Opony napompowane azotem

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Opony napompowane azotem

Postprzez Pajdus » 19 cze 2011, o 17:41

ma ktoś ile to kosztuje ??
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Opony napompowane azotem

 

Re: Opony napompowane azotem

Postprzez K@mil » 19 cze 2011, o 18:16

Pajdus napisał(a):ma ktoś ile to kosztuje ??


u mnie 5zł za koło...
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez RAQnio_V » 19 cze 2011, o 20:54

może ja jestem głupi, ale powiedz mi czym różni się napompowanie kół azotem a zwykłym powietrzem ?? Jeśli dobrze pamiętam to skład powietrza to w 20% tlen w ok. 2% inne pierwiastki i w ok. 78% AZOT ;)
według mnie naciąganie ludzi na kasę ;)
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Pajdus » 19 cze 2011, o 21:47

to dlaczego do ciecia laserem używa się azot przecież mogli by kompresor podłączyć i zaoszczędzić skoro to to samo
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Postprzez strzeliniasty » 19 cze 2011, o 22:36

Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Ferguss » 19 cze 2011, o 22:42

Tak na szybko z netu:
Zalety pompowania kół azotem
-azot znacznie zwiększa żywotność opony
- azot znacznie wydłuża czas stałego ciśnienia w oponie (w oponie napompowanej powietrzem znacznie szybciej można zaobserwować spadek ciśnienia) przez co wydłuża się czas żywotności opony
- przy pompowaniu azotem występuje znacznie mniejsza wilgoć, a ponadto azot nie wchodzi w reakcje chemiczne z metalami w wyniku czego znacznie spada ryzyko korozji i utleniani się felg w samochodzie
- spada zużycie paliwa dzięki utrzymywaniu stałego ciśnienia w oponie (zmniejszone opory tarcia)
- azot nie jest łatwopalny oraz nie “podtrzymuje” ognia przez co zmniejsza się ryzyko zapalenia się opony np. podczas wystrzału
- minimalne są wahania ciśnienia pod wpływem zmian temperatury
- przeprowadzone badania wykazały, że zmniejszenie ilości powietrza w oponie o 6% wydłuża jej żywotność nawet o 22%


Ja od kilku lat pompuję azotem i jeśli chodzi o ubytek to faktycznie jest rzadziej niż w przypadku powietrza.
Co ważne to wulkanizator musi przed azotem wyssać powietrze z opony a nie jak widziałem niektórych... jedynie dopompowywują azotem do powietrza :/
Ferguss
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7 cze 2011, o 19:21
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Pajdus » 20 cze 2011, o 15:56

czyli warto 20 4 koła i spokój :evil:
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Postprzez PiJey88 » 20 cze 2011, o 17:32

po przeczytaniu nie widzę żadnego argumentu który przemawiał by za tym że warto pompować azotem, zmniejsza zużycie opony - tylko gdy zakładamy ze jadąc na powietrzu od czasu do czasu będziemy mieli za małe ciśnienie, gdy mamy zawsze idealne ciśnienie zużycie opony się nie zmieni. Swoją drogą przeważnie spadek ciśnienia wiąże się z wadliwym wentylem, prze który azot tak samo będzie uciekał, więc cały zabieg uważam za bezsensowny :dobani:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Snejk18 » 20 cze 2011, o 18:00

Pajdus napisał(a):to dlaczego do ciecia laserem używa się azot przecież mogli by kompresor podłączyć i zaoszczędzić skoro to to samo

Szczerze to pierwsze słyszę. W obecnej pracy używam lasera i podpięty pod niego jest zwykły kompresor. W poprzedniej pracy też były dwa lasery i tam także podpięte były zwykłe kompresory.
Tak jak napisał PiJey88, większość zalet "pompowania azotem" wiąże się z tym, że podobno utrzymuje on dłużej stałe ciśnienie w oponie. Jeżeli będziesz sprawdzał ciśnienie w oponach np. przy każdym tankowaniu, nie widzę sensu wydawania dodatkowej kasy na azot...
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez michaal » 20 cze 2011, o 20:20

Dlatego mniej ubywa ciśnienia przy czystym azocie z powodu posiadania mniejszej przewodności cieplnej np azot przewodność cieplna 0,02598 W/(m*K), natomiast tlen przewodność cieplna 0,02674 W/(m*K). Jak widzimy tlen i inne gazy zawarte w powietrzu powodują zwiększanie się współczynnika przewodności cieplnej, Stąd też przy powietrzu mamy większe ubytki ciśnienia natomiast przy czystym azocie mniejsze. Opona wolniej się zużywa na azocie przez to że ma mniejsze skoki ciśnienia i dłużej zachowuje ciśnienie nominalne
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez PiJey88 » 20 cze 2011, o 20:29

dla mnie te argumenty są tak samo bezsensowne jak te czemu warto zakładać ledowe światła do jazdy dziennej, ze mniejsze spalanie, nie zużywają się żarówki itd... :wstyd:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez RAQnio_V » 20 cze 2011, o 21:02

PiJey88, święte słowa ;) wódki Ci polać ;)
Pajdus, masz wytłumaczenie swojego pytania. Chcesz tracić kasę to pompuj, ale bierz to pod uwagę, że jeśli ubędzie Ci powietrza to zostają dwie możliwości. Jedziesz na stację gdzie pompują azot i bulisz znowu 5zł na koło, albo jedziesz na zwykłą stację benzynową i całe Twoje przedsięwzięcie szlak trafił ;)
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Następna strona

- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości