Wymiana szczotek czy wymiana altern???

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Wymiana szczotek czy wymiana altern???

Postprzez piter1512 » 10 gru 2014, o 12:50

Dzisiaj przy porannych przymrozkach miałem problemy z odpalaniem do tego stopnia,że aż padł akumulator.Odpaliłem na kable,jutro podładuje aku prostownikiem,ale mam 1 pyt-przy pomiarze wskazało mi następujące wartości:odpalony silnik-14.2V,silnik odpalony+światła+ogrzewanie max-13.4-13.6V,silnik zgaszony-12.7V.Podejrzewam,że do wymiany są szczotki w alternatorze,stąd moje pytanie;wymieniać szczotki czy jednak kupić używke altern??Szczotki wymieni mi znajomy,tylko prośba czy ma ktoś foto jak zabrać się do wykręcenia altka a potem ponownego włożenia go i nacinięcia paska????Z góry dzięki
piter1512
Badacz tematu
 
Posty: 151
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 08:53
Lokalizacja: Brzeg

Wymiana szczotek czy wymiana altern???

 

Re: Wymiana szczotek czy wymiana altern???

Postprzez pawelus6 » 10 gru 2014, o 13:06

piter1512 napisał(a):Dzisiaj przy porannych przymrozkach miałem problemy z odpalaniem do tego stopnia,że aż padł akumulator.Odpaliłem na kable,jutro podładuje aku prostownikiem,ale mam 1 pyt-przy pomiarze wskazało mi następujące wartości:odpalony silnik-14.2V,silnik odpalony+światła+ogrzewanie max-13.4-13.6V,silnik zgaszony-12.7V.Podejrzewam,że do wymiany są szczotki w alternatorze,stąd moje pytanie;wymieniać szczotki czy jednak kupić używke altern??Szczotki wymieni mi znajomy,tylko prośba czy ma ktoś foto jak zabrać się do wykręcenia altka a potem ponownego włożenia go i nacinięcia paska????Z góry dzięki



Alterenator widać ładuje dość mocno wiec jest dobry śmiem twierdzić.

Chodzi bardziej o akumulator, jezeli zmierzyłes zaraz po zgaszeniu to wynik mógł byc wysoki, a akumulator może nie trzymac napięcia dłużej, albo byc juz słaby po prostu.
Zmierz go po paru godzinach postoju, znajopmemu mierzyłem po odpaleniu na kable aku to tez ponad 12 było a po paru H spadło do 8V (aku do wymiany), lub jedź gdzies do sklepu gdzie posiadają miernik do tego i sprawdzą go pod kazdym kątem.

Alternator ładuje tak wysoko bo aku jest rozładowany, w baterii szukałbym przyczyny.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez piter1512 » 10 gru 2014, o 13:12

No tak,aku ma dopiero rok czasu,a problem pojawia się tylko przy temp poniżej zera-gdy mierzyłem aku 2-3 tyg temu przy normalnej pogodzie to miał 12.7V
piter1512
Badacz tematu
 
Posty: 151
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 08:53
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez lukszumk3 » 10 gru 2014, o 14:31

Miałem analogiczny problem. Tyle że u mnie akumulator padał przez rok, średnio co 2 tygodnie.
Ładowanie 13,6V jest stanowczo za niskie. Norma to minimum 14,2V. Jeśli jest poniżej tego, to akumulator jest ciągle niedoładowany. Sprawdź jeszcze czy po przejechaniu paru km napięcie ładowania nie spada jeszcze bardziej.
Do wymiany pasek, bądź regulator napięcia ładowania, bądź szczotki, lub też wszystko jednocześnie. Ale skoro coś tam ładuje, to szczotki powinny być ok, więc skupiłbym się na regulatorze i pasku. Nie wiem jaki tam jest altek, ale możliwe że szczotki są zintegrowane z regulatorem.
Reasumując - ładowanie poniżej 14,2V oznacza problemy z aku.
U mnie po wymianie regulatora i paska mam napięcie ładowania 14,38V i problem z padającym akumulatorem znikł jak ręką odjął.
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Postprzez łukasz1983 » 10 gru 2014, o 16:31

piter1512 napisał(a):prośba czy ma ktoś foto jak zabrać się do wykręcenia altka a potem ponownego włożenia go i nacinięcia paska????
Jaki masz altek Boscha?Jak tak to wymieniając szczotki w ABU nie ma potrzeby go odkręcać.Odkręcasz śrubkę 13-nastke trzymającą kabel do aku,ściągasz wzbudzanie,odkręcasz śrubki trzymające tylny plastik,ściągasz go i wykręcasz 2 śrubki trzymające regulator i to cała wymiana.Co do regulatora to koszt ponad 100 zł.Oczywiście jeśli twój altek to Bosch.

Ale zanim weźmiesz się za wymianę,to zrób pomiary,ale bezpośrednio na altku,Bo te pomiary raczej sugerują nie wymianę regulatora,a słabe połączenie aku -alternator.
Odpal auto,włącz światła+ogrzewanie na 3 i jak będzie w okolicy 14V to regulator jest ok.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez piter1512 » 10 gru 2014, o 23:47

Tak,mam boscha,ale dokładnie jaki model to nie wiem.Dzisiaj odłączyłem aku i całą noc bede ładował (ok.12h) a model altern podam jutro jak bede podł.aku
piter1512
Badacz tematu
 
Posty: 151
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 08:53
Lokalizacja: Brzeg


- - - świetny, solidny elektryk w Szczecinie - Andrzej



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 35 gości