Wymiana przełącznika gazu

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Wymiana przełącznika gazu

Postprzez hells18 » 6 lis 2013, o 22:03

Cześć !

Posiadam w swoim golfie przełącznik STAG 2-W. (7 kabli) Chciałbym go zamienić na przełącznik "automatyczny" (4-6 kabli) czy jest to do zrobienia bez większej "kopaniny" w kablach



STAG 2-W :

Obrazek

Automatyczny:

Obrazek
hells18
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 lis 2013, o 18:27
Lokalizacja: Częstochowa

Wymiana przełącznika gazu

 

Postprzez prezesik » 6 lis 2013, o 22:58

Będzie ciężko, bo to całkiem inna konstrukcja. STAG 2-W jest samym sterownikiem do instalacji LPG I-generacji, przy którym nie ma kompa, natomiast automatyczny już potrzebuje komputera do działania.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez hells18 » 9 lis 2013, o 09:14

Dobra, jeszcze jedno pytanie:

Na pozycji I jest Benzyna.
Na pozycji II jest LPG
Co jest na pozycji 0 ?
hells18
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 lis 2013, o 18:27
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez prezesik » 9 lis 2013, o 10:42

0 to uruchamianie silnika tylko i wyłącznie na samym LPG. Ja mam cały czas tak ustawione jak tylko temperatura na zewnątrz wynosi powyżej 8 stopni. Latem benzyna służy mi tylko na dojazdy do stacji LPG jak braknie gazu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 11 lis 2013, o 00:12

Nie tak.
O to tylko benzyna,
I to tylko LPG czyli uruchamianie i jazda na LPG
II to automat, zapalasz na benzynie, silnik przełącza się na LPG po przekroczeniu obrotów które ustawiasz małym potencjometrem z boku, zwykle około 2000 się ustawia. I to jest cała potrzebna automatyka nie wiem o co ci jeszcze chodzi
To co jest sens zrobić to zmienić go na identyczny wielkością LECHO WRM z identyczna wiązką, który pozwala zmienić przełączanie na "przy spadku obrotów". Unikasz w ten sposób szarpnięcia kiedy przełączanie następuje przy przyśpieszaniu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez prezesik » 11 lis 2013, o 00:29

Pablomed, to ja mam źle ustawione? Przy ustawieniu przełącznika na "0" po przekręceniu stacyjki świeci mi się czerwona dioda, ale gdy tylko odpalę silnik przeskakuje na zieloną...
Czyżbym miał pomylone kabelki przy przekaźniku pod maską, który rozłącza LPG a załącza PB?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez MormoCS » 11 lis 2013, o 00:44

Witam :)
U mnie jest tak, że na
0 - Czerwona dioda, po odpaleniu silnika pomarańczowa, czasem czerwona się zapali jak przejadę trochę po tankowaniu do pełna, ale ignoruję.. świruje coś.
1 - też gaz, ale już na tej opcji nie odpalę, chyba, że po odpaleniu na 0, zmienie na 1 i dam mu trochę gazu, trzymając go przez jakiś czas na np. (1500-2000 obr). Wtedy jest ok :-) Ale za to świeci się zielona dioda (przy 0 nie świeci)
2 - sama benzyna

Pozwolę sobie podpiąć pod ten temat, ponieważ mam niejako pokrewne pytanko..

Jeżeli odpalam go na opcji "0", to czy popełniam błąd jeżdżąc na tej opcji cały czas? Z tego co zdążyłem zauważyć to spalanie mi wzrosło jak zacząłem przełączać na "1" opcję. Ale to może być też skutek trochę krótszych dystansów :)

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
MormoCS
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 paź 2013, o 05:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez prezesik » 11 lis 2013, o 01:15

Znalazłem w necie instrukcję podłączenia centralki Stag2-W.
"0" - pozycja awaryjna, uruchamianie silnika tylko na LPG
"I" - uruchamianie silnika tylko na benzynie
"II" - automat, uruchamianie silnika na benzynie, a po przekroczeniu 2000 obr./min przełączenie na LPG.

Uff, czyli mam u siebie dobrze podłączone.

MormoCS, jak wyżej pisałem - sam uruchamian silnik tylko i wyłącznie na pozycji "0" i nic się nie dzieje. Oczywiście jak temperatura na zewnątrz spadnie poniżej kilku stopni przełączam na "II" i uruchamiam silnik na benzynie.

Spalanie mogło Ci wzrosnąć, bo uruchamiałeś zimny silnik tylko na LPG, a zimny silnik więcej pali. Mając ustawione na automacie wzrostu spalania na LPG nie odczułeś, bo silnik rozgrzewał się na benzynie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez MormoCS » 12 lis 2013, o 15:23

Kurcze dziwna sprawa bo mam załatwioną pompkę paliwa i to raczej nie możliwe żeby automat działał w moim przypadku.. więc 2 opcję muszą dotyczyć lpg.. nie wiem już o co chodzi. :super:
Avatar użytkownika
MormoCS
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 paź 2013, o 05:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez pablomed » 13 lis 2013, o 00:27

prezesik25, sorki za zamieszanie oczywiście masz rację, miałem taki przełącznik a potem zmieniłem na Lecho wrm i ona ma tak jak napisałem czyli inaczej jak wasze stagi
http://www.drypa.pl/produkt684_CENTRALK ... cznik.html
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Krzaczek » 31 mar 2014, o 15:21

Pablomed, byłbym wielce wdzięczny za informację jak trzeba zmodyfikować instalację aby przejść z Stag2-W na Lecho WRM.
Posiadam: Stag2-L (kontroler sondy lambda); silniczek krokowy gazu;
Brakuje: Czujnika poziomu gazu w butli aby działo wskazanie poziomu.
Pomimo identycznego schematu Lecho i Stag, w Lecho WRM przełącznik nie reaguje na obroty a tym samym nie działa automat.
Krzaczek
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30 mar 2014, o 19:29
Lokalizacja: Kmiecin


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości