Tak trochę z innej beczki

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Tak trochę z innej beczki

Postprzez zbyszek » 13 sie 2008, o 13:34

Mam Golfa III 1,9 TDi 110 Km Variant z 1998 r.
Moja żona ostatnio kupiła Mercedesa A-klase 180 CDi
1,9 CDi 109 Km czyli też disel prawie taka sama moc .
NO I DAŁA SIĘ PRZEJECHAĆ !!!
Mój Golf jedzie 100 Km/godz przy 2500 obr
120 Km/godz przy 3000 obr
więcej nie jeżdżę bo robi się zbyt głośno .
A Mercedes 160 Km /godz przy 1900 obr.
i w samochodzie tylko szum opon .

Teraz pytanie do fachowców :

Jak to jest , że samochód cięższy o 80 kg , mający
większą powierzchnię czołową i moc mniejszą o 1 Km
potrafi osiągnąć znacznie większą prędkość max.
przy o wiele mniejszych obrotach silnika ?
Oczywiście przełożenia w skrzyni biegów - ale dlaczego
konstruktorzy Golfa tak nie mogli ????

Drugie pytanie :

Czy gdybym w moim Golfie założył felgi 15" lub 16" i wysokie
opony To uzyskał bym taki efekt : zwiększy się max szybkość
przy mniejszych obrotach silnika - efektem ubocznym będzie
fałszowanie licznika ?

W tym dziale wszyscy piszą o wymianie felg i opon w celach
tuningowych , a mnie interesuje efekt praktyczny .

Proszę o konkretne odpowiedzi : czy taka wymiana przynosi
spodziewane efekty
Zbyszek
zbyszek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 22:32
Lokalizacja: Warszawa

Tak trochę z innej beczki

 

Postprzez piotr0488 » 13 sie 2008, o 13:51

zbyszek, "Mój Golf jedzie 100 Km/godz przy 2500 obr
120 Km/godz przy 3000 obr " ------- to zaduzo przy 100 km/h obroty wynosza 2 tys przy 120 km/h ok 2,5 tys.... felgi 15 " + opony 55 profil, bedzie lepiej zas przy 14" i profil 60 max 65 bedzie ciszej , no i te obroty,,, za wysokie masz.
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez czepi » 13 sie 2008, o 14:15

samymi oponami nie da się tak znacząco różnych prędkości (przy tych samych obrotach) uzyskać
... tutaj głównie przełożenia skrzyni decydują... jakoś ciężko mi sobie wyobrazić że przy 160 km/h jest 1900 obr/min.... a może to przez moje benzynowe (wysokoobrotowe) przyzwyczajenie :)
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez piotr0488 » 13 sie 2008, o 15:03

zbyszek, a ilo biegowa skrzynie masz u sibie... bo tak wyglada jak bes mial 4 biegowa z tymi obrotami...czepi, inny rozmiar felg ma zmiejszyc halas w samochodzie a nie zmiejszyc predkosc.. :-D
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zbyszek » 13 sie 2008, o 15:47

Mój Golf ma silnik AFN i 5-biegową skrzynie .
Obrotomierz napewno sprawny . Sprawdzany z WAGiem .
Koła 185/60/14
Nie zrobiłem błędu 100Km=2500obr
120Km=3000obr
140Km=3500obr
obrotomierz czerwienieje przy 4500 obr - więc pewnie
max to ok.160-17- Km/godz , ale nie sprawdzałem .
przy 140Km silnik wyje , aż zagłusza radio .

W Mercedesie
Silnik praktycznie taki sam .
Skrzynia też 5 biegów
Koła 165/65/14
i wynik 100Km=1100 obr
160Km=1900 obr
silnika prawie nie słychać

Merc narazie niedotarty , więcx max nie próbowano
ale w instrukcji piszą 185 Km/godz.

Dla wyjaśnienia :
Próby były robione na autostradzie Poznń - Konin
w niedzielę rano .Przy małym ruchu .
Zbyszek
zbyszek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 22:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PiJey88 » 13 sie 2008, o 16:24

zbyszek,
po 1.
zbyszek napisał(a):Jak to jest , że samochód cięższy o 80 kg , mający
większą powierzchnię czołową i moc mniejszą o 1 Km
potrafi osiągnąć znacznie większą prędkość max.
przy o wiele mniejszych obrotach silnika ?
Oczywiście przełożenia w skrzyni biegów - ale dlaczego
konstruktorzy Golfa tak nie mogli ??

różnią się skrzynie, w golfie masz skrzynie, która nie jest przeznaczona do dużych predkości, a w meśku takA czemu konstruktorzy golfa tak nie mogli? Bo Golf był produkowany prawie 15 lat temu, a Mesiek jest tegoroczny (tak z tego wynika), czasy się zmieniają, auta są szybsze :!:

po 2. Wydaje mi się ze w Kombiakach były inne skrzynie niz w HB, bo to auto przeznaczone dla rodziny, wiec lepiej było zrobić skrzynię która pozwala zmieniać biegi na nizszych obrotach, większa oszczędność i siła auta

po 3. Wielkością opon nic nie zdziałasz, licznik będzie pokazywał tyle samo (będzie kłamał), choć będziesz jechał odrobinę szybciej, jednak będziesz miał większy opór, będzie ciężej ruszał, choć przy tym silniku chyba to nie jest odczuwalne :lol:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Imper » 13 sie 2008, o 20:32

albo kombiaki maja inna skrzynie albo masz cos nie tak np. ze sprzeglem lub tez skrzynia nie jest oryginalna bo te silniku bujaja sie do 200 bez problemu :-D pozdro
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez zbyszek » 14 sie 2008, o 10:23

Sam widziasłem ten silnik w Passacie i VW Bora .
Tam stoją wzdłuż nadwozia , mają inną skrzynię i napęd na tył .
zbyszek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 22:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PiJey88 » 14 sie 2008, o 21:18

zbyszek, passat ma silnik wzdłużnie, a Golf i Bora w szerz, ale wszystkie mają napęd na przednią oś !! tylko wersje 4x4 jeszcze były w każdym z nich, ale nie było na tylną oś :-P
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez veronx » 16 sie 2008, o 21:51

no kurcze aż wierzyć mi się nie chce , znajomy ma takiego Golfa z silnikiem 1.9 TDI to po prostu zamiata u niego od 100 km.h to dopiero czuć , że przyspiesza . Pozdrawiam
Avatar użytkownika
veronx
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 cze 2008, o 22:25
Lokalizacja: PL

Postprzez zbyszek » 17 sie 2008, o 08:51

Zgadzam się . Mój też pięknie przyśpiesza od setki w górę ,
tylko silnik jak na mój gust zbyt głośno pracuje .
Teoretycznie po włoskiej lub niemieckiej autostradzie
mogę jechać 160 km/godz , ale radia przy tym nie słysze .
A w Mercedesie jest cisza - i TU PROBLEM !!!
zbyszek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 22:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez piotr0488 » 17 sie 2008, o 11:20

zbyszek, czas wsadzic sprzet z lepszej polki.. :-D
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości