Zwiększone spalanie paliwa

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Zwiększone spalanie paliwa

Postprzez buziol12 » 21 lis 2011, o 17:16

Witam
Zauważyłem ze mój golfik zaczął troszkę więcej spalać paliwa. Wymieniłem w nim filtr powietrza, kopułkę rozdzielacza, palec rozdzielcza, przewody wysokiego napięcia oraz świece zapłonowe. Przy zmianie świec zauważyłem ze te stare są czarne. Przejechałem kilka km na tych nowych i po sprawdzeniu te nowe też były czarne. Wyczytałem ze powód czarnych świec to zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna.
Również odkąd pamiętam to żeby odpalić auto na zimnym to musi zakręcić z 2-3 razy, na ciepłym pali od razu.
Podłączyłem pod komputer i się okazało, że nie ma żadnych błędów.. obstawiałem, że poszła sonda lambda.. ale sprawdziłem też bloki pomiarowe i napięcie na sondzie się zmienia.
Sprawdziłem też wszystkie czujniki i się okazało że prawdopodobnie poszedł czujnik temperatury powietrza dolotowego, ponieważ jego rezystancja była ponad 2 MOhm. Czy przez to mój golf dostaje za bogatą w paliwo mieszankę :?:
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Zwiększone spalanie paliwa

 

Postprzez marcinkoz2910 » 23 lis 2011, o 20:06

buziol12 napisał(a):Czy przez to mój golf dostaje za bogatą w paliwo mieszankę :?:
jasne że może tak się dziać
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez buziol12 » 23 lis 2011, o 20:32

Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury powietrza zasysanego.. ale zrobiłem to tak, kupiłem w sklepie elektronicznym termistor NTC o wartości 2.2 kOhm przy 20 °C i podmieniłem w miejsce starego czujnika. Zobaczę jak się teraz będzie auto zachowywało.
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkoz2910 » 24 lis 2011, o 20:20

ciekawe rozwiązanie

daj znać jak się to zachowuje
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Pajdus » 25 lis 2011, o 19:20

a może napisz ile ci palił a ile pali teraz . może powód że jest zimno to więcej pali
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Postprzez buziol12 » 25 lis 2011, o 20:36

Po wymianie tego czujnika zauważyłem, że mniej mi pali :-D ale niestety świece dalej są czarne :zalamany: zamierzam też wymienić czujnik temperatury cieczy i sprawdzić sondę lambda testerem.. wiecie co jeszcze może być nie tak :?:

[ Dodano: 2011-11-26, 12:52 ]
Sprawdziłem sondę lambda testerem i działa ona poprawnie :-) jej napięcie zmienia się od 0.1V do 0.8V. Czujnika temperatury cieczy jeszcze nie wymieniłem. Sprawdziłem też podgrzewacz w kolektorze ssącym (jeż) na zimnym silniku i zasilania na przewodzie w ogóle nie ma oraz podgrzewacz nie ma oporności :-( co mam sprawdzić w związku z zasilaniem :?: czy zepsuty podgrzewacz może być powodem problemów z moich golfem :?:

[ Dodano: 2011-11-29, 10:45 ]
Moim błędem było ocenianie wyglądu świec po przejechaniu za krótkich dystansów gdzie silnik się nie dogrzewał. Dzisiaj przejechałem w trasie ponad 70km i świece miały prawidłowy wygląd :-D więc wszystko jest w porządku ze składem mieszanki.
Tylko jeszcze pozostaje problem zbyt długiego odpalania silnika na zimnym.. co może być przyczyną :?:
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez fox » 16 sty 2012, o 18:58

Heja. @ buziol12, Podziel się informacją ile palił ci przed wymianą termistora a ile po. Bo mam pewnie też uwalony czujnik powietrza i może mi też ten sposób pomoże.
Avatar użytkownika
fox
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 19:40
Lokalizacja: RSA

Postprzez buziol12 » 16 sty 2012, o 20:08

fox, przed wymianą palił mi około 13.5 l /100, natomiast po wymianie już 11.8 l / 100 :)

ale naprawiłem też podgrzewacz kolektora ssącego oraz klapkę pod filtrem powietrza bo była połamana..
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez szkura » 16 sty 2012, o 20:30

buziol12 napisał(a):przed wymianą palił mi około 13.5 l /100, natomiast po wymianie już 11.8 l / 100


I tak za dużo ci pali. Mi pali 8 benzyny i 9 lpg.
Silnik 1.8 mała ale na full szprycy jest
I zazdrości wioska cała jak zajeżdżam pod GS
szkura
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 22:10
Lokalizacja: ZSL

Postprzez marcinkoz2910 » 16 sty 2012, o 21:48

buziol12 napisał(a):Tylko jeszcze pozostaje problem zbyt długiego odpalania silnika na zimnym.. co może być przyczyną :?:
jak zmieniłeś mu czujnik na stałą wartość odpowiednią do ciepłego silnika to się teraz nie dziw że jak jest silnik zimny to podaje mu paliwo tak jak do ciepłego a nie zimnego silnika


jak by nie ta modyfikacja a problem by został nadal to na ogół walnięty jest czujnik temp cieczy (na komputerze wtedy widnieje błąd tego czujnika ale też nie zawsze)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez buziol12 » 16 sty 2012, o 23:52

marcinkoz2910, ja nie założyłem mu rezystora o stałej wartości.. tylko NTC, czyli jego rezystancja maleje wraz z wzrostem temperatury i według książki "Sam naprawiam" to on ma zbliżone wartości do tej tabelki która opisuje czujnik temp. powietrza.
Czujnik temperatury cieczy też był wymieniamy na nowy

szkura, on mi zawsze w zimę tak dużo pali w mieście :kwasny: w trasie mam 7l/100km.. a te duże spalanie to głównie dlatego, że przejeżdżam bardzo krótkie odcinki w mieści do 3 km..
w lato ciągnie 5-6 l/100km w trasie i 7-8 w mieście :)
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkoz2910 » 17 sty 2012, o 17:20

buziol12, a na VAGu nie ma błędów

jak nie ma to bym się nie przejmował no chyba że musisz kręcić po 20sek.

to wtedy bym sprawdził sprężanie na cylindrach jakie jest
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 32 gości