Wytarty pierścień slizgowy alternatora (VALEO 90A)

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez paxstor » 31 mar 2013, o 17:14

michaal, Pierścień kupiłem w necie ;-) a co do szczotek to właśnie nie wiem czy znajdę gdzieś w sklepie, te co mam teraz w alternatorze są w dobrym stanie nawet i jeszcze ich tam jest tylko nie wiem czy można takie jeszcze założyć na nowy pierścień :niepewny:
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

 

Postprzez pablomed » 1 kwi 2013, o 11:15

paxstor, szczotki kupisz w każdym lepszym sklepie, ja też kupowałem do valeo, w katalogu niech szukają pod pegueotem - mnie tak znaleźli. można je zmienić, trzeba mocowanie drucików od szczotek wywiercać i wlutować nowe. opłaca się bo cały regulator do valeo jest droższy jak do boscha.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez paxstor » 1 kwi 2013, o 11:23

pablomed, dzięki ;-) mam dostęp so części z Inter Carsu może tam będą mieli :-)
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez prezesik » 6 kwi 2013, o 21:49

paxstor, no i jak idzie wymiana komutatora?
Ja dziś rozebrałem na części pierwsze alternator Valeo 90A (wersja bez klimy), łożyska już są na zewnątrz, kwestia wymiany komutatora. Jak się do tego zabrać?
Jeszcze jedno: przed rozpołowieniem altka jak poradziłeś sobie z drucikami od stojanu zgrzanymi na zewnątrz? Ja każdy jeden miedziany uchwyt diody naciąłem i powoli wydłubałem druciki. Teraz podczas składania altka wystarczy tylko zlutować druciki do uchwytów diod, czy trzeba to koniecznie zgrzewać? Cyna wytrzyma, nie będzie tam wysokich temperatur rozpuszczających cynę?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez paxstor » 6 kwi 2013, o 22:11

prezesik25, komutator wymieniłem tylko niestety ten co wkleiłem link troszkę nie pasował, miał grubsze nóżki trzeba kupić taki z dwoma drucikami jutro wkleję linka jaki ;-) stary zdjąłem po kawałku szczypcami (kruszyłem) żeby nie pogiąć tej ośki

Co do stojanu to zrobiłem podobnie jak ty, później można spokojnie polutować i wystarczy, jutro napisze ci co dokładnie i jak ;-)
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez prezesik » 6 kwi 2013, o 23:18

paxstor napisał(a):prezesik25, komutator wymieniłem tylko niestety ten co wkleiłem link troszkę nie pasował, miał grubsze nóżki trzeba kupić taki z dwoma drucikami jutro wkleję linka jaki ;-) stary zdjąłem po kawałku szczypcami (kruszyłem) żeby nie pogiąć tej ośki

Co do stojanu to zrobiłem podobnie jak ty, później można spokojnie polutować i wystarczy, jutro napisze ci co dokładnie i jak ;-)
dzięki :-) czekam na instrukcje. Przy demontażu altka robiłem foty, więc powstanie fotoporada.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez paxstor » 7 kwi 2013, o 05:18

No to tak komutator najlepiej coś takiego Obrazek
przed demontażem starego pierścienie sprawdź miernikiem jakby bieguny, który ślizg był gdzie podłączony i tak samo daj nowy, ja wklejałem pierścień na poxipol ale podobno niezła jest też żywica :-) potem polutować i zalać np. klejem

Obrazek
Ten komutator też jest ok tylko jakby do nowszych wirników z szerszymi rowkami, u mnie np nie pasował troszkę
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez prezesik » 7 kwi 2013, o 10:19

Czyli mam przypilnować biegunowości i brać ten pierwszy komutator. Miernik mam, więc będę wiedział który biegun gdzie polutować.

Dzięki mistrzu ;-)
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez paxstor » 7 kwi 2013, o 10:59

prezesik25, dokładnie tak ;-) Nie ma za co :-D
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez prezesik » 8 kwi 2013, o 20:24

Zakupiłem komplet szczotek do regulatora oraz oba komutatory - sprawa groszowa, a będę dużo więcej wiedział ;-)

Łożyska w altku Valeo bez klimy to 6202 i 6303 - mam już zakupione nowe.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez paxstor » 8 kwi 2013, o 21:13

prezesik25, A no to spoko ;-) ja kupiłem na początku ten drugi ale mi nie pasił, później zamówiłem drugi ale się machnęli i przysłali mi do BOSCHA i dopiero udało mi się ten właściwy załatwić :-D ale chociaż wiem co i jak :lol:
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez prezesik » 10 kwi 2013, o 19:43

Tylko za chiny nie mogę znaleźć na altku jaki to model. Wiem tylko, że pasuje do ABD i jest dla wersji bez klimy, a pochodzi chyba od AGG.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - tkaniny wiskozowe sklep internetowy



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości