Z h1 na h4

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Z h1 na h4

Postprzez MikiHC » 10 kwi 2016, o 14:17

Siema, mam w swoim golfie lampy h1+h1 ale chce przełożyć na lampy z vento które są h4. Wtyczki przy lampach bede musiał zmienic bo są inne ale czy trzeba zmieniać cos jeszcze typu manetkę długich przy kierownicy? Wyczytałem gdzieś ze przy układzie h1 jest inna niż przy h4 bądź wymienić odrazu wiąże z ta okrągła wtyczką co idzie nad chłodnica do lamp fabrycznie z h4... Bede wdzięczny za jakaś szybka krótka informacje!
MikiHC
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 paź 2011, o 19:32
Lokalizacja: Katowice

Z h1 na h4

 

Re: Z h1 na h4

Postprzez Thorsten » 10 kwi 2016, o 18:05

Obrazek

Cała filozofia rozchodzi się o zworkę odwrócone C. Manetka długich bez zmian. Ponoć... w przypadku H1 ta zworka jest dzięki czemu po wbiciu drogowych światła mijania nadal się świecą. A w h4 jej nie ma bo po wbiciu drogowych włókno mijania gaśnie.
Tylko że u mnie jest rok 96 ori h1 i zworki nie ma więc sprawdz czy masz ją u siebie i jeśli tak to będzie do wyjęcia.
Kwestia kostek reflektorów zależne jest od roku produkcji auta i producenta reflektorów ( depo na przykład ma wyprowadzone tradycyjne wsuwki i dopiero do nich podłączana jest przejściówka z kostką do instalacji). Więc ciężko powiedzieć czy będziesz musiał wymieniać wtyczki czy nie, nawet jeśli to wycieczka na złomowisko i dostaniesz tam odpowiednie które sobie wlutujesz może zamiast może razem z dotychczasowymi kostkami.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Z h1 na h4

Postprzez evoluce » 10 kwi 2016, o 19:17

Ja mam golfa 3 1998 rok.Ori były h1+h1 (zworki nie było),założyłem h4 i świecą oba włókna po włączeniu drogowych i nie wiem jak to ugryźć.
Turbo ciągnie lepiej niż Sasha Grey !
evoluce
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 gru 2014, o 21:01
Lokalizacja: Polska Wrocław
Rocznik: 1998
Silnik: 1.9 TDI AHU
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Re: Z h1 na h4

Postprzez Thorsten » 10 kwi 2016, o 20:06

Przekaźnik...

Obrazek

86 i 85 to zasilanie cewki więc masa z lampy oraz plus z długich
30 Prąd z przewodu zasilający włókno mijania żarówki
87a do żarówki do włókna mijania
87 nic

Zasada działania? Gdy włączamy mijania prąd który zasila "małe włókno- mijania" Biegnie do 87a po czym trafia do żarówki ("biegnie" przez wyjście 30 do 87a bo tak zwiera przekaźnik w pozycji neutralnej). Gdy włączyły światła drogowe prąd zasilający duże włókna zasili również cewkę przekaźnika która sprawi że prąd dla małego włókna zostanie odcięty( trafi na pin 87). I małe włókno zgaśnie a po powrocie na światła mijania świecić się będą tylko mijania.

Opisałem prosto i łopatologicznie :lol:

To pierwsza rzecz która przychodzi mi do głowy. Koszt mały po przekaźnik plus parę wsuwek na obie lampy nie przekroczy 10zł.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Z h1 na h4

Postprzez MikiHC » 10 kwi 2016, o 22:52

Jeden przekaźnik na obie lampy czy po jednym na lampę?i przekaźnik zamiast tej zworki tak? Wole dopytać zeby nie pomieszać.

No i sprawdziłem na panelu przekaźników i u mnie takiej zworki w kształcie litery "C" nie ma, wiec wgl. Jestem z tego trochę głupi.
MikiHC
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 paź 2011, o 19:32
Lokalizacja: Katowice

Re: Z h1 na h4

Postprzez Thorsten » 11 kwi 2016, o 09:58

Po jednym przekaźniku na reflektor. W skrzynce bezpieczników nie robisz nic tylko montujesz ten przekaźnik tuż przy reflektorze i stamtąd pobierasz wspomniane zasilanie małego włókna czy dużego. Wszelkie potrzebne masy czy zasilania znajdziesz w reflektorze. Tak samo wspomniane " przewód do włókna mijania" to nic innego jak podpięcie tego sygnału pod małe włókno. Do ogarnięcia potrzebujesz jedynie sprawnych palców i trochę chęci. W razie pytań służę pomocą. Aha i to jest przeróbka samego reflektora.


Co do zworki gdybyś ją miał wystarczyło by ją wyjąć ale z racji tego że nie masz a z dostępnej mi wiedzy nie innej zworki po której wyjęciu problem by znikł więc pozostaje zabawa z reflektorami plus przekaźnik.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - - milekcorp



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości