprawić.
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez pablomed » 13 sty 2012, o 18:55

pierwsza myśl jest taka że zasysa ale za słabo, czyli trzeba by sprawdzić jednak ten wężyk szczególnie na łączeniu w słupku drzwi - może nie jest całkiem szczelny. A co ewentualnie stało się z samym zamkiem nie wiem, trzeba by wymontowac i ocenić siłownik, zasysac powietrze ustami. Może sam siłownik,abo jakies opory sa w zamku z powodu brudu, nie będzie to napewno nic skomplikowanego.
Natomiast jesli chodzi o ten problem z pierwszego postu - możliwe jest jakieś uwzkodzenie włacznika 4-kablowego. Gdybyś miał jakiś zamek na podmianę to najszybciej byś tak sprawdził, na szrotach czy allegro sa to tanie rzeczy.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez przem_uc » 19 sty 2012, o 22:30

Witam,
Zastosowałem się do rady kolegi pablomed o poszukaniu zamka i dziś dostałem przesyłkę. Podłączyłem i wszystko gra. Samochód jak nówka. Natomiast nie odmówiłem sobie rozłożenia tego starego zamka. I znalazłem przyczynę oporu mechanizmu:
Ruchoma część zamka
Obrazek
która zaczepia się o karoserię („cypel”?) jest pokryta jakimś rodzajem tworzywa, zapewne w celu ochrony przed rdzą czy przed przymarzaniem. I to tworzywo w moim zamku było mocno zniszczone (poszarpane) – wystające farfocle w momencie zamknięcia tej części na ryglu w karoserii wchodziły do środka i blokowały ruch mechanizmu. Kiedy w zamku (mając do niego dobry dostęp na stole) cienkim śrubokrętem wyciągałem te farfocle na zewnątrz, to z miejsca mechanizmy działały bardzo lekko. Zamknięcie tej części powodowało za każdym razem blokowanie mechanizmu przez te farfocle.
Mam więc pytanie, czy ktoś rozbierał zamek na części pierwsze i podpowie, czy można dostać się do jego środka tak, żeby to tworzywo usunąć.
Mam wprawdzie już „nowy” zamek, ale z chęcią naprawiłbym ten stary – w przyszłości może się przydać.
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 38 gości