Włożyłem Nowy Akumulator I padła elektryka

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Włożyłem Nowy Akumulator I padła elektryka

Postprzez Neskes » 16 lis 2011, o 15:02

WItam to moj Pierwszy post... a Temat taki że jakies 2 tygodnie temu kupilem nowy akumulator bosh 72 do mojego golfa3 combi i jakies 3 dni temu zostawilem przez przypadek właczony migacz co po zgaszeniu auta daje to ze jedno światło się swieci i akumulator padł wiec ładowałem go cała noc dzis podpiołem go do auta i wszystko było ok ustawilem zegar i chciałem wysiadać gdy nagle wszystko zgasło . Przepinałem akumulator ale nic oczysciłem kalmry ale to też nic nie dało chciałem sprawdzic bezpieczniki ale niestety tego już nie umiem czy ktos mogłby mi cos podpowiedziec który bezpiecznik odpowiada za okumulator albo jak sprawdzic wogle czy bezpiecznik jest spalony bez jakiegos specjalnego sprzętu Proszę o Pomoc i wyrozumiałosc Pozdrawiam
Ps. czu moze byc jakis inny powód tego ze niema pradu?
Neskes
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Włożyłem Nowy Akumulator I padła elektryka

 

Postprzez e2 » 16 lis 2011, o 15:27

Wystarczy spojrzeć, czy blaszka na bezpieczniku jest w całości, czy jest przerwana...http://www.image.micros.com.pl/_icon_au ... ma25.0.jpg ta cienka łącząca musi być w całości, jak bezpiecznik nie jest przeźroczysty to wymień dla sprawdzenia. Auto kreci rozrusznikiem czy nie? Bo może podpiąłeś w złej kolejności i dlatego poszła elektryka?
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Neskes » 16 lis 2011, o 15:31

a jaka miała by byc ta kolejnosc najpierw - pozniej + tak podpianłem a bezpieczników tam mam całą mase i wogle go dzis nie odpalałem bo nie zdązyłem nic nie działa nawet zegar przebiegu nic nie wyswietla wogle nie mam prądu
Neskes
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez arthorius » 16 lis 2011, o 15:48

Najpierw + potem - :!: . Nigdy, prze nigdy odwrotnie, gdyż robisz wówczas zwarcie. :!:
:wstyd: Teraz to patrz po wszystkich :zdegustowany:
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Neskes » 16 lis 2011, o 16:00

Aha czyli to chyba jeszcze nic straconego, mam nadzieje że nic więcej się nie stało i uda mi się znaleźć ten bezpiecznik. Dziękuje i pozdrawiam.
Neskes
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Golfo30 » 16 lis 2011, o 16:20

Zanim zadasz takie pytanie sprawdź bezpieczniki. Przecież nikt nie wie jak wkładałem ten akumulator, może "odwrotnie" i zadziałało zabezpieczenie, czyli po prostu korek strzelił.
Golfo30
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 16:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Neskes » 16 lis 2011, o 16:28

ok a czy może byc tak że padły mi wszystkie bezpieczniki ?
Neskes
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Golfo30 » 16 lis 2011, o 16:47

Powiem ci tak, że nie spotkałem się z sytuacją, aby padły wszystkie bezpieczniki. :-o
Golfo30
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 16:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pablomed » 16 lis 2011, o 21:32

niema mowy o spaleniu wszystkich bezpieczników, kolejność podpinania klem w AKU niema żadnego znaczenia w sensie zagrożenia zwarciem, chodzi o inne sprawy ale mniejsza z tym. Neskes, określ co rozumiesz że wszystko zgasło, kontrolek niema, rozrusznik nie działa? Swiatła? Przy ładowaniu aku nie pomyliłeś biegunów?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Neskes » 17 lis 2011, o 14:02

nie bieguny były dobrze podpiete chyba że czerwony to nie + ;p ale jest dokladnie tak jak napisałes nic nie działa niema wogle prądu niewiem co jestale wziołem sie na probe i wyjołem akumulator i dotknołem go kablem nie ma żadnej iskry zrobilem zwarcie mysle ze gdzies na instalacji musi byc cos albo akumulator kupiłem trefny bo po całonocnym ładowaniu powinien działać dłużej niż minute? bo wtedy wszystko sie włączyło normalnie a pozniej zgasło na amen ładuje własnie stary akumulator 55 ale odpalał mi na takim więc jutro bd wiedzieć czy to elektryka czy akumulator ale jak ktoś wie coś to prosze o info każdy trop sie przyda:D Dzieki

[ Dodano: 2011-11-17, 15:24 ]
Właśnie wymieniłem bezpiecznik 30a był przepalony podpiołem akumulator i zadziałało ale niestety tylko do momentu gdy włożyłem kluczyk do stacyjki chciałem przekręcic i nawet nie zdążyłem i wszystko zgasło niemam już pomysłu co może robić zwarcie mam to auto kilka miesięcy ale wczesniej nic takiego się nie działo chyba sie bd musiał poddac i do mechanika jechać :-|

[ Dodano: 2011-11-17, 20:06 ]
I kolejna opcja wziołem inny słabszy akumulator 55a i prąd juz jest tylko nie chce odpalic i nie wyłacza sie ale akumulator nie jest naładowany do pełna czy to ze wczesniej padło to może jest wada akumulatora i jak to sprawdzic przed zareklamowaniem bo kupiłem akumulator na allegro czy też moze mam jakies słabsze bezpieczniki bo kupiłem auto z akumulatorem 55a niewiem juz co mam robic POMOCY!!

[ Dodano: 2011-11-18, 10:23 ]
pablomed napisał(a):niema mowy o spaleniu wszystkich bezpieczników, kolejność podpinania klem w AKU niema żadnego znaczenia w sensie zagrożenia zwarciem, chodzi o inne sprawy ale mniejsza z tym. Neskes, określ co rozumiesz że wszystko zgasło, kontrolek niema, rozrusznik nie działa? Swiatła? Przy ładowaniu aku nie pomyliłeś biegunów?



Pomożesz mi z tym??
Neskes
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez killah » 18 lis 2011, o 13:19

ten temat jest tak chaotyczny że sam już nie wiem co ci dolega.

może zacznijmy od sprawdzenia napięć na każdym z akumulatorów? nie wiem ile już ich masz ale chyba 3 naliczyłem.

czemu nie sprawdzisz po prosty tych wgdfgdfgdf bezpieczników tylko pytasz 20 osób czy może są spalone czy nie?? bierzesz latarkę (taką zwykłą na 2 baterie) i zdejmujesz klapkę bezpieczników nad pedałami. Świecisz po bezpiecznikach i sprawdzasz czy nie są przerwane albo po kolei każdy wyciągasz i sprawdzasz czy drucik w środku jest nieprzerwany. Albo jak nie masz pewności (nosisz okulary jak stępień z 13 posterunku) to sprawdź miernikiem uniwersalnym oporność bezpiecznika i będziesz miał czy jest nieprzepalony.

jak chcesz żeby ci pomóc to zrób coś sam najpierw. Uporządkuj trochę wypowiedź i wyeliminuj niektóre rzeczy bo teraz to większość osób nie wie już o co chodzi
killah
 

Postprzez Neskes » 18 lis 2011, o 15:04

ok bezpieczniki sprawdziłem już wczoraj i był przepalony jeden 30a wymieniłem reszta jest dobra a akumulatorów faktycznie mam 3;p tylko 1 jest zupełnie nowy 72ah i to on nie działa teraz ładuje jeszcze 55ah akumulator bo wczoraj sprawdzałem na naładowanym do połowy i auto nie mogło zapalic ale prąd już był i nie było zwarcia a co do chaotyczności to rozumiem ale jestem strasznie zdesperowany a pasuje mi uruchomic auto na niedziele a niebardzo mam kase na mechanika Więc Przepraszam za zamieszanie Bezpieczniki są sprawdzone w każdym bądz razie i sa ok
Neskes
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 14:49
Lokalizacja: Tarnów


- - - Holowanie tira zamówiłem u tej autopomocy z Wałbrzycha i jestem bardzo zadowolony z ich transportu w dobrej cenie!



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 34 gości