wszystko świruje (zwarcie?) golf 3 2.0GTI 2E

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

wszystko świruje (zwarcie?) golf 3 2.0GTI 2E

Postprzez gabzes » 3 cze 2012, o 01:12

Witam. Początkowo samochód nie miał iskry na świecach i oczywiście nie odpalał. Wymieniłem kable WN, kopułkę oraz palec i zaczęły dziać się cuda. Po przekręceniu kluczyka (na zapłon) silniczek krokowy cały czas pyka, w aparacie zapłonowym też coś słychać jak brzęczy oraz w całym tym mechanizmie pod kopułką (to chyba czujnik hella) też brzęczy jakby zwarcie było, możliwe że jeszcze gdzieś coś brzęczy. Bez próby odpalenia na samym zapłonie cały czas podaje iskrę na świece. Poza tym akumulator bardzo szybko mi rozładowuje się przez te wariactwa. Dodam jeszcze że nie słychać pompki paliwa...

wszystkie bezpieczniki przejrzałem kilkakrotnie.
Nie znam się więc bardzo nie wiem gdzie ręce włożyć, PROSZĘ O POMOC BO MAM DOŚĆ.

Zakładam że mogę mieć walnięte:
-akumulator
-aparat zapłonowy
-czujnik halla
-gdzieś zwarcie

Co najlepiej mogę sam sprawdzić i zrobić bo nie mam kasy na wymienienie tego wszystkiego i prowadzenie dziada do elektryka ??? proszę o cenne porady i będę bardzo bardzo wdzięczny:-)
sprzedam części od vw vento 1.9 TDI 90KM 94r
gabzes
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 15:22
Lokalizacja: Kraśnik

wszystko świruje (zwarcie?) golf 3 2.0GTI 2E

 

Postprzez Andrew » 3 cze 2012, o 10:05

aku raczej odpada
raczej aparat zaplonowy
ale na poczatek sprawdz cewke zaplonowa...
a ta iskra idzie na wszystkie swiece na raz? jak tak to jesr aparat walniety lub po prostu dali ci zla kopulke lub palec..
Avatar użytkownika
Andrew
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 19:09
Lokalizacja: pruszcz gdanski

Postprzez trollu » 3 cze 2012, o 11:23

poruszaj wszystkimi kablami, może gdzieś jakaś wtyczka nie siedzi jak powinna. bezpieczników nie pali? pod maską też? na wszystkie świece iskra nie może iść, rozdzielacz jest od tego żeby podawać iskrę na jedną konkretną świecę
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez gabzes » 3 cze 2012, o 12:16

pożyczyłem dobry akumulator i wszystko wydaje się być już normalnie, lecz iskry nie ma na żadnym przewodzie:-( Kopułka i palec jest raczej na 100% dobrze dobrana. Myślę nad tym aparatem bo jak miałem podpięty swój akumulator, włączyłem zapłon i grzebałem coś przy aparacie zapłonowym to ładnie prąd mnie po telepał;-)

Jak mogę sprawdzić cewkę ?? cewka to to pod kopułką co palec się na to zakłada tak??
sprzedam części od vw vento 1.9 TDI 90KM 94r
gabzes
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 15:22
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez lukasz9501 » 3 cze 2012, o 23:49

Kolego miałęm podobny problem ,wymieniłem kapułke ,palec ,kable ,świece czujnika halla i wkońcu cewkę .Wina leżała po stronie cewki .Cewkę jedynie można sprawdzić miernikiem czy podaje prąd za cewką ,jeżeli przed nią podaje to na 101% jest to cewka .Dodatkowo ci powiem że przyczyny zużytej cewki są widziane właśnie że raz ci poda napięcie ale słabe i po pewnym czasie zdechnie . Jak masz od kogoś sprawdziź cewkę ,to spróbuj ,bo to całkiem możliwe że to przez to nie ma iskry .Cewka pasuje od pasata b3 \golfa 3 \ audi 80 \seata benzyna . Cewka znajduje się tutaj :
Obrazek

Najlepiej sprawdź napięcie miernikiem i będziesz wiedział na czym stoisz .Pozdrawiam
lukasz9501
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 19:24
Lokalizacja: Lubin

Postprzez gabzes » 4 cze 2012, o 15:36

Trollu bezpieczników mi nie pali a kable również są dobrze założone.

lukasz9501 dzięki za info, jak załatwię sobie cewkę to powiem czy coś się zmieniło :-)[/b]
sprzedam części od vw vento 1.9 TDI 90KM 94r
gabzes
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 15:22
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez lukasz9501 » 4 cze 2012, o 17:04

gabzes, wystarczy mieć miernik ,sprawdzić napięcie przed cewką i za cewką ,tylko PAMIĘTAJ !! sprawdzaj napięcie przy zapłonie .Sprawdź przy okazji czujnika hala czy ma napiecie i napisz c o i jak ; )
lukasz9501
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 19:24
Lokalizacja: Lubin

Postprzez gabzes » 4 cze 2012, o 21:42

lukasz9501 jak mam sprawdzić tą cewkę?? plus do akumulatora a minus do obudowy? Czy w kostce jakoś? Jeśli chodzi o czujnik hala to też poproszę o to jak to zrobić. Sorry ale ciemny jestem jeśli o elektronikę samochodową chodzi :-/
sprzedam części od vw vento 1.9 TDI 90KM 94r
gabzes
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 15:22
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez pablomed » 5 cze 2012, o 13:49

gabzes, pewnie czujnik halla ma zwarcie, ale czemu nie poszukasz na każdym forum opisano jak to wymienić. Dla tej operacji musisz wyjąc z bloku silnika cały aparat, zdjąć z niego kółko zebate po wybiciu zebezpieczenia i potem juz zobaczysz, taniej jest kupić cały używany aparat zapłonowy ale niech ma te same numery, od Seata Ibizy lub Toledo czy Passata z tym silnikem pasuje
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez gabzes » 5 cze 2012, o 17:00

wymienić cały aparat zapłonowy lub cewkę to ja umie tylko chciałbym jakoś sprawdzić czy mam zepsutą cewkę czy aparat. nie mam kasy kupować tego i tego:-( albo strzelać co jest nie tak, gorzej jak okaże się że w instalacji mam coś skopane.
sprzedam części od vw vento 1.9 TDI 90KM 94r
gabzes
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 15:22
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez pablomed » 7 cze 2012, o 13:22

cewki nie sprawdzisz, podmień ją od kolegi z dowolnego podobnego golfa czy seata czy paska to minuta 2 śrubki odkręcić które ją trzymają, halla łatwo sprawdzić. Wystarczy dioda 12V (lub zwykła plus opornik w szeregu ) podpięta szpilką pod środkowy kabel wtyczki która musi zostać podpięta. Drugi biegun diody do aku. Jak kręcisz silnikiem ma migać.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez gabzes » 9 cze 2012, o 16:26

Zaprowadziłem do elektryka samochód i stwierdził że komputer do wymiany, ale kazał mi się upewnić podpinając pod komputer.... W poniedziałek zaprowadzę do innego mechanika i zobaczymy co powie ...

[ Dodano: 2012-06-13, 05:10 ]
problem rozwiązany miałem spalony komputer. Dzięki wszystkim za próbę pomocy;-)
sprzedam części od vw vento 1.9 TDI 90KM 94r
gabzes
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 15:22
Lokalizacja: Kraśnik


- - - Sprzedam auto



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości