Ile "J" maksymalnie włożę pod błotnik bez przeróbe

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Ile "J" maksymalnie włożę pod błotnik bez przeróbe

Postprzez czaro » 13 mar 2010, o 17:03

Z tego co czytałem niektórzy śmigają na 7,5 cala przód i 9 tył. 9J fajnie wygląda z parapetem tylko średnio podoba mi się tak ekstremalny naciąg na którym co niektórzy jeżdżą. Stąd moje pytanie: co najszerszego możemy wsadzić sobie w nadkola bez żadnych przeróbek? Czy jak dam 7,5 cala przód i tył i oponkę do tego 205/45/16 to będzie coś tarło? Ewentualnie upierając się na tył 9 cali czy wejdę z oponką 225/40/16? Wtedy już pewnie klepanie rantów mnie czeka? 225/40 na 9" zasadniczo to też lekki naciąg z tego co patrzę w kalkulatorze ale ma ktoś fotkę jak to wygląda? Jak z kolei wygląda temat 8"? Wejdą czy nie? Np wszystkie 4 koła 8 cali? Doradźcie jakiej szerokości fele i jakiej opony zakładać (jeżeli nie sprzedam auta). Dodam że jest obniżony ale jeżeli zostanie to zakłada gwint.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Ile "J" maksymalnie włożę pod błotnik bez przeróbe

 

Postprzez gbcolin » 13 mar 2010, o 19:34

Najładniej w stosunku do wartości dowodu rejestracyjnego wyglądają 7,5 przód, 9 tył. Oponki to jeśli chodzi o naciąg to wiem, że nasz forumoowy kolega śmiga na 16" 165 przód a bodajrze tył 195 Ale gwint musi być dla sztywności dodatkowo tyłu musiałbyś zagiąć ranty błotnika. Gdybyś włożył 7,5 cala przód i tył to na gwincie spoko bo będzie sztywny. Ale gdy zostawisz serię albo sprężyny to będzie cieło opony z tyłu. Ja tak miałem przy 3 osobach z tyłu.
Avatar użytkownika
gbcolin
Badacz tematu
 
Posty: 372
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 21:39
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 aam
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez czaro » 13 mar 2010, o 20:18

gbcolin, dzięki wielkie za odpowiedź! Dużo to wyjaśnia! Cały czas się waham. A co polecasz? Ktoś poszerzał tył? Myślałem też żeby ktoś poszerzył mi tylne błotniki. Nie zaklepał ranty ale poszerzył. Myślałem też o szerszych felach na tył ale to chyba nie ma sensu nie?
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gbcolin » 13 mar 2010, o 20:27

Poczekaj aż ktoś się odezwie w sprawie poszerzenia. Pamiętaj także o et standardowe dla mk3 to niech mnie ktoś poprawi albo 35 albo 45 nie jestem pewien. Im mniejsze et tym koło wyjdzie bardziej na zewnątrz. Nie warto rezygnować z szerszej felgi bo ładnie to wygląda. Jeśli chcesz zmienić koło i chcesz coś ze smakiem a nie masz chęci na szerokie fele to polukaj na jakieś bbski 16ki keskiny kt5 bodajrze, brock b1, b2 ( przy okazji 7,5 na 9 możesz polukać lub 8 na 8 , 7,5 na 7,5 ) Chinole z allegro odradzam bo są podobno miękkie.

ps. zalukaj także rh z parapetami.
Avatar użytkownika
gbcolin
Badacz tematu
 
Posty: 372
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 21:39
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 aam
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez v1rooz » 14 mar 2010, o 21:00

Ja mam 7,5 cala i mozesz sobie zoabczyc jak to wyglada na oponce 195/45*16
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez czaro » 14 mar 2010, o 21:23

v1rooz, a musiałeś zaklepywać ranty czy coś zmieniać? Oponka chyba bez problemu wchodzi w nadkole?
A jakie macie oponki na 9" na tyle? Jakie są najszersze aby nic nie tarło powiedzmy przy zaklepanych rantach?
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzywy » 21 mar 2010, o 00:21

kolego mam 9J ET w granicach 23 i wyciągnięte nadkola

Obrazek
Avatar użytkownika
krzywy
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 sie 2009, o 17:59
Lokalizacja: okolice Grudziądza

Postprzez madoniek » 29 mar 2010, o 10:33

8" wejdzie do przodu ?
Avatar użytkownika
madoniek
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 lut 2008, o 18:28
Lokalizacja: Święcany

Postprzez KrysteK_ » 31 mar 2010, o 21:03

8j wejdzie z przodu..ja mam zawieszenie 60/40 kolo 8J, i opone 195/50, bez zaklepanych rantow, i powiem ze na wiekszych wybojach obciera, najlepiej pakowac 195/45 i powinno byc ok ;)
KrysteK_
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 8 gru 2007, o 15:41
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez Admor » 3 kwi 2010, o 13:06

ja też mam pytanie. Jak mam 7,5 16 215/40 przód i 9 16 215/40 tył na seryjnym zawiasie przy et 35 to będzie darło ?
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez b-bobo » 3 kwi 2010, o 17:23

hej.ja mam przy swoim MK3 7,5'' 215/40 na zawieszeniu 60/40 i bez problemu. nic nie ociera,i nie mam gwintu.Aby sprężyny i przednie amorki na sport wymieniłem.tył amorek został standard :-)
Avatar użytkownika
b-bobo
Czytacz
 
Posty: 93
Dołączył(a): 2 kwi 2010, o 19:52
Lokalizacja: Lipsko

Postprzez Admor » 4 kwi 2010, o 12:01

b-bobo, A jakie masz et w tych felgach ??
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów

Następna strona

- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 15 gości

cron