Jakie opony

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Postprzez Jacol » 4 wrz 2009, o 20:12

Mam Frigo 2 na stalowych 13". Kupione nowe w grudniu z oponeo. Rzeczywiscie, tanie sa ale naprawde daja rade. Urzadzilem sobie kilka ostrzejszych jazd po zasniezonej drodze i autko fajnie plywa. Czuc, ze jest uslizg ale konstrolowany.

Jezeli ktos ma wiecej kasy to zdecydowanie warto kupic zimowe Goodyear UltraGrip. Genialna zimowa opona, wysoko oceniana rowniez w testach. No ale ona juz zdecydowanie drozsza.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

 

Postprzez Pascal » 5 wrz 2009, o 10:43

klanhker napisał(a):jak mi sie uda znalesc frigo 2 w cenie do 150zl za sztuke to napewno je zakupie.


Tu masz za 139zł\1szt.

http://allegro.pl/item721962943_175_65r ... synow.html

[ Dodano: 2009-09-05, 10:44 ]
A tu za 137zł :-D

http://allegro.pl/item729165839_175_65r ... mocja.html
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez oizo » 27 wrz 2009, o 20:57

128 zl
http://www.oponeo.pl/opony/osobowe/zimo ... 75/70/r13/


dzis zakupilem debice frigo 2 za 123zl najtaniej jak widzialem bo na oponeo maja date prod 2008 a ja chce 2009 hehe jak nowe to nowe a nie 3 letnie np jak niektorzy sprzedaja w cenie nowych.
Ostatnio edytowano 29 wrz 2009, o 09:54 przez oizo, łącznie edytowano 1 raz
oizo
 

Postprzez Adam.M » 27 wrz 2009, o 21:41

klanhker napisał(a):i jeszcze jedno pytanko, czy taki rozmiar (175/65/14) bedzie dobrym wyborem?

im wyzszy profil opony i im węzsza opona tym lepiej autko radzi sobie na sniegu, ja sam mam na lato koła 195/50/15 a na zimę 175/70/13.

a z kalkulatora opon:

wyjsciowe opony to 185/60/14, a po zmianie na 175/65/14:

"Różnica wskazań prędkościomierza: minus 0.9 %
(Nowe koła mają większą średnice i obracaja się wolniej)"
Adam.M
 

Postprzez pablomed » 28 wrz 2009, o 09:07

Dodałbym tylko ze jedyna zaletą opon węższych jest lepsza trakcja w kopnym śniegu czy brei pośniegowej. Ponieważ obecnie takie warunkisą sporadyczne, zwłaszcza w miastach, to nie polecam węzszych. Chyba że tak istotne jest że sa ciut tańsze, albo ktoś mieszka w górach i duzo jeździ późno odśnieżanymi drogami
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez oizo » 29 wrz 2009, o 09:56

szczerze to w B-B na osiedlach to musze miec lopate w aucie i nie polecam szerokich opon bo z parkingu nie wyjade hehe. zima panowie jezdzi sie wolniej bez szalenstw hehe. szkoda auta klepac.
oizo
 

Postprzez Górsky » 29 wrz 2009, o 12:25

a jakie zimówki z 15 polecacie i w jakim rozmiarze?? Jeździł ktoś na oponach Dayton DW510??
Avatar użytkownika
Górsky
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 7 maja 2009, o 07:12
Lokalizacja: Łaziska Górne

Postprzez oizo » 30 wrz 2009, o 09:28

zimowki 15 to lipa chyba ze w trase jezdzisz po dobrych drogach proponuje jak najwezsze jak masz zwykly zawias to 185/60 ci wejda ale szybko sie zabija nadkole lodem bo duza felga
oizo
 

Postprzez waszka1985 » 30 wrz 2009, o 10:21

ja tam smigam na 195/60 15 cali heh i daje rade spokojnie a we wczesniejszym aucie mialem 185/50 15 i tez latalem nim bardzo ostro bokami :-D
waszka1985
Badacz tematu
 
Posty: 200
Dołączył(a): 24 lut 2009, o 10:20
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Jacol » 30 wrz 2009, o 10:27

Teoria "jak najwezsza opona" to byla dobra w latach 90tych jak technologia byla prymitywna. Goodyear'a UltraGrip tez kupicie jak najwezszego ? Bzdury.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Adam.M » 30 wrz 2009, o 10:45

Jacol to napisz cos wiecej o tym :)
Adam.M
 

Postprzez Jacol » 30 wrz 2009, o 11:27

Mocno upraszczajac to dawno temu biezniki byly poprostu chu**we i nie wgryzaly sie w snieg tak jak odbywa sie to dzisiaj. W obecnych czasach koncerny wydaja miliony dolarow na wynalezienie bieznika sprawdzajacego sie w okreslonych warunkach. Kiedys zalecano wezsza opone na snieg i deszcz aby kontakt z nawierzchnia byl jak najmniejszy czyli mniejszy uslizg, zakopywanie sie, mniejszy aquaplaning. Teraz opony sa tak konstruowane, aby bieznik pozbywal sie skutecznie tego deszczu i sniegu bo w Audi A6 nie zalozysz 175/70/13. Trzeba bylo dostosowac konstrukcje ogumienia do samochodow coraz ciezszych i coraz mocniejszych jesli chodzi o silnik. Oczywiscie teoria "im wezsza opona tym lepiej bo kontakt z woda siegiem jest mniejszy" ma zastosowanie bo to jest tak samo stale i normalne jak 2+2 ale juz zastosowanie tego w samochodach nie jest takie proste. Pojedzmy w trase Audi A6 na waskich oponach - kuleje trakcja, prowadzenie sie auta czyli cos z czego nie mozna zrezygnowac. Dlatego wymysla sie skuteczne biezniki, a nie pazdzierze w stylu Debica, Stomil, Kleber z lat 90tych gdzie filozofia konstruowania opon byla zupelnie inna i przystosowana do innych samochodow.


Oczywiscie nikogo nie zachecam do kupna Frigo2 w szerokosci 195 bo moze sie ona poprostu niesprawdzic. Jednym z liderow w testach byl UltraGrip w szerokosci bodajze 205 ale to wyzsza polka juz. Ja jezdze na Frigo2 175/70/13 tylko dlatego, ze dostalem takie felgi do auta. Jakbym mial 15" to bym kupil juz lepsza opone pod ta szerokosc. A ze mam felge jaka mam, to kupilem Debice bo i tak w zime jezdze bardzo malutko i 95% po miescie wiec nie bylo sensu kupowac lepszych.

Oszukanie Cenzora !!
Ostatnio edytowano 15 paź 2009, o 13:32 przez Jacol, łącznie edytowano 2 razy
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości