Opony zimowe

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Postprzez Mikolaj211 » 10 gru 2012, o 15:20

To nie ma znaczenia, rozstaw masz dobry, jedynie jakby otwór centrujący był inny, to by był problem, ale jest taki sam, u siebie też mam stalówki dwie od opla.
Mikolaj211
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 20:29
Lokalizacja: Nakło

 

Postprzez Opik » 10 gru 2012, o 16:53

Mikolaj211, no niestety nie to samo, bo z tego co wiem to Opel przy 4x100 miał otwór 56,5, a VW mają 57,1. Trzeba by roztoczyć delikatnie felgi żeby się nie zapiekały i nie wchodziły tylko przy użyciu młotka

wjts, znowu będzie że robię kryptoreklamę, ale akurat mam dobre źródło pod ręką :D paradoksalnie węższa opona wcale nie jest lepsza na śniegu, jedyne w czym jest lepsza to w odprowadzaniu wody w zakręcie. Także ja bym brał 185

puma, wiesz, czy 75, czy 60, czy nawet z zupełnie innej półki - 200KM - opona to jedyny kontakt samochodu z podłożem, więc zdecydowanie lepiej wyjdziesz pakując do swojego samochodu naprawdę świetne opony, niż dodając mu 20 koni i zostawiając jakąś kiche na szpulkach. Oczywiście mówię tu o bardziej "wymagającej" jeździe, nie ćwiartka itp historie. Ale to chyba logiczne ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Emiczka » 10 gru 2012, o 19:05

ja mam 185/65 według mnie dobre rozwiązanie.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez puma » 10 gru 2012, o 22:17

Opik zgadzam się z Tobą ,że za bezpieczeństwo jazdy wpływa dobra opona. To nawet nie podlega dyskusji. Ja nie przekreślam opon z wyższej półki,bo wiadomo ,że są lepsze itd. Chiodzi mi tylko ,że w grata którego można kuouć za 3 tyś nie będę ładował opon za tysiaka :lol: Wiesz jak ma się lepszą brykę to i się z tefo więcej wyciąga i w tym wypadku beałbym lepsze opony,bo i prędkość byłaby większa. W moim wypadku przy marnych 75km to co ja wyciągne? Chyba śmiech na ulicy :lol: Co innego gdybym miał swojego golfika jakoś dobrze porobionego.

[ Dodano: 2012-12-10, 21:19 ]
Uważam ,że faktycznie oponki 185/ są lepsze ,ale czy to jest aż taka różnica? No trudno mi powiedzieć inni lepiej się znają także...
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 11 gru 2012, o 00:03

puma napisał(a):Wiesz jak ma się lepszą brykę to i się z tefo więcej wyciąga i w tym wypadku beałbym lepsze opony,bo i prędkość byłaby większa.


Co podejście do tematu... :wstyd: To że grat za 3 tysiące to nie wyklucza tego że ma być bezpieczny.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez puma » 11 gru 2012, o 14:09

Mi nie chodzi o to ,że nie ma być bezpieczny. Opony są ważne,ale chodzi mi o, to że w aucie za takie pieniądze nawet najlepsze opony nie pomogą. Gdzie ABS,ESP itp? Nawet na najlepszych oponach auto bez takich systemów będzie prowadziło się mniej bezpiecznie niż auta które mają opony za mniejszą kasę a posiadają takie system. Temat rzeka także...
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 11 gru 2012, o 16:47

puma napisał(a):Nawet na najlepszych oponach auto bez takich systemów będzie prowadziło się mniej bezpiecznie niż auta które mają opony za mniejszą kasę a posiadają takie systemy


Powiedz to kierowcom wyscigowym w samochodach bez zadnej elektroniki i oponach wyscigowych za gruby hajs ;)

Jak bedziesz mial lipne opony to nawet abs cudow nie wyczaruje, on tylko nie zblokuje kol, nie skroci hamowania w porownaniu do hamulcow bez absu jezeli sie umie dobrze hamowac. Tak samo na nic zda sie elektronika, stabilizacja itd, jezeli samochod bedzie mial gowniane zawieszenie i gowniane opony i zamiast jechac szybko i plynnie elektronika bedzie ciagle szarpac sie z samochodem
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Mikolaj211 » 11 gru 2012, o 18:56

Byłem pewien, że otwór centrujący jest taki sam, bo pasowały u mnie bez problemu i roztaczania.

Tak czy inaczej ja byłem wczoraj zmienić koła i okazało się, że moje opony zimowe już się nie nadają, byłem zmuszony kupić, nie chciałem używek, a na nowe było stać mnie tylko takie:

http://allegro.pl/4x175-65r14-debica-fr ... 39882.html
Mikolaj211
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 20:29
Lokalizacja: Nakło

Postprzez Opik » 11 gru 2012, o 19:44

Mikolaj211, no to bardzo dobre opony w tej cenie, na sniegu potrafia dorownac oponom skandynawskim :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Smolak » 11 gru 2012, o 20:43

Witam
Polecam nokian wr g2 (żadne inne nokian'a)
Właśnie wymieniłem na nowy zestaw po 4 latach.
Drogie i trudno-dostępne ale najlepsze jak dla mnie.
Jakoś tak dziwnie ale w zimie jeżdżę jakby o klasę szybciej od innych kierowców.
Po prostu te opony pozwalają na więcej i trzeba patrzeć na prędkościomierz...
W skali do 100 to ;
asfalt suchy - 100
śnieg - 70
lód - 50
breja - 50
asfalt mokry - 70

Szukajcie różnych cen po różnych rozmiarach tej samej opony !
np 185/60 R15 = ok 270 zł i podobna wielkością ale standardowa 195/55 R15 = ponad 320 zł !
Smolak
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez wjts » 12 gru 2012, o 00:24

Witam ponownie ;-)

Opony zamontowane na aucie,pierwsze kilometry przejechane i jak na razie :]
Póki co nie żałuję żadnej wydanej złotówki na Ultragrip 8, jak dla mnie super opona na aktualną pogodę (ciapa,zmarznięty asfalt). Opona niesamowicie klei się do drogi, zero uślizgu!!! Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić jej w "porządnym" śniegu ale myślę że da sobie spokojnie radę.

Kolego Opik dzięki za info na temat tych opon, tak jak mówiłeś: jestem zadowolony :super:

Dzięki Wszystkim za informację udzielone w tym temacie :!: :!: :!:
wjts
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14 cze 2011, o 20:32
Lokalizacja: wlkp

Postprzez Opik » 12 gru 2012, o 00:47

wjts napisał(a):Witam ponownie ;-)

Opony zamontowane na aucie,pierwsze kilometry przejechane i jak na razie :]
Póki co nie żałuję żadnej wydanej złotówki na Ultragrip 8, jak dla mnie super opona na aktualną pogodę (ciapa,zmarznięty asfalt). Opona niesamowicie klei się do drogi, zero uślizgu!!! Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić jej w "porządnym" śniegu ale myślę że da sobie spokojnie radę.

Kolego Opik dzięki za info na temat tych opon, tak jak mówiłeś: jestem zadowolony :super:

Dzięki Wszystkim za informację udzielone w tym temacie :!: :!: :!:


Ty poczekaj aż się opona nieco dotrze, wtedy jest bajka dopiero :D

polecam się na przyszłość jak coś :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości