mianowicie moje pytanie brzmi czy mozna i jesli tak to w jaki sposob gniazdo zarowki normalnej jednowluknowej na dwuwłuknowa ... czy moze ktos przeprowadzal juz takie operacje

mile widziane jakies foto porady

Moderator: Moderator
z tylu przerabialem w swoim variancie(jak swieci jest w temacie) , tylko tam nie trzeba wiele przerabiac, troche trzeba przesunac pin pod zarowką dolozyc drugi i wyprowadzic blaszke na tyl wkladu z zarowkami , potem przewod z wtyczka i poszukac w jednym z gniazd wkladu plusa tego co chcemy zeby nam swiecilo drugim włóknem zarowki, natomiast oprawa przednich kierunkow jest raczej nie do przerobienia, wymóg szczelnosci z przodu , mozna zrobic tylko ulep, ja u siebie zeby miec usa kierunek z pozycją kupilem kierunki usa z oprawkami na dwuwloknowe zarowki....na zdjeciu kierunki us wraz kompletna us wiazka pod kierunki pozycje i obrysy...danny.tcz napisał(a):moze i cos kiedys bylo poruszane na ten temat ale niestety w wyszukiwarce nic nie wyskakuje
mianowicie moje pytanie brzmi czy mozna i jesli tak to w jaki sposob gniazdo zarowki normalnej jednowluknowej na dwuwłuknowa ... czy moze ktos przeprowadzal juz takie operacje?
mile widziane jakies foto poradypozdrawiam
podejdą i owszem , mam zreszta jeden zbedny 3 pinowy wklad ....danny.tcz napisał(a):a te wklady w kierunku podejda do zwyklych kierunkow ?
pozycja zarowka 5w , kierunek 21w , mozna sobie mrugac oczamidanny.tcz napisał(a):ja bym potrzebowal bardziej 2 szt do kompletu
na jakims forum znalazlem
CYTUJE " zamiast masy w kierunku dajesz napięcie z pozycji i po podłączeniu tego przewodu kierunki będą mi świecić, a podczas włączenia kierunkowskazu będą mrugać "
czy ktos juz moze probowal takiej opcji?
w aso nie dostaniesz a na oprawce jedyny symbol to PA6-GF30danny.tcz napisał(a):a moze ma ktos nr katalogowy tej oprawki przedniego kierunku na 3 piny od wersji USA ?
variant yacht napisał(a): PA6-GF30
danny.tcz napisał(a): "zamiast masy w kierunku dajesz napięcie z pozycji i po podłączeniu tego przewodu kierunki będą świecić, a podczas włączenia kierunkowskazu będą mrugać "
co nie zmienia faktu ze zarowka kierunku jest kilkukrotnie za jasna na przednie obrysy i mozna zalapać sie na pokwitowanie za dow rejestracyjny...za bardzo sie w oczy rzuca.....Zico63 napisał(a):variant yacht napisał(a): PA6-GF30
To jest materiał: poliamid.
Numer w/g VW to 701 953 123A; może ktoś rozsprzedaje Golfa w wersji USA na części?
[ Dodano: 2012-04-22, 18:14 ]danny.tcz napisał(a): "zamiast masy w kierunku dajesz napięcie z pozycji i po podłączeniu tego przewodu kierunki będą świecić, a podczas włączenia kierunkowskazu będą mrugać "
Wiedzą, że dzwonią, choć nie wiedzą w którym kościele...
ODWROTNIE: jeśli masę pozycji da się na zasilanie kierunkowskazu to tak będzie.
variant yacht napisał(a):co nie zmienia faktu ze zarowka kierunku jest kilkukrotnie za jasna na przednie obrysy i mozna zalapać sie na pokwitowanie za dow rejestracyjny...za bardzo sie w oczy rzuca.....
no i wlasnie to zapewniaja zarowki dwuwłóknowe w usa oprawkach , 3 piny , wspolna masa z wiazki , zarnik 5w na pozycje/przedni obrys i drugi zarnik 21w na kierunek , pozycja swieci slabym swiatelkiem i oczywiscie nie gasnie w trakcie wlaczania kierunkowskazu kilkakrotnie jasniejszego-widac wiec jego zalączenie w kloszu i to bardzo wyraznie ( tak samo gdy taka zarowka swieci jako pozycja/stop z tyłu) faktem jest ze nie maja homologacji euro ale takie pozycje nie raża jasnym swiatłem , mam kilku znajomych jezdzacych amerykanskimi autami z kompletem obrysow rowniez z przodu , tylko nie sa to pomaranczowe latarnie jak te swiecace na 21w , te auta maja normalne biale swiatla pozycyjne w lampach lub odzielnie, poprostu mniej sie w oczy rzuca....Zico63 napisał(a):variant yacht napisał(a):co nie zmienia faktu ze zarowka kierunku jest kilkukrotnie za jasna na przednie obrysy i mozna zalapać sie na pokwitowanie za dow rejestracyjny...za bardzo sie w oczy rzuca.....
Chyba trzeba od początku. Po pierwsze, NIE DA się tych "migających" opcji wykonać na żarówce dwuwłóknowej o jednej wspólnej masie. Można to zrobić jedynie z odzielnymi żarówkami a masa żarówki pozycyjnych nie może stykać się z nadwoziem (np. poprzez konstrukcję lampy).
Po drugie, miganie a dokładniej gasnięcie pozycyjnych w chwili włączania się kierunkowskazu nie ma właściwie sensu, jeśli obie są w jednej lampie, pod jednym kloszem - zgaśnie pozycja, rozbłyśnie kierunek - nikt nie zwróci uwagi, że pozycja zgasła. Co innego, gdy robi się to w naczepach ciężarówek i w osobnych oddalonych lampach.
Po trzecie, żarówka kierunkowskazu 21W nie może pracować stale, jako pozycja - fakt; chyba z elektronicznie ograniczaną mocą i ten ogranicznik musi być w dwóch egzemplarzach (lewa i prawa). Rezystory są nieopłacalne jeśli chodzi o efekt.
Podsumowując, maksymalnym zakresem przeróbki jest żarówka dwuwłóknowa ze stałym świeceniem pozycji a rozbłyskiem włókna 21W na kierunku (jak z tyłu "Malucha"), lub druga żaróweczka 4 do 5 W wstawiana w klosze migaczy. Przy obu wariantach można się pożegnać z "dowodzikiem, o ile nie są to lampy typu:
Link dałem czasowo, ponieważ wygaśnie - wstawię później foto swych lamp.
Lampy jednak muszą mieć homologację TAKŻE na światła przednie pozycyjne ("A"), i to europejską!
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości