Żarniki ksenonowe w naszych golfach

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Żarniki ksenonowe w naszych golfach

Postprzez DJ_DARCO » 24 wrz 2010, o 23:45

Muszę poruszyć ten temat głębiej. Wiadomo że zabronione jest używanie żarników ksenonowych w światłach mijania bez odpowiedniego reflektora bez spryskiwaczy oraz bez poziomowania.
OK to wiemy. Ale. jak ma się sprawa z światłami drogowymi inaczej długimi. Czy żarniki ksenonowe można zastosować do świateł drogowych?? Jak to się ma w literze prawa? czy są jakieś ustawy na ten temat?
Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców moj-golf/mk3-cl-by-dj-darco-t21179.html
Avatar użytkownika
DJ_DARCO
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 18:04
Lokalizacja: Wadowice

Żarniki ksenonowe w naszych golfach

 

Postprzez e2 » 25 wrz 2010, o 13:34

ma się tak samo ;). Co do tego co napisałeś - nie masz racji. Jedyne co musisz mieć to samoczyszczenie, samopoziomowanie jest wymagane w autach po 2005 roku o ile mnie pamięć nie myli, w każdym razie dość nowych. Wciąż jednak pozostaje Ci kwestia homologacji lampy, której nie oszukasz i nie przeskoczysz. Proste? Bo już nie wiem jak tłumaczyć ludziom, że do ksenonu jest potrzebna odpowiednia homologacja wybita na lampie...
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez killah » 25 wrz 2010, o 21:30

jeśli chodzi o światła drogowe to nie ma czegoś takiego jak osobny żarnik ksenonowy na światła tzn długie z powodu tego że ksenon nie nadaje się do włączania i wyłączania ze względu na czas rozżarzania się.

Jest coś takiego jak bixenon czyli soczewka z przesłoną. Jeden żarnik robi Ci za długie i mijania. Samego ksenonu jako światła dł się nie stosuje.
killah
 

Postprzez PiJey88 » 26 wrz 2010, o 16:30

ostatnio przerabiałem ten temat wnikliwiej bo miałem z tym problem podczas kontroli i straciłem dowodzik... :wstyd:

xenon MADE IN CHINA czyli nasze przetwornice z żarnikami nie mają jakiegokolwiek atestu itd, mając spryski jest możliwe ze przejdzie kontrole "mniej wnikliwego" policjanta, poziomowanie jest nie do sprawdzenia przy kontroli więc nie pytają o to, ale nadal mając soczewkę + poziomowanie + czyszczenie nie przejdziemy przeglądu gdy jest chiński xenon w miejscu standardowej żarówki. Nie do końca wiem jak by było gdybym miał xenon z jakiegoś seryjnego auta przerobiony pod lampę MK3, ale podejrzewam że gdyby spełniał warunki odpowiedniego świecenia poziomowani i czyszczenie mógłby przejść. W każdym bądź razie na przeglądzie pierwsze czego szukają to "chińskich" przetwornic, jeśli są, na pewno nie przejdzie.

jeśli chodzi o długie, to są te same zasady co z mijania, tyle ze bez sensu je tam ładować bo xenon zbyt długo się rozpala i przy np mignięciu nic by nie zdążyło zaświecić
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 26 wrz 2010, o 16:37

jeśli chodzi o długie, to są te same zasady co z mijania, tyle ze bez sensu je tam ładować bo xenon zbyt długo się rozpala i przy np mignięciu nic by nie zdążyło zaświecić


PJ czytałeś mojego posta?:D wymyślono dlatego soczewki bixenonowe
killah
 

Postprzez PiJey88 » 26 wrz 2010, o 20:13

killah napisał(a):PJ czytałeś mojego posta?:D wymyślono dlatego soczewki bixenonowe

i trzeba mieć pod to specjalna soczewkę, raczej bez sensu aż tak przerabiać lampę i ładować np bixenon od MK5
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez DJ_DARCO » 27 wrz 2010, o 21:50

z tego co pamiętam to na lampie przystosowanej do xenonu musi być nabity znaczek "D" na kloszu. co do długich na ksenonie to nie do końca zły pomysł. Ja mam zamontowane dość dobre żarniki i bardzo szybko się nagrzewają (poniżej 2 sekund)
Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców moj-golf/mk3-cl-by-dj-darco-t21179.html
Avatar użytkownika
DJ_DARCO
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 18:04
Lokalizacja: Wadowice


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości