lukaszek92 napisał(a):tak jest przyjęte;)
opony niższe i węższe na przód
opony szersze i wyższe na tył
dlaczego? nawet dla wyglądu
oraz dla zwiększenia i tak dużej podsterowności w fwd, zmiany zachowania samochodu w zakręcie, a w skrajnych przypadkach namieszanie systemowi ABS, o ESP nie wspominając
ah, no ale tak,
wygląd
słyszę takie "porady" to mi się nóż w kieszeni otwiera
Do założyciela tematu - nie przeszkadza w niczym, ba:
w pewnym stopniu ma to swoje odzwierciedlenie chociażby w motocrossie - tam przednie koło jest większe żeby poprawić sterowność, lepiej amortyzować wstrząsy i żeby niepotrzebnie nie rozwodzić się nad tematem poprawia to sterowność pojazdu.
A jak jest w samochodzie? Nie sądzę żeby w jakiś szczególny sposób wpływało na sterowność, w pewnym stopniu może być to korzystne dla zawieszenia (przód jest zdecydowanie cięższy - większy profil - więcej powietrza tłumiącego wstrząsy). Jak założysz, tak będzie dobrze
A co do tematu czy lepsze opony na przód czy na tył - wg ostatnich "porad ekspertów" w prasie motoryzacyjnej dla przeciętnego kierowcy lepszym rozwiązaniem są porządniejsze opony założone na tyle. Dlaczego? Bo samochód nie obróci się bokiem w zakręcie, a słaba trakcja przy przyspieszaniu powinna ostudzić zapędy do bardzo dynamicznej jazdy. W praktyce jednak jak ogarniasz podstawowe zachowania samochodu, wiesz z czego wynikają takie zjawiska jak pod- i nadsterowność, jak sobie z nimi radzić, to lepiej jest wsadzić gorsze opony na tyle. Nie będziesz miał wtedy aż takich problemów z wyjechaniem po kopnym śniegu oraz pozytywnie wpłynie to na hamowanie