Trzęsie kierką powyżej 70-80

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Trzęsie kierką powyżej 70-80

Postprzez greg_117 » 13 maja 2011, o 15:21

od czego może mi trząść kierownica powyżej 70 km/h ?? ... dziś wyważyłem felgi przód i nadal to samo ;/ a może być to wina od tylnich kół ? bo tylu nie wywarzałem ;/ aaa i pierścienie centrujące mam założone...
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Trzęsie kierką powyżej 70-80

 

Re: Trzęsie kierką powyżej 70-80

Postprzez killah » 13 maja 2011, o 15:58

greg_117 napisał(a):od czego może mi trząść kierownica powyżej 70 km/h ?? ... dziś wyważyłem felgi przód i nadal to samo ;/ a może być to wina od tylnich kół ? bo tylu nie wywarzałem ;/ aaa i pierścienie centrujące mam założone...


mogą to być też krzywe tarcze hamulcowe.
killah
 

Postprzez greg_117 » 13 maja 2011, o 16:01

Nawet jeśli się nie hamuje to mogą być takie bicia ? mówimy o felgach r17 oponie 215/40

A propo tacz.. jak mogę je sprawdzić czy są proste ?
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez killah » 13 maja 2011, o 22:14

greg_117 napisał(a):Nawet jeśli się nie hamuje to mogą być takie bicia ? mówimy o felgach r17 oponie 215/40

A propo tacz.. jak mogę je sprawdzić czy są proste ?


zdejmij koło. przyłóż coś do tarczy sztywno i kręć. przynajmniej ja bym tak zrobił.
killah
 

Postprzez kedar » 13 maja 2011, o 22:15

A jak masz przy wiekszej prędkości?? U mnie też bije na kiere do 90km a potem luz aż do końca.
Zgarniacz śniegu naprawiony :-) Zapłaciło państwo POLSKIE
Avatar użytkownika
kedar
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 17:33
Lokalizacja: zachodniopomorskie+wlkp

Postprzez czaro » 13 maja 2011, o 22:17

Może być wina tarcz ale to wyczuwałbyś podczas hamowania że coś jest nie halo. Mój starszy w zeszłym roku 5 razy przekładał opony na felach bo mu też biło. Mięli już wysyłać opony do reklamacji bo miały rok ale szef "oponiarzy" zaczął kombinować i założył i wyważył tak że jest ok do dziś.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez greg_117 » 13 maja 2011, o 23:02

Podczas hamowania nie czuje bicia żadnego.... ;/ dziś ruszyłem golfika tak od 110-130 i bicie było ale już o wiele mniejsze :)
przednie fele dzis byly wywarzana... ale tylnia z jednej była peknięta ale zrobiona w warsztacie i wyprostowana lecz nie wiem czy została wywarzona ;/ jutro lukne te tarcze jeszcze i dla pewnosci podjade na wywarzenie tylnich :D 10 zł od koła to nie majątek a bezpieczeństwo ważniejsze :)
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez Lucas » 14 maja 2011, o 13:54

greg_117 Miałem podobny przypadek jak Ty. Zmieniłem tarcze bo były krzywe i zjechane, a problem nie zniknął. Zmieniałem koła przód tył, wyważałem i inne cuda i dalej kicha. Przyczyna? Wyruchane tylne tuleje na wahaczach przednich (te większe). Wymieniłem i bajka. Ile bym nie jechał żadnego bicia nie ma.

[ Dodano: 2011-05-14, 14:01 ]
greg_117 napisał(a):przednie fele dzis byly wywarzana... ale tylnia z jednej była peknięta ale zrobiona w warsztacie i wyprostowana lecz nie wiem czy została wywarzona ;/ jutro lukne te tarcze jeszcze i dla pewnosci podjade na wywarzenie tylnich :D 10 zł od koła to nie majątek a bezpieczeństwo ważniejsze :)


Wyważanie tylnych kół nie raczej rozwiąze problemu. Cały układ kierowniczy jest przecież z przodu, tylne koła nie mają wiele wspólnego z kierownicą... Przyczyn należy szukać z przodu (fele, opony, zawieszenie)
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez gbcolin » 15 maja 2011, o 12:17

a ja miałem przeboje ze śrubami heh do alu powinny być stożkowe, ale to raczej wiesz lecz to także było powodem bicia. napisz jak sie uporasz
Avatar użytkownika
gbcolin
Badacz tematu
 
Posty: 372
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 21:39
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 aam
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez greg_117 » 15 maja 2011, o 19:28

Byłem u wulkanizatora i wywarzył mi oponki na tyłach i bicie znikło ;p jest jeszcze delikatne od prędkości 120 ;p ale to już podejrzewam winę opon gdyż zauważyłem,że oponka tylnia jedna ma zjechaną prawą stronę opony ;/ musiało komuś ładnie trzeć i nadkole ;/

Mówisz,że wina szpilek też może być ? bo akurat mam seryjne - krótkie szpilki ;/ i do tego jednej mam brak w tylnim kółeczku :D
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez Pajdus » 31 maja 2011, o 19:27

może po prostu są źle wyważone mi tak biło przy św. pamięci Nexi bo gość źle wyważył
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Postprzez greg_117 » 31 maja 2011, o 21:29

Tak tak kolego :) problem tkwił w oponkach ;p w jednej oponie było w środku płótno popękane i pokazał się mały guzik ;p a na 215/40 R17 to czuć ;)

Pozdrawiam
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Następna strona

- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości