zmiana km na liczniku w mk3

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

zmiana km na liczniku w mk3

Postprzez maqs57 » 8 cze 2014, o 14:18

witam

pytanie jaki trzeba program i kabel ( ew. które kable z obd2 wyprowadzić i wpiąć w kostkę serwisową) żeby zrobić korektę licznika

Obrazek

wiem ze zaraz będziecie pisać a po co albo nie wolno wg prawa albo ciesz się ze masz mniej na nowym liczniku
a dletego bo jestem po swapie z 1,6 101 ma 2.0 16v z pasata a licznik wiadomo nie pasuje a poza tym konczy sie na 240 a nie na 220
tak wiec polowałem długo z XX jahre ale dorwałem z cupry na białych zegarach z kontrolką rezerwy i świateł :-)


Obrazek
maqs57
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 8 cze 2013, o 23:45
Lokalizacja: legnica
Silnik: abf+
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

zmiana km na liczniku w mk3

 

Postprzez MiroGti » 8 cze 2014, o 20:42

z tego co mi wiadomo trzeba wlutować pamięć z płyty zegarów żeby zrobić korektę ale mogę się mylić
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 8 cze 2014, o 22:17

chcesz zmienic stan kilometrów? czy zmienic numer WSZ przypisany do typu skrzyni??



silnik i skrzynia miały swoje numery było to zparowane
w innym praypadku licznik przekłamywał od 5km do 23

liczniki pasują jeśli piny się pokrywają
wiem bo montowałem do 1.4 licznik z 1.9 TDI i działał przekłamanie było w km
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez maqs57 » 8 cze 2014, o 23:39

Wiem ze mozna wyjac kosc i ja przeprogramowac ale to za duzo roboty. Wolal bym przez to gniazdo bez ingerencji w licznik zalatwic.

Chce tylko stan licznika km przestawic. Licznik jest od cupry 2.0 16v abf czyli to to samo co golf 3 gti 16v.

Narazie mam skrzynie ori CTM, ale kiedys moze ja zmienie; cos pomiedzy 2y ale z dluga 5ka jak w tdi i moze z 6tka, ale to inna bajka.
maqs57
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 8 cze 2013, o 23:45
Lokalizacja: legnica
Silnik: abf+
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez klaudek669 » 9 cze 2014, o 10:35

Gniazdo jest, ale nie wiem czy idzie to zrobić w tym typie licznika przez to gniazdo właśnie, bezpieczniej by było zmienić we wsadzie pamięci. Pamięć 93c46. To gniazdo bez problemu działa w licznikach motometer, ale co do vdo nowszy typ (który masz) nie jestem przekonany bo w innym miejscu siedzi przebieg w pamięci niż w tej starej wersji vdo. Może to się skończyć kreskami w miejscu przebiegu i errorem na wyświetlaczu. :wsciekly:
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez k-m-r1 » 12 cze 2014, o 17:44

kolejny chce 6 bieg w golfie ... masakra


będziesz sprytny to na chomiku znajdziesz opisy
na elektrodzie są opisy

jak robisz to 1 raz to ja bym pobawił sie na innym podobnym liczniku bo wyjdzie że będziesz musiał kupic kolejny i może nauczysz sie

wygląda proso
wpinasz wtyk
odczyt pamieci
korekta
zapis
wypiecie wtyczki

testy

jak sie uda to bajka a jak nie to są pytania jak to uratować :D
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez maqs57 » 12 cze 2014, o 18:29

znalazłem coś takiego :-)

PIC DO ZMIANY PRZEBIEGU W
AUTACH MARKI VW 1989-1997 POLO GOLF VENTO PASSAT T4 POPRZEZ ZŁĄCZE DIAGNOSTYCZNE LICZNIKA
Obrazek

niestety brakuje kawałka opisu :zalamany:

MOŻE KTOŚ MA KOMPLETNY OPIS ELEMENTÓW
KONKRETNIE IC1
BO IC2 TO STABILIZATOR NAPIĘCIA 5V ALBO 3,3V
I OPISU GNIAZDA DIAGNOSTYCZNEGO CZY JEST 1,2,3,4 CZY 4,3,2,1

Obrazek


opis jaki był do tego:

ZŁĄCZE DIAGNOSTYCZNE LICZNIKA
CLIP został opracowany z myślą o tanim i prostym konstrukcyjnie urządzeniu.
CLIP posiada moŜliwość zmiany przebiegu w licznikach:
Przycisk:
P1-MotoMeter z zapisem sum kontrolnych w adresach od: 00,10,20,30
P2-VDO z pamięcią 93c46 zapis w adresach od: 40,50
P3-MotoMeter z t4 passat 94r-96 (ELMOS) zapisem w pamięci 93cs56
w adresach od: 00,10
Działanie :
Po włączeniu pulsują diody led D1-D2-D3 wybieramy odpowiedni licznik np. motometer przez
wciśnięcie przycisku P1, dioda D2 i D3 gasną a D1 szybkim pulsowaniem oznajmia wybranie
opcji P1 następnie D1 przechodzi w ciągłe świecenie co oznacza gotowość zapisu przebiegu.
Clips musi być podłączony do ZŁĄCZA LICZNIKA i w chwil zapisu !!! ZAPŁON WŁĄCZONY !!!
*
Funkcje opcji **** P1 **** po wybraniu P1 (motometer sum.kon.) :
1.Wciśnij P1 kasuje przebieg i wpisuje wartość 1000 km do pamięci licznika
2.Przyciski przyjmują funkcje P1-> +10 000 km P2-> + 1000 km P3-> + 100 km
3.Zmiany przebiegu widać na lcd licznika
*
Funkcje opcji **** P2 **** po wybraniu P2 (VDO) :
1.Przyciski przyjmują funkcje P1-> +8192km P2-> +512km P3-> +32km
2.Zmiana przebiegu jest widoczna w momencie włączenia zapłonu wybrania P1 lub p2,p3
wyłączenia zapłonu
*
Funkcje opcji **** P3 **** po wybraniu P3 (MotoMeter Passat-T4- z (elmos) :
1.Przyciski przyjmują funkcje P1-> +4096km P2-> +256km P3-> zapis + reset
2.Zmiana przebiegu jest widoczna po wykonaniu RESETU przycisk P3
Zmiana przebiegu w w/w licznikach ogranicza się do włączenia zapłonu ,clipa i kilku sekund.
Należy pamiętać że są wyjątki takie jak liczniki np. TRW, VDO z CADY 6k9 919 033 ce s015L,MotoMeter
sw3,1,
czy VDO sw3,1 w tych licznikach zapis jest w innych adresach więc nie wolno stosować clipa bo uszkodzimy
zawartość pamięci.
Ostatnio edytowano 12 cze 2014, o 19:01 przez maqs57, łącznie edytowano 1 raz
maqs57
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 8 cze 2013, o 23:45
Lokalizacja: legnica
Silnik: abf+
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez klaudek669 » 12 cze 2014, o 18:50

Ten program stary pod ms dos, jak i ten PIC co wysłałeś jest tylko do starych wersji VDO gdzie był licznik skalowany od 20 i stara czcionka. Tego licznika co masz (VDO v3.9) tym nie zrobisz i szkoda jest nawet próbować. Wywalisz wsad w kosmos bo przebieg jest zapisany w innym miejscu niż w tych starych.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez maqs57 » 12 cze 2014, o 19:13

no to lipa :zdegustowany:

na pewno da rady jakoś przez to gniazdo serwisowe to zrobić tylko jak ??

a tym czasem jaki kupić/zrobić programator do 93c46 zeby to chodziło z jakimś oprogramowaniem.
maqs57
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 8 cze 2013, o 23:45
Lokalizacja: legnica
Silnik: abf+
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez klaudek669 » 12 cze 2014, o 19:22

Gwarantuje że się nie da przez to gniazdo. Nie masz co próbować.

Czujesz się na siłach zrobić programator?
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa


- - - altany ogrodowe kraków



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron