Wytarty pierścień slizgowy alternatora (VALEO 90A)

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Wytarty pierścień slizgowy alternatora (VALEO 90A)

Postprzez paxstor » 29 mar 2013, o 19:10

Panowie mam problem... wytarł mi się pierścień ślizgowy w altku i tak się zastanawiam co teraz zrobić, kupić nowy czy używkę lub może da się wymienić ten pierścień?? na necie i na forum czytałem coś o tym ale nigdzie nie jest powiedziane dokładnie czy można czy nie :niepewny:
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Wytarty pierścień slizgowy alternatora (VALEO 90A)

 

Postprzez prezesik » 29 mar 2013, o 19:25

Chodzi o bieżnię, po której latają szczotki? U mnie też jest wytarta, ale założyłem nowe szczotki i jest git.
Tego pierścienia się nie wymieni, jedynie wymiana wirnika lub całego altka. Sam zastanawiam się nad zakupem drugiego alternatora. Za 50 PLN już się kupi.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez paxstor » 29 mar 2013, o 21:55

prezesik25,Tak o to ;-) u mnie już praktycznie metal widać i ładowanie jest słabe... znalazłem takie coś po nr, piszą że do tego alternatora wiec chyba jednak coś się da zrobić :-D
http://moto.allegro.pl/komutator-piersc ... 01482.html
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez krzyś » 29 mar 2013, o 22:02

jeśli masz takie cudo jak na tej ukcji to da rade wymienic
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez paxstor » 29 mar 2013, o 22:18

No patrzyłem nr, na alternatorze i podobno to to jest po świętach zamawiam i będę się bawił w sumie to nie mam nic do stracenia ;-)
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Kaplaty » 31 mar 2013, o 06:34

ta bierznia nazywa sie pierścień i tak da sie ją wymienić oddaj do elektromechanika i ci powienien zregenerować alternator
Kaplaty
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 6 lut 2012, o 03:33
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez pietrasiak2 » 31 mar 2013, o 07:14

Wymieniają te ślizgi parę razy nawet przywozili by po wymianie skorygować wyważenie ,jedynie co to kleju używali , go ori chyba na ciepło są wprasowane :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez paxstor » 31 mar 2013, o 09:54

Kaplaty, Wiem że tak się nazywa ;-) I ten pierścień sam sobie przełożę ;-)
pietrasiak2, no właśnie wyczytałem żeby na poxipol lub żywice epoksydową wklejać ten pierścień, nawet jakąś foto poradę znalazłem tylko że, po rusku. A wyważać nie będę, myślę że jest to zbędne co innego jak by był ruszany wirnik np nawijany
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez pablomed » 31 mar 2013, o 10:33

nie wiem czy nie powinno się przetoczyć żeby nie "bił"
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez paxstor » 31 mar 2013, o 10:48

pablomed, chodzi ci o pierścień?? ja byłem kiedyś u kolesia co zajmuje się regeneracją rozruszników, altków itp. i widziałem jak wymieniał takie coś ale tylko wkleił nowy, usunął chyba nadmiar kleju i było po zabiegu. Zobaczymy co to będzie ale myślę że, będzie dobrze tym bardziej że już kiedyś coś takiego robiłem ale w oplu ;-)

[ Dodano: 2013-03-31, 10:00 ]
A mam jeszcze pytanie bo nie wiem czy zmieniać regulator ze szczotkami czy zostawić to... czy może same szczotki zmienić :niepewny:
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Kaplaty » 31 mar 2013, o 12:52

paxstor, My urzywamy poksipolu do pierścienia
Kaplaty
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 6 lut 2012, o 03:33
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez michaal » 31 mar 2013, o 16:21

Jak znajdziesz podobne szczotki to możesz wymienić same. Koszt szczotek to około 5 zł a nowy regulator dużo więcej. W swoim też miałem wymieniany komutator i szczotki w domu i tak już jeździ ponad 2 lata i nic się nie dzieje. Co do komutatora to przed wizyta w sklepie weź ten co masz dokładnie pomierz bo niektóre sklepy mają je luzem i trzeba dobierać.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Następna strona

- - - bmw sklep części



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości