ostatnio przerabiałem ten temat wnikliwiej bo miałem z tym problem podczas kontroli i straciłem dowodzik...
xenon MADE IN CHINA czyli nasze przetwornice z żarnikami nie mają jakiegokolwiek atestu itd, mając spryski jest możliwe ze przejdzie kontrole "mniej wnikliwego" policjanta, poziomowanie jest nie do sprawdzenia przy kontroli więc nie pytają o to, ale nadal mając soczewkę + poziomowanie + czyszczenie nie przejdziemy przeglądu gdy jest chiński xenon w miejscu standardowej żarówki. Nie do końca wiem jak by było gdybym miał xenon z jakiegoś seryjnego auta przerobiony pod lampę MK3, ale podejrzewam że gdyby spełniał warunki odpowiedniego świecenia poziomowani i czyszczenie mógłby przejść. W każdym bądź razie na przeglądzie pierwsze czego szukają to "chińskich" przetwornic, jeśli są, na pewno nie przejdzie.
jeśli chodzi o długie, to są te same zasady co z mijania, tyle ze bez sensu je tam ładować bo xenon zbyt długo się rozpala i przy np mignięciu nic by nie zdążyło zaświecić