"Zagubiony" prąd

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

"Zagubiony" prąd

Postprzez przem_uc » 22 kwi 2012, o 13:40

Szukając źródła prądu na zapłonie doczytałem na forum, żeby skorzystać z żółto-czarnego kabla przy złączu nad chłodnicą. Miał to być kabel klaksonu. Sprawdziłem, że rzecvzywiście prąd pojawiał się na nim dopiero po przekręceniu kluczyka. Po paru minutach i próbach podłączenia prąd tam zniknął. A klakson działa (bezpiecznik też na wszelki wypadek sprawdziłem). Zatem zakładam, że ten żółto-czarny kabel odpowiada za coć innego. Podpowiedzcie proszę jak sprawdzić co zmajstrowałem.
Samochód generalnie działa, ale coś musiało się stać. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

"Zagubiony" prąd

 

Postprzez trojeczkaGT » 22 kwi 2012, o 13:58

polecam isc po tym zlaczu dalej i zobaczyc gdzie kable ida wtedy bedziesz wiedzial gdzie szukac niesprawnego "czegos" co jest zasilane tyn przewodem
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez przem_uc » 22 kwi 2012, o 17:50

Witam, poszedłem tropem tego kabla i ustaliłem że dochodzi do (chyba) klaksonu. Piszę, że chyba, bo nie dałem rady go sprawdzić. Generalnie idzie do urządzenia pod obudową filtra powietrza (w okolice prawej podłużnicy). Więc zakładam, że to klakson. Ale klakson działa. Jak ustalić co jest grane?
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Zico63 » 22 kwi 2012, o 19:05

Kabel miał być CZARNO-ŻÓŁTY a nie żółto-czarny; zapewne teraz nie ma lewego mijania, sprawdzić bezpiecznik.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez przem_uc » 22 kwi 2012, o 19:43

O kurcze, przepraszam za brak precyzji. Kabel o którym mówię jest czarny z żółtym paskiem. Światła są w tej chwili OK.
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Zico63 » 22 kwi 2012, o 22:27

Prąd na czarno-żółtym musi być po włączeniu zapłonu, sprawdzany żarówką. Jeśli nie ma tam napięcia - sygnału dźwiękowego nie ma tez. To wszystko powyższe jest oczywiście prawdziwe, o ile ktoś (poprzedni właściciel) nie dokonał jakiś przeróbek, np. oddzielnego zasilania sygnału.
Gdy faktycznie wystąpił zanik napięcia na tym przewodzie - do sprawdzenia bezpiecznik 13 (czerwony, 10A) oraz czy dobrze "siedzi" przekaźnik "18".
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez przem_uc » 1 maja 2012, o 21:48

Witam, wziąłem napięcie z alternatora (przez przekaźnik) i zamontowałem LEDy. Natomiast mam problem z tym, że jedno ze świateł delikatnie mruga. Czy to może być kwestia jakiś przebić? Generalnie cała "instalacja" jest solidnie zaizolowana. Sterowanie LED powiesiłem przy lewej lampie i stamtąd puściłem )nad chłodnicą, wzdłuż instniejącej wiązki) kabel drugiej lampki. I to właśnie ona mruga.
To miganie nie jest winą samych lampek, bo jak sprawdzałem na samym aku, to tego problemu nie było.
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 39 gości