Felgi 16 seryjny zawias - szybka porada

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Felgi 16 seryjny zawias - szybka porada

Postprzez revor » 25 cze 2012, o 19:34

Witam
Znalazł się koleś, który chce się wymienić ze mną - moje seryjne VW Orlando 14 cali z oponami za 16 cali Autec z opona 215/40. Czy to ma sens w ogóle przy serii zawieszeniu i przy silniku 1.8 75km? Trochę przeraża mnie szerokość opony... 205 to według mnie maks do Golfa.

Dodam, że w tym 16stkach są dwie opony do wymiany, u mnie wszystko w bdb stanie i wymiana ma być bez żadnej dopłaty.

Dodaje foto:
Obrazek
Zapraszam do skomentowania mojego Golfera ;)
http://www.golf3.pl/topics2/golf-mk3-aam-vt37083.htm
Avatar użytkownika
revor
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 01:10
Lokalizacja: Leszno

Felgi 16 seryjny zawias - szybka porada

 

Postprzez Grzesiek2507 » 25 cze 2012, o 20:28

ja bym sie wymienial na Twoim miejscu :-)
tez mam serie zawias, mialem jakies piecioramienne Kingi w 14 calach, teraz mam Dezenty 16" i pomimo seryjnego zawiasu samochod wyglada o wiele lepiej. Fakt, faktem, ze troszke koza juz przy takich wielkich kolach, no, ale szeroka dokladka delikatnie optycznie obnizy przod. Ja bym sie wymienial.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez czarus21 » 25 cze 2012, o 20:34

tak jak grzesiek wstaw ja przymierzałem na Seri do varianta na 50 i dużo luzu tez mam 75 koni i zastanawiam się nad 15 jeszcze na nich nie latałem wiec nie wiem jak to się zbiera ale widziałem wariata co miał 17 i 75 koni
czarus21
Badacz tematu
 
Posty: 386
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:40
Lokalizacja: ostróda

Postprzez Grzesiek2507 » 25 cze 2012, o 20:47

ja mam 75 koni, 16 cali, a na nich 205/55. Jezdze na LPG i tragedii nie ma, jest okej.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Opik » 25 cze 2012, o 21:23

Duże koło (obwód) na pewno pogorszy osiągi, a taka szerokość zwiększy spalanie, nie ma bata. Ale nie będą to jakieś ogromne wartości, więc za cenę wyglądu (i trzymania w zakrętach) raczej warto
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez greg_117 » 25 cze 2012, o 21:50

wymieniaj się :)
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez Lobus » 25 cze 2012, o 22:00

Jeśli już będziesz chciał się wymieniać to sprawdź je na wyważarce czy są proste, bo opony zawsze dokupisz itp a jak felgi krzywe to po co się pchać w koszta z prostowaniem itp ;-)
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez Adrian1607 » 25 cze 2012, o 23:39

Wszystko fajnie ładnie sie na seryjnym zawiasie chowa prawie do nadkola tyle że u mnie wygląda to tak że przy skrętach przyciera mi;/ i w dziure wjade większą to samo... tył jako tako ale przód to masakra;/ musisz mieć z przodu coś sztywniejszego.. miałem oponki 205/50. I teraz szukam na wymiane za mniejze.
Avatar użytkownika
Adrian1607
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 17:22
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez zybi » 26 cze 2012, o 08:32

Adrian1607 napisał(a):Wszystko fajnie ładnie sie na seryjnym zawiasie chowa prawie do nadkola tyle że u mnie wygląda to tak że przy skrętach przyciera mi;/ i w dziure wjade większą to samo... tył jako tako ale przód to masakra;/ musisz mieć z przodu coś sztywniejszego.. miałem oponki 205/50. I teraz szukam na wymiane za mniejze.


Coś sztywniejszego niczego nie zmieni ,może założyć 195/50/16 i problem z przycieraniem zniknie bo 205 i tak będą tarły przy skręcie i przy pełnym obciążeniu z tyłu o ranty. Można co prawda pokombinować z ET,ale też niewiele. Jeżeli już takie szerokie opony to profil moim zdaniem mniejszy być musi (Joda :hyhy: ) 45 bądz 40
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 26 cze 2012, o 12:59

205/55/16 na 7,5J przy ET25 przyciera deliktanie przy skrecie o plastikowe nadkole. Tyl nie mam pojecia, bo narazie nie jechalem w komplecie, ale chyba powinno byc oki, bo mam strasznie twardy tyl jak na serie.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez zybi » 26 cze 2012, o 13:38

Grzesiek2507 napisał(a):mam strasznie twardy tyl jak na serie.


Też tak myślałem :hyhy: i ... trzeba było założyć 195 bo jednak się przeliczyłem :wstyd:
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez czarus21 » 26 cze 2012, o 18:13

ej jak dam oponkę 195 16 45 et 37 będzie widoczny naciąg czy szukać innych opon
czarus21
Badacz tematu
 
Posty: 386
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:40
Lokalizacja: ostróda

Następna strona

- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości

cron