Zawinięta linka elektrycznych szyb

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Zawinięta linka elektrycznych szyb

Postprzez gangster788 » 30 kwi 2012, o 18:21

Witam!
Dzisiaj rozebrałem mechanizm elektrycznych szyb, ponieważ nie chciała mi się zamknąć szyba i okazało się, że linka w środku na tym kółku była zawinięta, pogięta i wogóle zniszczona :-x . I mam do was pytanie, czy mam zostawić tą samą linke i nawinąć ją spowrotem, czy też kupić nową??? :?:

Na ALLEGRO znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/vw-golf-iii-3-podnosn ... 06447.html

ZAMAWIAĆ :?:
gangster788
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:47
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Zawinięta linka elektrycznych szyb

 

Postprzez RAQnio_V » 30 kwi 2012, o 19:35

u mnie jest to samo tylko tyle, że ja już kupiłem 3 podnośniki (nowe) firmy Topran i w każdym podwija się linka na ślimaku przy silniczku i szyba uchyla się tylko ok 10cm. Ten zestaw naprawczy jest bez sensu bo lepiej dołożyć i kupić cały podnośnik (bez silniczka) i przełożyć.
Tylko tak jak pisze przerobiłem 3 Toprany i każdy z nich pochodził może miesiąc i linka się podwijała... Teraz szukam sprawnego używanego oryginału.
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez gangster788 » 30 kwi 2012, o 19:57

Czyli co, nie warto tego kupować?
gangster788
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:47
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez zybi » 30 kwi 2012, o 23:03

No raczej nie warto bo te zamienniki to lipa. Poszukaj lepiej sprawnego oryginału z jakiejś rozbiórki ;-)
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 1 maja 2012, o 08:51

RAQnio_V, nie zgadzam się że te zamienniki to lipa bo sam mam kilka lat dwa i działają. Z tym że nie kupuj samej linki szkoda się bawić i jest za droga, kup cały mechanizm w zamienniku za 8 dych (własnie od Toprana wygladają mi na najlepsze) i przełożysz tylko silniczek. Tak jest najprościej. A przy montazu trzeba zwrócić uwagę na własciwe ustawienie szyby w prowadnicach, to jest ważne bo jak bedzie chodziła skosem to zbyt duży opór zatrzyma silnika. Czyli włóż szybę nie zakrecaj, potem kilka razy podnoś i opuszczaj używając silniczka ( przy opuszczaniu pomagaj szybie ręką żeby nie wypadła z uchwytów). I dopiero zakrręć szybę po sprawdzeniu że działa ok. Prowadnice sa już nasmarowane, ew. możesz trochę smaru dodać ja tego nie robiłem. Jest jeszcze opcja oddac mechanizm do regeneracji kosztuje do ze 4 dychy albo samemu dorobić linkę- ale uważem że też nie warto się bawić lub czekać..
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez gangster788 » 1 maja 2012, o 09:58

Dobra. Chyba lepiej poszukam jakiegoś oryginału. Pojeżdże po auto-częściach.
gangster788
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:47
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez ll_90 » 21 mar 2013, o 14:34

Ale zaraz zaraz, czegos ty nie rozumiem. Mi tez sie te linki popierdzieliły no i wlasnie przegladam forum zeby sie dowiedziec jak to najprosciej ogarnac.
Mowicie zeby kupic same mechanizmy i tylko silniczek przełożyć , ale przeciez wtedy i tak trzeba bedzie nawijac ta głupią linke na to kułeczko które jest w silniczku, mam racje czy nie? bo juz sam nie wiem.
ll_90
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 sty 2013, o 18:23
Lokalizacja: Miedziana Góra

Postprzez AdiK__ » 21 mar 2013, o 14:48

ll_90, kupujesz nowe tylko do przełożenia silniczek i wkręcenia w drzwi nic więcej. W motoryzacyjnych sa ogólnie dostępne.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 21 mar 2013, o 15:53

ll_90, kiedy kupisz mechanizm zamiennik to zobaczysz że linka w nim bedzie z nowym bębenkiem, a stary bębenek z linką wyjmujesz, zorientujesz się jak będziesz miał to w rękach co tam przy silniku trzeba odkręcić i usunąć a co zostawić
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez ll_90 » 21 mar 2013, o 16:01

Aha, no chyba ze tak, dzieki za pomoc
ll_90
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 sty 2013, o 18:23
Lokalizacja: Miedziana Góra

Postprzez assesino » 21 mar 2013, o 16:19

Stara linka razem z tym bębenkiem to już tylko na złom się nadaje, też ten temat przerabiałem.Kupiłem ori na szrocie i śmiga po dziś dzień.
Alpine CDA 9835R...Hifonics Falcon...RAINBOW SLC 265.25 KICK NG...Alpine 3544...Audio System HX08SQ BR
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez danny.tcz » 21 mar 2013, o 17:05

pablomed, zgadzam sie z toba w 100 % trzeba bardzo starannie wyregulowac aby bylo jak najmniej oporu przez podnoszona szybeu mnie dziala ponad 2 lata ten zamiennik toprana od kierowcy a od pasazera jeszcze dluzej :)
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 50 gości