Wilgotne powietrze. Problem z pracą silnika

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Wilgotne powietrze. Problem z pracą silnika

Postprzez xgrzesio2 » 27 lut 2012, o 08:51

Gdy na dworze pada deszcz lub jest wilgotne powietrze pojawiają się problemy z odpaleniem auta. Gdy jest sucho wszystko działa idealnie.
Sytuacja wygląda w ten sposób, że gdy odpalam 1-szy raz to wszystko jest OK. Następnie około 5 minut jazdy, parkuję pod sklepem, robię zakupy, wracam po 15, 20 minutach i pojawiają się problemy z odpaleniem auta (strasznie stęka i się krztusi). A jak już się uda odpalić to musi popracować kilka minut na większych obrotach (1800) aby złapał temperaturę. Później wszystko działa OK. Wymieniłem kable WN, czyściłem kopułke oraz palec apar.zapł. ale nic to nie pomogło. Rok temu wymieniałem świece na NGK (przejechałem na nich 12000km )więc sądzę że są dobre. Co jeszcze może być przyczyną takiego stanu rzeczy ?

PS.
Jest jeszcze jedna ciekawostka;gdy tak się krztusi i stęka przy odpalaniu to z otworu dolotowego powietrza wylatują spaliny.
xgrzesio2
xgrzesio2
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 11:37
Lokalizacja: Iława

Wilgotne powietrze. Problem z pracą silnika

 

Postprzez rafal9119 » 27 lut 2012, o 13:17

może masz tłumik zapchany
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez xgrzesio2 » 27 lut 2012, o 13:20

Ale w suche dni pali normalnie.
xgrzesio2
xgrzesio2
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 11:37
Lokalizacja: Iława

Postprzez Gracjanno » 27 lut 2012, o 14:27

hmm... gdybyś nie napisał że przez pierwsze 5 min działa normalnie to powiedziałbym że może kable zapłonowe pomyliłeś lub może zapłon Ci przeskoczył.
mój kumpel na nowych ngk miał przebicie. Sprawdź.
Gracjanno
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 11 lis 2011, o 11:26
Lokalizacja: Koszalin / Poznań

Postprzez prezesik » 27 lut 2012, o 15:02

a kiedy wymieniana była kopułka i palec? Jak dawno nie wymieniane to będą takie same szopki jak piszesz.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez xgrzesio2 » 27 lut 2012, o 15:54

6 latek jeżdżę golfikiem i nigdy nie było wymieniane. Ale przeglądałem i czyściłem kopułkę oraz palec i za bardzo poprzecierane nie jest. Poza tym wilgoci też nie widać. Jest suchutko. Choć może rzeczywiście warto wymienić. Koszt w sumie niewielki.
xgrzesio2
xgrzesio2
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 11:37
Lokalizacja: Iława

Postprzez Gracjanno » 27 lut 2012, o 16:11

to ja się dziwie dlaczego ten golf jeszcze jeździ :)
tak na poważnie to po jakimś czasie palec traci swoje właściwości elektryczne.
zrób prosty test. Multimetrem ustaw na brzęk, głośnik cokolwiek i sprawdź czy ma przejście, jak przerywa to odpowiedź jasna.
jeżeli nie przerywa to wpuść w palec jakieś napięcie powiedzmy z aku i zobacz jaki będzie spadek napięcia po drugiej stronie palca.

ale wydaje mi się że sam sobie odpowiedziałeś na Twój problem :)
daj znać czy pomoże
Gracjanno
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 11 lis 2011, o 11:26
Lokalizacja: Koszalin / Poznań

Postprzez pablomed » 27 lut 2012, o 20:33

Gracjanno napisał(a):odpowiedź jasna
a mnie się zdawało że sprawny palec wykazuje duzy opór :) jakies 10 komów pewnie
xgrzesio2, takie rzeczy się wymienia w razie wątpliwości po prostu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez xgrzesio2 » 29 lut 2012, o 11:24

witam
W pierwszej wiadomości zapomniałem dodać że max temp. przy rozgrzanym silniku dochodzi mi do 70 może 75 stopni. Poźniej wskaźnik temp. ani drgnie. Czy może mieć to związek z podanymi objawami ? Dodam, że do tej pory było to około 85-90 stopni.
xgrzesio2
xgrzesio2
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 11:37
Lokalizacja: Iława

Postprzez Samarexus » 29 lut 2012, o 21:52

Sugeruję sprawdzić odmę(odpowietrzenie silnika)
Samarexus
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17 lut 2012, o 09:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez prezesik » 29 lut 2012, o 21:55

xgrzesio2 napisał(a):witam
W pierwszej wiadomości zapomniałem dodać że max temp. przy rozgrzanym silniku dochodzi mi do 70 może 75 stopni. Poźniej wskaźnik temp. ani drgnie. Czy może mieć to związek z podanymi objawami ? Dodam, że do tej pory było to około 85-90 stopni.

Termostat się nie domyka i w tym leży problem - do wymiany wg mnie, nic innego.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez xgrzesio2 » 5 kwi 2012, o 07:37

Witam
Kilka słów wyjaśnienia w sprawie kopułki i palca.
Otóż, po ich zdemontowaniu udałem się po zakup nowych. Odwiedziłem 3 sklepy i w każdym ta sama śpiewka "Kopułka i palec wyglądają jeszcze całkiem dobrze.Nie są pościerane. Kopułka nie ma rowków. Nie warto ich wymieniać".
No i wróciłem do domu bez nowych.
Ale stare jeszcze raz przeczyściłem papierem ściernym "na błysk" i zamontowałem ponownie. I ku mojemu zdziwieniu narazie golf śmiga bez jakichkolwiek zacięć, nawet w deszczowe i wilgotne dni.
xgrzesio2
xgrzesio2
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 11:37
Lokalizacja: Iława


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości