Szumiący (trzzeszczący) bęben...

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Szumiący (trzzeszczący) bęben...

Postprzez Pawel1586 » 19 paź 2011, o 23:13

Witam. Dzisiaj zmieniłem koła z 14' na 15' BBS:) Jednak zawsze coś. Po przekładce na jeździe próbnej okazało się, że coś szumi (trze) podczas hamowania w tylnym lewym bębnie? Koło było ściągane, sprawdzane, wszystko ok. Felgi na 100% przecież pasują do Golf'a. Dodam, że ciężko nachodziły na bębny, ale to nie ważne. Jak myślicie, co jest nie tak z tym bębnem? Aha, podczas skręcania w prawo, też słychać ten dźwięk... ? CO to jest? Łożysko? Szczęki? Wcześniej na mniejszych kołach nic się nie działo. Doradźcie. Pozdr.
Pawel1586
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 07:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Szumiący (trzzeszczący) bęben...

 

Postprzez Alen » 19 paź 2011, o 23:38

kolego na moje pierwsze co to wróć do starych felg i sprawdź czy problem się powtarza jeśli tak to coś z bębnem nie tak, a jeśli problemu nie będzie to już wiesz ze coś z felga :D
Avatar użytkownika
Alen
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 08:58
Lokalizacja: Ciechocinek / CAL

Postprzez czaro » 20 paź 2011, o 05:09

Ewentualnie sprawdź sobie długości śrub. Może któraś jest zbyt długa i łapie o szczęki.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pawel1586 » 20 paź 2011, o 07:20

Alen, czy na pewno? Nie sądzisz, że większa felga i szersza opona może stawiać o wiele większy opór niż felga 14' na oponie 165? Co do śrub, koło było ściągane i nie było widocznych przetarć na śrubach... Nie wiem. Dzisiaj jeszcze może podjadę do wulkanizatora sprawdzić te koła (wyważyć) Jak koła będą ok, zostają mi bębny. Jak najtaniej naprawić takie bębny? Szrot?
Pawel1586
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 07:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Alen » 20 paź 2011, o 08:08

pewien nie jestem , ale takie sprawdzenie przynajmniej nic cie nie bedzie kosztowało , i jak sie okaze ze bęben to juz nie musisz jechac na wulkanizacje, a jak koło to tylko na wulkanizacje
Avatar użytkownika
Alen
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 08:58
Lokalizacja: Ciechocinek / CAL

Postprzez Pawel1586 » 20 paź 2011, o 08:20

Alen, zapomniałem dodać, że nie mam już tamtych kół;) Zamieniłem się z facetem i dopłaciłem mu trochę do tych BBS'ów, sprawdzę na dojazdówce, co sądzisz?
Pawel1586
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 07:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Alen » 20 paź 2011, o 08:42

można i tak , bo w końcu jak będzie to bęben to będzie tarło , a jak cisza to felga jest walnieta
Avatar użytkownika
Alen
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 08:58
Lokalizacja: Ciechocinek / CAL

Postprzez Pawel1586 » 25 paź 2011, o 20:24

Problem rozwiązany! Winę ponosiły śruby zabezpieczające które miały gwint dł 26mm i lekko haczyły o wnętrzności bębna. Na szrocie skompletowałem sobie dzisiaj 16 śrub M12 1.5 o długości gwintu 21mm i nic nie haczy, nie trzaska:) Mam tylko lekkie obawy czy aby śruby nie były teraz za krótkie??? Na moje oko jest w porządku, zanim osiągnę "opór" muszę wykonać co najmniej 10 obr. Jak długie śruby macie w swoich autach?
Pawel1586
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 07:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Alen » 25 paź 2011, o 20:35

oj nawet nie wiem :D ja dzis felge rozwaliłem ;/
Avatar użytkownika
Alen
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 08:58
Lokalizacja: Ciechocinek / CAL


- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości