jakie felgi?

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Postprzez czaro » 14 gru 2010, o 23:24

b-bobo napisał(a):a objętość tarcia ci się nie zwiększyła,chyba,że zmieniłeś bębny na większe :lol: wydłóżła ci sę droga hamowania, na fizyce nie uważłeś koleżo?! :cwaniak:

Nie miałem na myśli tarcia szczęk o bęben tylko szerokość opony. Średnica koła mi się nie zmieniła (mniejszy profil opony) więc jeżeli chodzi o hamowanie to nie potrzebuję większych bębnów! Natomiast auto szybciej staje bo opona stawia większy opór i dzięki temu przy tej samej sile hamowania auto szybciej się zatrzymuje. Do tego fizyka nie jest potrzebna tylko matma (do obliczenia średnicy koła) i trochę przemyślenia sprawy. Ewentualnie sama praktyka. :cwaniak:
Ja zimę ma 14" 185 i wierz mi, że po przekładce było mi przez pierwsze kilometry ciężej wyhamowywać- wydłużyła się droga hamowania, bądź kwestia mocniejszego wciskania hamulca. Natomiast idzie do przodu o wiele lżej. :-D
b-bobo napisał(a):wysarczy zobaczyć jakie tarcze montują w nowych autach -o śednicy 400/500mm przy seryjnych kapciach 17'',18'', 19'', jak by to nie miało znaczenia to by do dziś montowali bębny o średniucy 230mm i by było gitttarrra :-D

Ale zobacz jaka jest średnica całego kółka ;-)
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron