Pomocy / otwór centrujący

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Pomocy / otwór centrujący

Postprzez michaelCFC » 13 lip 2011, o 14:17

Witam wszystkich!

Otóż mam pewien problem. Kupiłem jakiś czas temu felgi aluminiowe, założyłem je ale od pewnego czasu zaczęło mi coś stukać w przednich kołach. Jak się okazało otwory centrujące są troszeczkę za małe i koła nie wchodzą do końca na piaste. Znajomy mi powiedział, że wystarczy zwiększyć otwór centrujący o jakieś 2mm aby poprawnie weszły, wczoraj i dzisiaj traktowałem je troszkę dłutem i papierem ściernym (prawie 3h) ale nie wiem czy mi się to udało zwiększyć troszeczkę ten otwór bo praktycznie nie widać różnicy (jest to bardzo monotonna i ciężka robota :/).

Macie może jakieś "domowe" pomysły na sprawniejsze i szybsze poszerzenie tego otworu?

Z góry dzięki za pomoc!!!

Pozdrawiam,
michaelCFC
Ostatnio edytowano 15 lip 2011, o 12:30 przez michaelCFC, łącznie edytowano 1 raz
michaelCFC
Avatar użytkownika
michaelCFC
Czytacz
 
Posty: 102
Dołączył(a): 22 lut 2011, o 20:22
Lokalizacja: Gdańsk/Poland

Pomocy / otwór centrujący

 

Postprzez BartheZz_3 » 13 lip 2011, o 14:23

Spróbuj szlifierka czolowa przydatne narzedzie!!
A nie mozesz poszukac pierscieni centrujacych z odpowiednia srednica??

[ Dodano: 2011-07-13, 14:24 ]
Papierem sciernym mozesz nierowno to zjechac chyba ze bedziesz w miare jednostajnie dookola jechac, no i bys musial miec gruby papier...
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez michaelCFC » 13 lip 2011, o 14:42

BartheZz_3 napisał(a):A nie mozesz poszukac pierscieni centrujacych z odpowiednia srednica??


Jeśli będę musiał to to zrobię, ale chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem dlatego zapytałem się o "domowe" i dość szybkie sposoby :)
michaelCFC
Avatar użytkownika
michaelCFC
Czytacz
 
Posty: 102
Dołączył(a): 22 lut 2011, o 20:22
Lokalizacja: Gdańsk/Poland

Postprzez Lucas » 13 lip 2011, o 14:47

BartheZz_3 napisał(a):A nie mozesz poszukac pierscieni centrujacych z odpowiednia srednica??


Otóż nie nie może. Kolego szanowny pierścienie stosuje się gdy otwór centrujący w feldze jest większy niż na piaście. A tu felga ma za mały otwór i nie wchodzi na piastę. Jedyne rozwiązanie to oddać koła do jakiegoś ogarniętego tokarza żeby roztoczył otwór w feldze na wymiar 57,1 mm gdyż taki jest w Golfie 3.
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez BartheZz_3 » 13 lip 2011, o 14:58

No tak to ma najwiekszy sens ale tego nie pisalem poniewaz tutaj kolega chcial domowe sposoby wiec po co klawiature meczyc;)
Ale oczywiscie popieram Lucasa
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez michaelCFC » 13 lip 2011, o 15:47

Lucas napisał(a):Otóż nie nie może. Kolego szanowny pierścienie stosuje się gdy otwór centrujący w feldze jest większy niż na piaście.


Fakt, nie zwróciłem na to uwagi... Wczoraj i dziś się z tym męczyłem, jutro jeszcze spróbuje i zobaczę czy może mi się udało a jak nie to tak jak mówicie dam je do tokarza.
michaelCFC
Avatar użytkownika
michaelCFC
Czytacz
 
Posty: 102
Dołączył(a): 22 lut 2011, o 20:22
Lokalizacja: Gdańsk/Poland

Postprzez uzbek » 15 lip 2011, o 14:50

Kolego radzę nie męczyć się z tym na własną rękę bo zrobisz minimalnie nierówno i zacznie się bicie itp itd, najlepiej od razu dać do roztoczenia.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez TOMMy » 16 lip 2011, o 10:16

Otóż nie nie może. Kolego szanowny pierścienie stosuje się gdy otwór centrujący w feldze jest większy niż na piaście. A tu felga ma za mały otwór i nie wchodzi na piastę. Jedyne rozwiązanie to oddać koła do jakiegoś ogarniętego tokarza żeby roztoczył otwór w feldze na wymiar 57,1 mm gdyż taki jest w Golfie 3.


dokładnie tak.

Tak na marginesie to chyba jesteście niepoważni z tym dłutem i domowymi sposobami!!

Należy to zrobić bardzo dokładnie, a nie w domu dłutem! :-o

Oddaj to do tokarza, powiększy Ci ten otwór jak trzeba.

Sam to zrobisz i na 100% później będzie Ci koło biło, ponieważ zrobisz to niedokładnie na oko.
TOMMy
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:30
Lokalizacja: SY

Postprzez michaelCFC » 20 lip 2011, o 16:39

TOMMy napisał(a):Sam to zrobisz i na 100% później będzie Ci koło biło, ponieważ zrobisz to niedokładnie na oko.


Ale jak mi będzie koło biło skoro to szpilki je trzymają, więc wielkość otworu nie zrobi różnicy bo np. w innym komplecie felg otwór centrujący jest większy od piasty i nic nie bije...

Znalazłem sposób, wymierzę dokładnie o ile poszerzyć i jutro jadę kupić kamień szlifierski, zamontuje na wiertarkę i dokładnie to zrobię.

Co o tym myślicie?
michaelCFC
Avatar użytkownika
michaelCFC
Czytacz
 
Posty: 102
Dołączył(a): 22 lut 2011, o 20:22
Lokalizacja: Gdańsk/Poland

Postprzez TOMMy » 20 lip 2011, o 21:56

michaelCFC napisał(a):Co o tym myślicie?


Powodzenia!

michaelCFC napisał(a):więc wielkość otworu nie zrobi różnicy


No jasne, bo po co ma pasować?

Człowieku nie rób wiochy, tylko oddaj to komuś kto to zrobi profesjonalnie.

Koło ma wejść na piastę i na niej ma się opierać, inaczej całe przeciążenia pójdą na szpilki i mogą nie wytrzymać. Użyj trochę wyobraźni!

Ktoś to tak wymyślił i pewnie musi to tak być!
TOMMy
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:30
Lokalizacja: SY

Postprzez Kriss_Lodz » 20 lip 2011, o 22:01

No jasne, bo po co ma pasować?

Człowieku nie rób wiochy, tylko oddaj to komuś kto to zrobi profesjonalnie.

Koło ma wejść na piastę i na niej ma się opierać, inaczej całe przeciążenia pójdą na szpilki i mogą nie wytrzymać. Użyj trochę wyobraźni!

Ktoś to tak wymyślił i pewnie musi to tak być!
I jest dokładnie jak kolega pisze, można zastosować pierścienie centrujące, do drogich zabawek nie należą a zdecydowanie spokojniej się jeździ, ja już widziałem powyrywane śruby kół, i pozrywane gwinty w dystansach alu. ale wybór należy i tak do ciebie, nie wspomnę o zmianie wielkości otworu za pomocą dłuta !!!!!, nie da się tego zrobić dokładnie, każda domowa ingerencja i tak zakończy się wizytą u tokarza.
Ostatnio edytowano 20 lip 2011, o 22:08 przez Kriss_Lodz, łącznie edytowano 1 raz
Nie masz co zrobić z kasą ????

Zostań klientem stacji ASO :)
Avatar użytkownika
Kriss_Lodz
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 23:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez greg_117 » 20 lip 2011, o 22:07

Także tak mialem,że po kupnie felg aluminiowych otwór centrujący byl za maly ;p jedynie rozwiązanie jakie dał mi znajomy to zdjęcię opon i wrzucenie feli na tokarnie i roztoczenie felgi :) po tym zalożyłem oponki przy okazji wywarzone były i bicie prysnęło :D
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Następna strona

- - - https://kobiecyranking.pl/



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości