Zagubione kluczyki-problem ze stacyjką

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Zagubione kluczyki-problem ze stacyjką

Postprzez Golf Maniak » 8 wrz 2013, o 09:37

Witam jako że zagubiłem kluczyki do swojego samochodu jestem zmuszony wymienić wkładki drzwi oraz stacyjkę.Z wkładkami raczej większego problemu nie będzie pojawia się natomiast problem z wymianą stacyjki.Otóż mam zamontowany immobilizer (słyszałem że przy wymianie stacyjki muszę wymienić kompa?).
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Zagubione kluczyki-problem ze stacyjką

 

Postprzez k-m-r1 » 8 wrz 2013, o 09:56

więc pozostaje wyłączenie imo lub nowy komp z kluczem imo

gdybyś miał drugi oryginalny można dopisać inny klucz imo i komp odpali chyba tak 3 sztuki mogą byc ale trzeba mieć oryginalny kluczyk

dokładnie to doczytaj

ps kluczyk do dżwi można dorobić samemu bo to robiłem miesiąc wstecz :) i działa

można doszlifować zapadki i będzie pasować

co do wymiany stacyjki to uważaj bo są rożne wkłady u mnie dopiero pasował wkład golf2-polo ....zwracaj uwagę na końcówkę trzpień

chyba że bierzesz komplet z całą obudową stacyjki i wkładkami

przy wyjmowaniu wkładaniu klamek uwaga na trzpień na sprężynce łatwo sie łamie wiem z doświadczeni :mrgreen:
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Golf Maniak » 8 wrz 2013, o 15:12

Z wymianą wkładek drzwi tak jak wspominałem zbytnio się nie przejmuję bo temat był już przerabiany :) problem jak wspominałem będzie napewno z immo :kwasny:
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 8 wrz 2013, o 18:33

PROCEDURA ADAPTACJI KLUCZYKÓW DLA SAMOCHODU VW


Każdy nowy kluczyk służący do zapalania samochodu posiadającego immobilizer musi przejść procedurę adaptacji, czyli zarejestrowania w sterowniku immobilizera. Również w przypadku wymiany sterownika immobilizera niezbędnym jest przeprowadzenie tej procedury dla wszystkich kluczyków.


Procedura adaptacji kluczyków:
wkładamy prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik) i włączamy zapłon,
w programie wybieramy opcję [Immobilizer],
jeśli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników, więc należy wybrać opcję [Liczniki (inspekcje)],
następnie z opcji wybieramy [Logowanie],
jako kod wpisujemy numer zaczynający się od 0 i następnych 4 cyfr, które znajdują się na blaszce dołączonej do kluczyków. Jeśli te 4 cyfry nie są dostępne można posłużyć się numerem identyfikacyjnym sterownika (u dołu ekranu programu DeltaScan) i za jego pomocą wpisać brakujące 4 cyfry potrzebne do procedury logowania.
po przyjęciu kodu w procedurze logowania, wybieramy opcję [Adaptacje],
podajemy 21 jako numer kanału adaptacji i wciskamy przycisk {Przejdź do kanału},
w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się cyfra określająca ilość kluczyków obecnie obsługiwanych przez sterownik,
chcąc zmienić tą wartość, w polu Nowa wartość adaptacji wpisujemy cyfrę oznaczającą ilość wszystkich kluczyków (ale nie więcej niż 8), którymi będziemy mogli uruchomić samochód,
sprawdzamy poprawność wpisanej wartości przez wciśnięcie przycisku {Test wartości},
jeśli po przeprowadzeniu testu, w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się nowa wartość, oznacza to, że wartość jest poprawna i można ją na stałe zapisać w pamięci sterownika - przycisk {Zapis wartości},
po zapisaniu nowej wartości w pamięci sterownika, kluczyk który znajduje się w stacyjce został już zarejestrowany w sterowniku,
następnie należy wyłączyć zapłon i zmienić kluczyk na następny, który ma być zarejestrowany w sterowniku,
kluczyk można wymienić na następny dopiero wtedy gdy lampka kontrolna immobilizera zgaśnie,
należy umieścić po kolei wszystkie kluczyki, które mają być zarejestrowane w sterowniku. Jest na to przewidziany czas 30 s. liczony tylko wtedy gdy jest włączony zapłon.
Przyciskiem {Wyjdź} kończymy komunikację ze sterownikiem.
Uwagi.
procedura adaptacji kluczyków może być automatycznie przerwana gdy:
przekroczony zostanie czas 30 s.
zostanie osiągnięta ilość kluczyków wprowadzona w kanale 21 adaptacji,
do stacyjki zostanie włożony ten sam kluczyk dwukrotnie,
na zakończenie procedury adaptacji kluczyków należy sprawdzić, czy w pamięci sterownika nie zostały zarejestrowane kody błędów - opcja [Odczyt kodów błędów].
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez nisko » 9 wrz 2013, o 09:30

Kolega nie posiada więcej kluczy, tak można wywnioskować z jego posta.
Gdy zmieniasz stacyjkę kuz ze sztoru kompletną z pętlą i sterownikiem immo, gdy już wszystko wymienisz należy przypisać ecu z immo i będzie chodzić.
nisko
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 10 sty 2013, o 04:22
Lokalizacja: zza okna twojej sypialni

Postprzez k-m-r1 » 9 wrz 2013, o 22:54

nisko, ale co da sterownik imo jak to jedna wersja była i sterownik czyta numer i wysyła do ECU dane i to ecu decyduje czy pasuje czy nie
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez nisko » 22 wrz 2013, o 22:10

w trójkach immo jest 8bitowe wiec przypasowanie nie robi problemu, a dopasowywanie kluczyka do starego immo bez posiadania oryginału czy też kodu, już tak.
nisko
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 10 sty 2013, o 04:22
Lokalizacja: zza okna twojej sypialni

Postprzez k-m-r1 » 23 wrz 2013, o 23:54

to ja zapytam da sie dopisac kluczyk manualnie w ECU znając numer partylki lub znając numer jaki odczytuje komputer z pastylki

pytam bo mam podobną sytuacje w vento i auto stoi ponad tydzien u kolegi
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 25 gości