4x98 na 4x100

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

4x98 na 4x100

Postprzez sereg » 28 kwi 2011, o 11:01

Witam. Zostały mi się w spadku po dziadku aluski z rozstawem śrub 4x98, a na mój golf podobno wchodzi 4x100. Jestem w temacie zupełnie zielony, ale obiło mi się o uszy, że można dokupić jakieś plastiki czy "pływające śruby", ażeby takie felgi jednak w moim mk3 zadziałały.
Drodzy koledzy podpowiedzcie, czy coś z tym fantem da się zrobić, czy musze te fele sprezentować komuś innemu?
sereg
Berbeć

4x98 na 4x100

Postprzez Snejk18 » 28 kwi 2011, o 13:00

sereg napisał(a):"pływające śruby"

jest coś takiego, główka i trzpień śruby nie są jednym elementem, a trzymają się na jakiejś gumie czy czymś podobnym, i ten element pozwala właśnie na ruch trzpienia śruby czyli jego "pływanie".
Podobno się trzymają, i przy tak małej różnicy teoretycznie powinny wystarczyć. Ale już kiedyś widziałem jak gościa wyprzedza koło przykręcone na takie śruby... może miał kiepskie egzemplarze ale ja bym nie ryzykował.

sereg napisał(a):jakieś plastiki

nie "jakieś plastiki", tylko dystanse zmieniające rozstaw śrub, nie są z plastiku tylko z metalu. Poszukaj na Allegro, tylko z tego co kojarzę, najcieńsze takie dystanse maja 20mm, więc jeżeli koło ma małe ET to może zacząć wystawać poza karoserię.
Snejk18
Fanatyk

Postprzez Radi » 28 kwi 2011, o 17:19

Snejk18 napisał(a):
sereg napisał(a):"pływające śruby"

jest coś takiego, główka i trzpień śruby nie są jednym elementem, a trzymają się na jakiejś gumie czy czymś podobnym, i ten element pozwala właśnie na ruch trzpienia śruby czyli jego "pływanie".
Podobno się trzymają, i przy tak małej różnicy teoretycznie powinny wystarczyć. Ale już kiedyś widziałem jak gościa wyprzedza koło przykręcone na takie śruby... może miał kiepskie egzemplarze ale ja bym nie ryzykował.

sereg napisał(a):jakieś plastiki