Śruby do felg

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Śruby do felg

Postprzez arek7812 » 2 lis 2010, o 20:50

Witam panowie.Kupiłem felgi stalowe do passata b5.Zacząłem szukać śrub do nich.Pojechałem do facia i dobrał mi na podstawie śrub od alufelg.Na moje oko wydawało mi się że będą pasować ale co się okazuje, to przy zakładaniu ich na samochód po przykręceniu koła blokują koło ze nie można nim obrócić.Wykręciłem te śruby i założyłem te od alufelg i koło dało radę przykręcić bez żadnych problemów.I teraz mam pytanie. Czy będzie wszystko w porządku?
arek7812
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 20:36
Lokalizacja: sierpc

Śruby do felg

 

Postprzez czaro » 2 lis 2010, o 21:13

arek7812 napisał(a):Czy będzie wszystko w porządku?

arek7812, nie będzie.
Do alumów masz śruby stożkowe, a do stalówek kuliste.
Wszystkie koła się blokują czy tylko tył? Jeśli tylko tył to podejrzewam że masz z tyłu bębny? Jeśli mam racje to masz zbyt długie śruby i blokują się o szczęki. Wystarczy przyciąć śrubę na odpowiednią długość.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Radi » 2 lis 2010, o 22:59

czaro napisał(a):arek7812 napisał/a:
Czy będzie wszystko w porządku?


arek7812, nie będzie.


ja widze 3 wyjścia
1. Jezdzić na kulistych ja latam na alu na kulistych i koło nie odpada
2. kupić śruby stożkowe
3. skrócić kupione śruby do odpowiedniej długości (szlifierką np)
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pro100 » 2 lis 2010, o 23:18

Radi jeśli już ciąć śruby to nie szlifierką a brzeszczotem bo śruba stanie się bardziej plastyczna ;)
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawelek03576 » 2 lis 2010, o 23:51

Pro100, od cięcia szlifierką śruba nie stanie się bardziej plastyczna więc można ciąć bez obaw :cwaniak:
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez Radi » 2 lis 2010, o 23:57

ja tam poleciałem szlifierką nic sie nie stało ;-)
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez golon113 » 3 lis 2010, o 00:04

pawelek03576 napisał(a):ro100, od cięcia szlifierką śruba nie stanie się bardziej plastyczna więc można ciąć bez obaw :cwaniak:
....dokładnie, przetestowane z doświadczenia :cwaniak:
Avatar użytkownika
golon113
VIP
 
Posty: 890
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 18:59
Lokalizacja: WGM / EL

Postprzez czaro » 3 lis 2010, o 20:52

Radi mk3 napisał(a):ja latam na alu na kulistych i koło nie odpada

A czemu miały by odpadać? Tyle że na pewno wyrabiają się otwory.
Radi mk3 napisał(a):ja tam poleciałem szlifierką nic sie nie stało ;-)

Ja też dawałem szlifierką i jest ok.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 4 lis 2010, o 19:12

Do alumów masz śruby stożkowe, a do stalówek kuliste.


do stalówek kuliste - OK
do alu stożkowe ? Niekoniecznie, wszystko zależy od alufelgi, np ori alu od mercedesa czy porsche mają kule, większość alu ma stożki, ale nie wszystkie, więc należy to sprawdzić.

śruby najlepiej przycinać brzeszczotem, zrobisz to precyzyjniej, szlifierka możesz uszkodzić gwint, ale to już kwestia umiejętności ;-)
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kluz4 » 5 lis 2010, o 23:25

PiJey88 napisał(a):
Do alumów masz śruby stożkowe, a do stalówek kuliste.


do stalówek kuliste - OK
do alu stożkowe ? Niekoniecznie, wszystko zależy od alufelgi, np ori alu od mercedesa czy porsche mają kule, większość alu ma stożki, ale nie wszystkie, więc należy to sprawdzić.

śruby najlepiej przycinać brzeszczotem, zrobisz to precyzyjniej, szlifierka możesz uszkodzić gwint, ale to już kwestia umiejętności ;-)



W stu procentach się zgadzam ori felgi do golfa też mają półokrągłe gniazda np. Orlando. Co do cięcia śrub to najlepiej uciąc na tokarce i od razu zafazować, łatwiej się wkręca i śruba nie jest przegrzana bo tnie się na małych obrotach, schładzając. Kiedyś miałem fele na gniazda półokrągłe a śruby były zakręcone stożkowe i rozdupczyły się gniazda co przekładalo się na fajere drganiami, więc odradzam takie kombinacje.
Avatar użytkownika
kluz4
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 12 lis 2009, o 00:45
Lokalizacja: FNW Nowa Sól

Postprzez arek7812 » 6 lis 2010, o 19:52

Śruby skrócone na tokarce i jest wszystko ko.
arek7812
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 20:36
Lokalizacja: sierpc


- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości