ZNIKŁ LICZNIK !!

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

ZNIKŁ LICZNIK !!

Postprzez terms » 11 paź 2011, o 15:16

Witam, przy odkręcaniu uszkodzonego kabla abs urwała się śruba i wtyk przy bębnie. Dziś wymieniałem filtr paliwa, strzałka na nim w strone silnika, od tego momętu po przejechaniu 2 km auto zaczeło nawalać, włączyły się wszystkie kontrolki aż zgasł cały licznik i silnik nie chciał odpalić, po paru minutach udało mi się lecz kontrolka abs, poduszki i ręcznego nie gasną,akumulator wygląda na rozładowany ( bez obsługowy )na prostowniku jest w połowie ładowania. Dodam, że obroty na luzie od pewnego czasu są za duże, aż telepie kierownicą ! co zrobiłem? co poradzić ?
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

ZNIKŁ LICZNIK !!

 

Postprzez szkura » 11 paź 2011, o 17:42

Wydaję mi się że może nawalił alternator i silnik sam zwiększa obroty aby utrzymać odpowiednie napięcie. Napisz dlaczego akumulator jest rozładowany, czy wcześniej był naładowany, itp.
szkura
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 22:10
Lokalizacja: ZSL

Postprzez terms » 11 paź 2011, o 18:08

Jeśli o akumulator chodzi to był naładowany, bankowo był naładowany ale dlaczego jest rozładowany nie mam zielonego pojęcia. Wszystko działało ok, aż do dziś, jesli natomiast o obroty chodzi ten stan utrzymuje się od dłuższego czasu. Ile można ujechać km na akumulatorze ? I ile może kosztować nowy alternator + robocizna?
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez szkura » 11 paź 2011, o 18:58

Niemal na pewno winny jest alternator. Sprawdź napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku a potem przy włączonym. Jeżeli chodzi o naprawę to sam sprawdź ciągłość przewodów od alternatora oraz sprawdź napięcie jakie jest na jego wyjściu oczywiście na uruchomionym silniku. Podaj jakie są wartości poszczególnych napięć.
Jeżeli chodzi o rozładowanie aku to jest tak że nie jest on ładowany podczas pracy silnika a różne elementy samochodu zużywają prąd np. światła, radio, pompa paliwa itp
szkura
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 22:10
Lokalizacja: ZSL

Postprzez terms » 11 paź 2011, o 19:42

Zrobię tak jak napisałeś, dzięki. A po jakim czasie zauważę, że alternator nie ładuje aku ?
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez trojeczkaGT » 11 paź 2011, o 20:26

terms jezeli alternator nie laduje to bedzie od 12 V lub mniej na aku a jezeli alternator dziala i laduje przy wlaczonym silniku oczywiecie to napiecie na akumulatorze bedzie wynosilo ok 14.5 V to jest tzw napiecie ladowania. jak bedzie nizsze badz wyzsze to usterka.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez terms » 12 paź 2011, o 11:31

trojeczkaGT, nawet jeśli mój akumulator ma 12 V ?
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez szkura » 12 paź 2011, o 21:19

Zmierz i podaj wyniki
- akumulator na wylaczonym silniku
-akumulator na wlaczonym silniku
-na wyjsciu alternatora przy wlaczonym silniku
szkura
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 22:10
Lokalizacja: ZSL

Postprzez dopel » 12 paź 2011, o 22:55

kolego miernik w dłoń i widzisz wartości napięć na włączonym silniku i tak jak kolega napisał prawidłowe ładowanie powinno wahać się w granicach 14,2 do 14,5 v jeżeli jest mniejsze mogą być szczotki zużyte wiadomo wszak że jeździmy z obciążeniami na co dzień typu światła, radio wycieraczki itp. wszystko co potrzebuje prądu a trasy czasami są krótkie stad niedoładowanie czasami
dopel
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 22:26
Lokalizacja: j-w

Postprzez terms » 13 paź 2011, o 12:32

A więc : akumulator na włączonym 13,95 z tym, że chwile przed pomiarem przygasł licznik, wyłączyłem silnik 12,50 i szło w dół, włączyłem ponownie 12,38 wszystko mierzone na rozgrzanym. Na zimnym nie przekracza 12,50 , przewody są całe, kostke potraktowałem preparatem na styki. Czy to objawy dogorywania ? Jaka jest cena za nowy alternator i robocizne ?

[ Dodano: 2011-10-13, 17:59 ]
To nie jest czasem wina rozrusznika ? gdzie tego w ogole szukać, nie wiem czy za alternator i rozrusznik odpowiada jakiś przekaźnik? wie ktoś ? Za nowy alternator krzyczą sobie 490 zł. Chciał bym to naprawić taniej. Bez kitu, mam dylemat.
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez szkura » 13 paź 2011, o 20:25

Tu masz alternator
nowy z gwarancja http://allegro.pl/alternator-seat-vw-or ... 21735.html
Używany możesz kupić za około 50zł
A może warto go wyciągnąć i dokładnie obejrzeć, nowe szczotki około 20zl.
szkura
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 22:10
Lokalizacja: ZSL

Postprzez SYLWEEQ79 » 13 paź 2011, o 22:51

a po co zaraz cały alternator a może szlak trafia szczotki
to sprawdź na początek

[ Dodano: 2011-10-13, 22:55 ]
a jeszcze jedno co zrobiłeś z kablem od abs-u
Avatar użytkownika
SYLWEEQ79
Members
 
Posty: 596
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 22:29
Lokalizacja: PŁOCK / OLSZTYN

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości