zarowki dwuwłuknowe pytanie

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

zarowki dwuwłuknowe pytanie

Postprzez danny.tcz » 18 kwi 2012, o 17:41

moze i cos kiedys bylo poruszane na ten temat ale niestety w wyszukiwarce nic nie wyskakuje
mianowicie moje pytanie brzmi czy mozna i jesli tak to w jaki sposob gniazdo zarowki normalnej jednowluknowej na dwuwłuknowa ... czy moze ktos przeprowadzal juz takie operacje ???
mile widziane jakies foto porady :) pozdrawiam
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

zarowki dwuwłuknowe pytanie

 

Re: zarowki dwuwłuknowe pytanie

Postprzez variant yacht » 18 kwi 2012, o 20:02

danny.tcz napisał(a):moze i cos kiedys bylo poruszane na ten temat ale niestety w wyszukiwarce nic nie wyskakuje
mianowicie moje pytanie brzmi czy mozna i jesli tak to w jaki sposob gniazdo zarowki normalnej jednowluknowej na dwuwłuknowa ... czy moze ktos przeprowadzal juz takie operacje ???
mile widziane jakies foto porady :) pozdrawiam
z tylu przerabialem w swoim variancie(jak swieci jest w temacie) , tylko tam nie trzeba wiele przerabiac, troche trzeba przesunac pin pod zarowką dolozyc drugi i wyprowadzic blaszke na tyl wkladu z zarowkami , potem przewod z wtyczka i poszukac w jednym z gniazd wkladu plusa tego co chcemy zeby nam swiecilo drugim włóknem zarowki, natomiast oprawa przednich kierunkow jest raczej nie do przerobienia, wymóg szczelnosci z przodu , mozna zrobic tylko ulep, ja u siebie zeby miec usa kierunek z pozycją kupilem kierunki usa z oprawkami na dwuwloknowe zarowki....na zdjeciu kierunki us wraz kompletna us wiazka pod kierunki pozycje i obrysy...

<
8.jpg
zapraszam na VARIANT YACHTOWY STORY moj-golf/usa-variant-yachtowy-story-t41787.html
variant yacht
Badacz tematu
 
Posty: 220
Dołączył(a): 5 paź 2011, o 14:02
Lokalizacja: warszawa/jozefow

Postprzez danny.tcz » 19 kwi 2012, o 14:22

a te wklady w kierunku podejda do zwyklych kierunkow ?
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez variant yacht » 19 kwi 2012, o 14:24

danny.tcz napisał(a):a te wklady w kierunku podejda do zwyklych kierunkow ?
podejdą i owszem , mam zreszta jeden zbedny 3 pinowy wklad ....
zapraszam na VARIANT YACHTOWY STORY moj-golf/usa-variant-yachtowy-story-t41787.html
variant yacht
Badacz tematu
 
Posty: 220
Dołączył(a): 5 paź 2011, o 14:02
Lokalizacja: warszawa/jozefow

Postprzez danny.tcz » 20 kwi 2012, o 14:27

ja bym potrzebowal bardziej 2 szt do kompletu

na jakims forum znalazlem
CYTUJE " zamiast masy w kierunku dajesz napięcie z pozycji i po podłączeniu tego przewodu kierunki będą świecić, a podczas włączenia kierunkowskazu będą mrugać "
czy ktos juz moze probowal takiej opcji ???
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez variant yacht » 20 kwi 2012, o 16:32

danny.tcz napisał(a):ja bym potrzebowal bardziej 2 szt do kompletu

na jakims forum znalazlem
CYTUJE " zamiast masy w kierunku dajesz napięcie z pozycji i po podłączeniu tego przewodu kierunki będą mi świecić, a podczas włączenia kierunkowskazu będą mrugać "
czy ktos juz moze probowal takiej opcji ???
pozycja zarowka 5w , kierunek 21w , mozna sobie mrugac oczami :shock:...... , a jak zmusisz pozycje zeby przestawaly swiecic gdy wlaczysz kierunkowskaz? mozna oczywiscie to zrobic na ukladzie elektronicznym ale to bedzie wiecej komplikacji niz zarowka dwuwloknowa....
zapraszam na VARIANT YACHTOWY STORY moj-golf/usa-variant-yachtowy-story-t41787.html
variant yacht
Badacz tematu
 
Posty: 220
Dołączył(a): 5 paź 2011, o 14:02
Lokalizacja: warszawa/jozefow

Postprzez danny.tcz » 21 kwi 2012, o 15:11

a moze ma ktos nr katalogowy tej oprawki przedniego kierunku na 3 piny od wersji USA ?
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez variant yacht » 22 kwi 2012, o 18:06

danny.tcz napisał(a):a moze ma ktos nr katalogowy tej oprawki przedniego kierunku na 3 piny od wersji USA ?
w aso nie dostaniesz a na oprawce jedyny symbol to PA6-GF30
zapraszam na VARIANT YACHTOWY STORY moj-golf/usa-variant-yachtowy-story-t41787.html
variant yacht
Badacz tematu
 
Posty: 220
Dołączył(a): 5 paź 2011, o 14:02
Lokalizacja: warszawa/jozefow

Postprzez Zico63 » 22 kwi 2012, o 19:11

variant yacht napisał(a): PA6-GF30

To jest materiał: poliamid.
Numer w/g VW to 701 953 123A; może ktoś rozsprzedaje Golfa w wersji USA na części?

[ Dodano: 2012-04-22, 18:14 ]
danny.tcz napisał(a): "zamiast masy w kierunku dajesz napięcie z pozycji i po podłączeniu tego przewodu kierunki będą świecić, a podczas włączenia kierunkowskazu będą mrugać "

Wiedzą, że dzwonią, choć nie wiedzą w którym kościele...
ODWROTNIE: jeśli masę pozycji da się na zasilanie kierunkowskazu to tak będzie.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez variant yacht » 22 kwi 2012, o 19:35

Zico63 napisał(a):
variant yacht napisał(a): PA6-GF30

To jest materiał: poliamid.
Numer w/g VW to 701 953 123A; może ktoś rozsprzedaje Golfa w wersji USA na części?

[ Dodano: 2012-04-22, 18:14 ]
danny.tcz napisał(a): "zamiast masy w kierunku dajesz napięcie z pozycji i po podłączeniu tego przewodu kierunki będą świecić, a podczas włączenia kierunkowskazu będą mrugać "

Wiedzą, że dzwonią, choć nie wiedzą w którym kościele...
ODWROTNIE: jeśli masę pozycji da się na zasilanie kierunkowskazu to tak będzie.
co nie zmienia faktu ze zarowka kierunku jest kilkukrotnie za jasna na przednie obrysy i mozna zalapać sie na pokwitowanie za dow rejestracyjny...za bardzo sie w oczy rzuca.....
zapraszam na VARIANT YACHTOWY STORY moj-golf/usa-variant-yachtowy-story-t41787.html
variant yacht
Badacz tematu
 
Posty: 220
Dołączył(a): 5 paź 2011, o 14:02
Lokalizacja: warszawa/jozefow

Postprzez Zico63 » 22 kwi 2012, o 22:20

variant yacht napisał(a):co nie zmienia faktu ze zarowka kierunku jest kilkukrotnie za jasna na przednie obrysy i mozna zalapać sie na pokwitowanie za dow rejestracyjny...za bardzo sie w oczy rzuca.....

Chyba trzeba od początku. Po pierwsze, NIE DA się tych "migających" opcji wykonać na żarówce dwuwłóknowej o jednej wspólnej masie. Można to zrobić jedynie z odzielnymi żarówkami a masa żarówki pozycyjnych nie może stykać się z nadwoziem (np. poprzez konstrukcję lampy).
Po drugie, miganie a dokładniej gasnięcie pozycyjnych w chwili włączania się kierunkowskazu nie ma właściwie sensu, jeśli obie są w jednej lampie, pod jednym kloszem - zgaśnie pozycja, rozbłyśnie kierunek - nikt nie zwróci uwagi, że pozycja zgasła. Co innego, gdy robi się to w naczepach ciężarówek i w osobnych oddalonych lampach.
Po trzecie, żarówka kierunkowskazu 21W nie może pracować stale, jako pozycja - fakt; chyba z elektronicznie ograniczaną mocą i ten ogranicznik musi być w dwóch egzemplarzach (lewa i prawa). Rezystory są nieopłacalne jeśli chodzi o efekt.
Podsumowując, maksymalnym zakresem przeróbki jest żarówka dwuwłóknowa ze stałym świeceniem pozycji a rozbłyskiem włókna 21W na kierunku (jak z tyłu "Malucha"), lub druga żaróweczka 4 do 5 W wstawiana w klosze migaczy. Przy obu wariantach można się pożegnać z "dowodzikiem, o ile nie są to lampy typu:
Link dałem czasowo, ponieważ wygaśnie - wstawię później foto swych lamp.
Lampy jednak muszą mieć homologację TAKŻE na światła przednie pozycyjne ("A"), i to europejską!
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez variant yacht » 23 kwi 2012, o 12:20

Zico63 napisał(a):
variant yacht napisał(a):co nie zmienia faktu ze zarowka kierunku jest kilkukrotnie za jasna na przednie obrysy i mozna zalapać sie na pokwitowanie za dow rejestracyjny...za bardzo sie w oczy rzuca.....

Chyba trzeba od początku. Po pierwsze, NIE DA się tych "migających" opcji wykonać na żarówce dwuwłóknowej o jednej wspólnej masie. Można to zrobić jedynie z odzielnymi żarówkami a masa żarówki pozycyjnych nie może stykać się z nadwoziem (np. poprzez konstrukcję lampy).
Po drugie, miganie a dokładniej gasnięcie pozycyjnych w chwili włączania się kierunkowskazu nie ma właściwie sensu, jeśli obie są w jednej lampie, pod jednym kloszem - zgaśnie pozycja, rozbłyśnie kierunek - nikt nie zwróci uwagi, że pozycja zgasła. Co innego, gdy robi się to w naczepach ciężarówek i w osobnych oddalonych lampach.
Po trzecie, żarówka kierunkowskazu 21W nie może pracować stale, jako pozycja - fakt; chyba z elektronicznie ograniczaną mocą i ten ogranicznik musi być w dwóch egzemplarzach (lewa i prawa). Rezystory są nieopłacalne jeśli chodzi o efekt.
Podsumowując, maksymalnym zakresem przeróbki jest żarówka dwuwłóknowa ze stałym świeceniem pozycji a rozbłyskiem włókna 21W na kierunku (jak z tyłu "Malucha"), lub druga żaróweczka 4 do 5 W wstawiana w klosze migaczy. Przy obu wariantach można się pożegnać z "dowodzikiem, o ile nie są to lampy typu:
Link dałem czasowo, ponieważ wygaśnie - wstawię później foto swych lamp.
Lampy jednak muszą mieć homologację TAKŻE na światła przednie pozycyjne ("A"), i to europejską!
no i wlasnie to zapewniaja zarowki dwuwłóknowe w usa oprawkach , 3 piny , wspolna masa z wiazki , zarnik 5w na pozycje/przedni obrys i drugi zarnik 21w na kierunek , pozycja swieci slabym swiatelkiem i oczywiscie nie gasnie w trakcie wlaczania kierunkowskazu kilkakrotnie jasniejszego-widac wiec jego zalączenie w kloszu i to bardzo wyraznie ( tak samo gdy taka zarowka swieci jako pozycja/stop z tyłu) faktem jest ze nie maja homologacji euro ale takie pozycje nie raża jasnym swiatłem , mam kilku znajomych jezdzacych amerykanskimi autami z kompletem obrysow rowniez z przodu , tylko nie sa to pomaranczowe latarnie jak te swiecace na 21w , te auta maja normalne biale swiatla pozycyjne w lampach lub odzielnie, poprostu mniej sie w oczy rzuca.... :wstyd:, kolega sugeruje wykorzystanie klosza halogenu jako pozycji w tych klarach? bo przeciez co do zasady te nie roznia sie niczym w porównaniu ze standardowymi kierunkami, moze tylko latwiej w takich zastosowac oprawki do dwuwloknowej zarowki od jakiegos innego auta o ile bedzie zgadzala sie srednica gniazda, onegdaj gdy kombinowalem przy takich kloszach kupilem wklady zarowek dwuwloknowych tylnych od nissana micry ( oprawka z wyprowadzonym z tylu kabelkami) i nawet po malym podszlifowaniu weszly w obudowy tych klarow i tez byly zasilane na trzech pinach z wiazki / pin plus kierunku, pin plus z pozycji lamp glownych i minus z wiazki , dzialalo - tylko te klosze przestaly mi sie podobac ;-) zwlaszcza, ze zalozylem zderzak usa , zalozylem wiazke usa ( z mala modyfikacja dodania zasilania pozycji w lampie glownej) i ori kierunki usa z przednimi obrysami na dwuwlóknowej zarowce :-P
zapraszam na VARIANT YACHTOWY STORY moj-golf/usa-variant-yachtowy-story-t41787.html
variant yacht
Badacz tematu
 
Posty: 220
Dołączył(a): 5 paź 2011, o 14:02
Lokalizacja: warszawa/jozefow


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości