Plasticowa turbina xD

Filmy i zdjęcia

Moderator: Moderator

Plasticowa turbina xD

Postprzez MTi » 5 gru 2011, o 03:13

MTi
Badacz tematu
 
Posty: 291
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 18:41
Lokalizacja: KN-a

Plasticowa turbina xD

 

Postprzez wald » 5 gru 2011, o 17:48

HAHAH widziałem to - elektryczne turbo :D

na jakimś innym forum chyba oplowskim nawet ktoś to kupił bo na allegro było i na dolnych obrotach pomagało, ale później tylko opór w dolocie robiło bo silniczek nie wydalał :D
wald
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 11 sie 2011, o 21:51
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez arthorius » 5 gru 2011, o 18:52

Bajer tylko. Równie dobrze mogę sobie wentylatorek założyć. Jak turbo to odpowiednie obroty, wydajność powietrzna oraz chłodnica by powietrze było jak najzimniejsze.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Gradon91 » 5 gru 2011, o 22:46

dobry motyw ale nadawało by się do Simsona lub do tego typu motorków :-D
Gradon91
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 14:21
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez wald » 6 gru 2011, o 14:28

arthorius napisał(a):Bajer tylko. Równie dobrze mogę sobie wentylatorek założyć. Jak turbo to odpowiednie obroty, wydajność powietrzna oraz chłodnica by powietrze było jak najzimniejsze.


No tu chłodnica nie potrzebna bo i tak schłodzi min do temp otoczenia - tu nie masz wymiany cieplnej między spalinami a dolotem,bo to zakladasz w miejsce filtra powietrza/zaraz za nim, a taki silniczek wiele nie nagrzeje :D
wald
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 11 sie 2011, o 21:51
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez arthorius » 6 gru 2011, o 16:07

Powietrze przepływające między łopatkami turbiny w wyniku tarcia ulega ogrzaniu. Wiadomo od dawna że im temp. powietrza mniejsza tym lepsze spalanie, większa kaloryczność powietrza (jeżeli mogę tak to nazwać). Pytanie brzmi tylko jaka będzie wydajność przez co, czy rzeczywiście jest sens dodatkowo schładzać powietrze w stosunku do temp. wejściowej. :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Snejk18 » 6 gru 2011, o 21:18

arthorius napisał(a):Powietrze przepływające między łopatkami turbiny w wyniku tarcia ulega ogrzaniu.

:lol:

Powietrze w turbinie ogrzewa się, bo kilka centymetrów od niego przelatują rozgrzane spaliny...
Jedyny wzrost temperatury niezależny od spalin, może być spowodowany samym sprężeniem powietrza, ale przy wartościach które występują w seryjnych silnikach, jest to różnica nieznaczna.

Kiedy silnik wyposażony jest w kompresor, (a to co kolega pokazał, jest właśnie kompresorem, a nie turbiną),bo nie ma kontaktu ze spalinami, to intercooler jest zbędny, bo wzrost temperatury jest niezauważalny.

arthorius napisał(a):Wiadomo od dawna że im temp. powietrza mniejsza tym lepsze spalanie, większa kaloryczność powietrza (jeżeli mogę tak to nazwać).

Tak, ale nie "kaloryczność", bo to się raczej do paliwa odnosi, a gęstość. Zimniejszego powietrza po prostu będzie "więcej" :p

arthorius napisał(a):Pytanie brzmi tylko jaka będzie wydajność

Jeżeli silniczek jest odpowiednio mocny i wyrobi na wyższych obrotach, to coś tam może dać.

arthorius napisał(a): czy rzeczywiście jest sens dodatkowo schładzać powietrze w stosunku do temp. wejściowej. :D

Tylko, że to nie służy do schładzania powietrza, a do jego sprężania...
Ale odpowiadając na twoje pytanie, to tak, im powietrze będzie chłodniejsze, tym więcej się go zmieści w cylindrze i teoretycznie nawet przy silniku wolnossący (chociaż tego nie jestem pewien) powinno coś dać.

Intercooler schłodzi zasysane powietrze min do temperatury otoczenia, ale są jeszcze inne patenty na to. Natryski zimnej wody, albo jakiegoś gazu na intercooler, żeby jeszcze te kilka stopni oberwać. A nawet czytałem gdzieś o wtrysku wody do dolotu...
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez arthorius » 6 gru 2011, o 22:46

Snejk18, Proszę się nie nabijać. Czasem człowiek innego słowa użyje niż ma na myśli. :P Lecz dziękuję za poprawienie.
Tak już pisząc filozowicznie to najlepiej zastosowac ciekły azot. :lol: Skoro ludzie mają patenty do chłodzenia kompów to może, który by wymyślił patent do auta :lol: :hyhy: Golf byłby niczym z :evil: :hyhy:
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Piaggio » 6 gru 2011, o 23:15

Tak czy siak ta pseudo turbinka raczej nadawala by sie bardziej na wiatrak w gorace dni, który schładza a nie dodaje mocy hehe
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez wald » 7 gru 2011, o 13:10

Piaggio napisał(a):Tak czy siak ta pseudo turbinka raczej nadawala by sie bardziej na wiatrak w gorace dni, który schładza a nie dodaje mocy hehe


To fakt, choć w stanach takie elektro superchargerz można znaleźć... jako (tańszy od mech kompresora) tuning ichnich v8... tylko że mają pod 1kW mocy :!:
wald
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 11 sie 2011, o 21:51
Lokalizacja: Opolskie


- - -



Powrót do Filmy i zdjęcia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości