Polerka alufelg

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Postprzez Procent » 9 wrz 2009, o 20:53

No ja chcę zrobić właśnie rant na lustro. Tak jak jest fotka powyżej. Więc jaka pasta w końcu, a jak coś to może używać dwóch?? Która pierwsa i która na koniec do lustereczka??
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez barteKKK03 » 12 wrz 2009, o 19:56

Procent napisał(a):No ja chcę zrobić właśnie rant na lustro. Tak jak jest fotka powyżej. Więc jaka pasta w końcu, a jak coś to może używać dwóch?? Która pierwsa i która na koniec do lustereczka??

Ja używam past w bloczkach, zazwyczaj kilogramowych. W Wa-wie jest taka firma MAR-BAD, specjalizują się w akcesoriach polerskich, ale tam tylko na fakturkę, jednak można je również dostać w 'detalu' na Allegro.

Ogólnie polecam stronę http://www.marbad.pl/index.php?option=c ... Itemid=105
Dużo opisów past, tarcz i takich tam...
barteKKK03
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 21:23
Lokalizacja: WZY

Postprzez Smolak » 12 wrz 2009, o 21:33

do rantu , jak nie ma zadrapań bardzo polecam - alu magic

wystarczy nanieść pędzelkiem około 30 cm rantu i od razu (z początku)

przetrzeć miękkim papierem (toaletowym lub ręcznikiem papierowym)

pasta (raczej płyn) wchodzi w reakcję z aluminium i po paro przetarciach

cały brud i osad zostaje na papierze - rant błysk

można kupić w sklepach motocyklowych lub w Niemczech - około 70 zł

puszka starczy na ok 30 rantów , a jeden robiłem w 10 min (zero ciężkiego sprzętu) - polecam
Smolak
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez Procent » 13 wrz 2009, o 00:36

OK. Ale chodzi mi o to żeby ori farba zeszła i był totalny połysk i lustereczko. Ma być naprawdę konkret
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez barteKKK03 » 13 wrz 2009, o 09:52

Procent napisał(a):OK. Ale chodzi mi o to żeby ori farba zeszła i był totalny połysk i lustereczko. Ma być naprawdę konkret

Więc tak... lakier zdejmujesz specjalnym środkiem do usuwanie lakierów, nie ma sensu szlifować go papierami - do tego użyj Scansol'u lub PaintRemover'a.
Następnie szlifowanie papierami... i tu już różne bywa, bo każda felga praktycznie inna jest, niektóre będą miały idealną powierzchnię i można np od 600 wodnego zacząć, a może się zdarzyć że będą duże wżery pod lakierem lub sam odlew będzie mało doskonały i wtedy używa się papierów w przedziale 100-240 na sucho, tylko też nie ma co zaczynać od bardzo grubego, bo zrobią się rysy i trudnej będzie je usunąć od wżerów. Jak masz zadziory na rantach to polecam szlifierką oscylacyjną, ułatwi pracę, kątowej z tarczą listkową raczej nie polecam do późniejszej roboty ręcznej, zostawia sznyty, które ciężko usunąć... co innego jak będziesz robił maszynowo czy na samochodzie, wtedy żaden problem i kątówką można... tylko żeby jajka z felgi nie zrobić :p
Jak felga będzie już przygotowana, czyli pozbawiona wżerów, rys, otarć i innych syfów zaczynamy szlifować felgę papierami na mokro. Zależy od jakiego na sucho się zaczyna, ale mniej więcej tak: 240, 360, 500, 800, 1000, 1200, 1500 i jak masz chęci to i wyżej. Tylko zaznaczam... dużo wody, papiery dobrze moczyć, jak felgę pokropimy też się nic stanie.
No i potem polerka... można np użyć tylko Autosolu, tylko na dwóch tarczach, pierwsza filcowa, druga miękka bawełniana lub flanelowa. Ja osobiście używam teraz zestawu: pasta ścierna 120 od użytkownika drpampero na Allegro, a lustrzana PP-40.. po wielu testach i sporej liczbie zakupionych past stwierdzam iż ten zestaw mega daję radę.
A, jeszcze jedna sprawa... przy polerce felga musi łapać temperaturę, musi być po prostu ciepła, nie wiem czym będziesz polerował, ale zwróć na to uwagę.

Powodzenia :roll:
barteKKK03
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 21:23
Lokalizacja: WZY

Postprzez Procent » 13 wrz 2009, o 11:22

Dzięki za wyczerpującą poradę. Szczerze mówiąc to nie miałem pojęcia o polerce i myślałem że samym autosolem da radę.

[ Dodano: 2009-09-17, 16:43 ]
A więc sprawa wygląda następująco. Są małe wżerki i co z tym robić?? Polerka rantu?? A co z przebarwieniami??
Obrazek Obrazek Obrazek
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez cementowy_jas » 17 wrz 2009, o 21:41

Procent, przygotuj się na ciężką przeprawę jeśli papierami będziesz docierał i zarezerwuj sobie duuuużo czasu :) ja bym się drugi raz tego nie podjął i wolał oddać do piaskowania. Przebarwienia i wżerki przy solidnej polerce znikną ;)
cementowy_jas
Badacz tematu
 
Posty: 174
Dołączył(a): 13 sie 2009, o 13:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Postprzez ogryzek » 18 wrz 2009, o 14:22

tu jest to fajnie opisane jak i czym dobrze wypolerować aluminium czyli fele itp...
:arrow: http://lkt.pl/viewtopic.php?t=4165
ogryzek
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 9 lis 2007, o 20:08
Lokalizacja: Jelcz-Lasko(PL)~Selby(UK)

Postprzez Procent » 18 wrz 2009, o 20:54

Tak czy inaczej cały rant chcę w polerkę. Fele będą używane tylko wiosna lato, wczesna jesień. Pascal ma maszynę to może da jakoś łatwiej radę
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 18 wrz 2009, o 21:28

jako pastę polerską polecam tą:

http://www.allegro.pl/item728696438_pol ... inium.html

u mnie felgi są robione tą pastą.

[ Dodano: 2009-09-18, 21:44 ]
barteKKK03 napisał(a):Jak felga będzie już przygotowana, czyli pozbawiona wżerów, rys, otarć i innych syfów zaczynamy szlifować felgę papierami na mokro. Zależy od jakiego na sucho się zaczyna, ale mniej więcej tak: 240, 360, 500, 800, 1000, 1200, 1500 i jak masz chęci to i wyżej.
ja jechałem dalej, czyli 2000 i 2500. A zaczynałem od środka do ściągania lakierów REM-LAK, potem jak lakier bezbarwny na feldze zrobił się jak kisiel to go usunąłem i zaczynałem od papieru 600, 1000, 1500, 2000, 2500. Gdzie były ślady od krawężników to jechałem papierem 320.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Procent » 22 wrz 2009, o 15:06

Nie będzie polerki. Nie ma sensu potem całymi dnami siedzieć nad felgami żeby wyglądały. Piaskowanie i malowanie proszkowe jak coś. Tyle
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 22 wrz 2009, o 16:02

Procent napisał(a):Nie będzie polerki. Nie ma sensu potem całymi dnami siedzieć nad felgami żeby wyglądały. Piaskowanie i malowanie proszkowe jak coś. Tyle
nie dziwię się Tobie, jakbym miał takie felgi też bym ich nie polerował. Dobrze ma ten, kto ma same ranty, wtedy wygodna szybka robota z polerką.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości