Czy jest na to jakaś rada?

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Postprzez mateoo520 » 23 sty 2013, o 18:03

lakiernik wchodzi w gre oczywiscie bo wole to komus dac do zrobienia niz samemu pogorszyc sprawe ;) tylko jak juz robic to cztery kółka na blysk :-P
Avatar użytkownika
mateoo520
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 25 paź 2012, o 11:49
Lokalizacja: Słupsk

 

Postprzez teac27 » 23 sty 2013, o 18:08

no ale wtedy nie będziesz mieć lustra :) bo strzeli jakiś jasny metalik .. i nie będzie efekty .. jak wypolerujesz na lustr to lakier odpadnie ... widzisz jaką strukturę ma aluminium pod lakierem ? nie jest ono idealnie gładkie jest jakby przefrezowane .. dlatego ja mówie Ci od początku żeby użyć skansola i usunąc powierzchnię bez szlifowania :) i próbować polakierować na nowo stosując jakiś promotor przyczepności :)
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez mkkay » 23 sty 2013, o 18:20

ja napisałem jak powinno się to zrobić i tyle.
można też wypolerować na błysk i pomalować klarem (bezbarwny)
albo dać do proszkowego i bezbarwnym zrobić

jak zrobi tylko polerkę i tak zostawi to co parę dni trzeba będzie z pastą do felg gonić bo samo alu się szybko utlenia a szczególnie że na drogach nie ma wody święconej tylko same chemiczne ścieki

a co kto i jak zrobi to jego osobista decyzja :-)
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez teac27 » 23 sty 2013, o 18:22

nie można wypolerować i pomalować klarem ... przeczytaj co napisałem .
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez mkkay » 23 sty 2013, o 18:34

teac27 napisał(a):nie można wypolerować i pomalować klarem ... przeczytaj co napisałem .


nie można to parasola w du... otworzyć :mrgreen:

ja czytam ze zrozumieniem i wiem co piszę :-)

robiłeś kiedys coś takiego? miałeś z tym do czynienia?
ponad 20 lat buduje motocykle i znam takie sposoby bo to robiłem , nie pisał bym o tym gdybym nie miał pojęcia,
pogadaj z kimś kto się zajmuje tuningiem motocykli czy samochodów
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez teac27 » 23 sty 2013, o 18:39

haha bawisz mnie coraz bardziej . w codziennych warunkach to sie nie sprawdzi bo odpadnie panie profesjonalisto i nie musze czegoś robić .. wystarczy że wiem więcej od strony technologicznej . samo machaniem pistoletu nie czyni z nikogo lakiernika. Ale jak juz tak rozmawiamy to podam Ci prosty przykład. robiąc swojego golfa podkład zmatowiłem papierem 2200 pod koniec obróbki na wodę . baza trzyma klar nie .? dlaczego ? nie dosuszona baza ? nie baza suszyła sie 45 min w 16 Stopniach . klar rozlany na 2 warstwy . zastosowałem sie do kart technicznych . wszsytko jednej firmy dupont . dlaczego lakier sie nie trzyma ? bo ja nie zmatowiłęm lecz wypolerowałem podkład. a baza nie łączy się chemiczne z lakierem. i na wypolerowanyc felgach na lustro też nie będzie .. wystarczy jeden odprysk i palcem możesz go dalej zdzierać ..
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez mkkay » 23 sty 2013, o 19:00

dobra panie fachowiec nie mam zamiaru się wdawać w daremne dyskusje, jesteś teoretykiem to sobie nim bądź Twój wybór :mrgreen:
wiadomo że pomiędzy teorią a praktyką jest wielka przepaść ale nie mam zamiaru wdawać się w dyskusje
pozdrawiam
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez teac27 » 23 sty 2013, o 19:32

pamiętaj że od teorii przechodzi się do praktyki nie odwrotnie ponieważ potem są takie efekty że przez 25 lat pracy w lakiernictwie nie byłeś w stanie wyłapać tego że specjalnie popełniłem błąd twierdząc iż lakier bezbarwny łączy sie fizycznie z bazowym.... a w rzeczywistości jest tak
że wiązanie pomiędzy lakierem bezbarwnym a bazowym następuje chemicznie a nie przez przyleganie fizyczne jak baza do podkładu. . . Dlatego to ja nie będę prowadzić dyskusji .
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez mkkay » 23 sty 2013, o 19:42

sprawdzać to możesz swoją teorie w praktyce, bo do tej pory podawałeś mądrosco teoretyczne,
i nie odpowiedziałeś na ostatnie pytania ale ok kończę tą jałowa dyskusję i życzę powodzenia w zdobywaniu teorii w praktyce

i przepraszam autora tego tematu za off top. :-)
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Radi » 23 sty 2013, o 19:42

Widze że oboje znacie sie na polerowanym alu jak niewiem co! Latam na polerowanych kołach już 6 albo 7 sezon wszystkie swoje koła polerowałem sam. Po pierwsze nie trzeba tego ponownie polerowac co weekend ani pare dni raz w miesiącu wystarczy to dosłownie "przewoskować" pastą podejzewam że niektórzy częsciej woskują lakier niz polerowane koła.
Po drugie alu zabezpiecza również pasta którą polerujecie zostawia powierzchnie jak po wosku czyli woda nie przylega tylko sie skrapla.
Po trzecie jest możliwość plakierowania tego piecowo. Mój już drugi komplet gotti na rantach pod ori clarem ma idealnie wypolerowaną powierzchnie nie ma frezów. Ale wiem o czym mowa.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez teac27 » 23 sty 2013, o 19:51

tutaj możesz się przypatrzyć .. jutro postaram sie zrobić zdjęcie swoich borbetów i zobaczysz o jakie ,,frezy '' mi chodziło :)

http://www.google.pl/imgres?start=97&um ... s:100,i:49
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez chomik » 23 sty 2013, o 19:59

Radi mk3 , wychodzi na to , ze bez sensu wydajemy ciężki hajs na środki megsa, godziny spędzone na polerowaniu ... wystarczy tempo i na to lakier i bedzie baja :wstyd: ;) :wstyd: :wstyd:
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości