Totalna zagłada Golfów 3 od 2:30 filmu
Poprostu rząd Niemiec ostatnio płacił każdemu, kto odda auto na szrot bardzo dużą sumę pieniędzy (tzn. jeśli ktoś kupił nowe auto, a stare oddał), na tyle wysoką, że ludzie często pozbywali się starszych aut. Jakby ktoś dał Ci 30 000 zł za oddanie Golfa III to oddałbyś? Tam właśnie tak zrobili ze względów ekologicznych i żeby pobudzić sprzedaż nowych aut.
Artykuł:
Które auta niemieccy kierowcy najczęściej oddawali na złom w ramach rządowych dopłat wrakowych? Które nowe samochody cieszyły się największą popularnością wśród korzystających z premii?
Ubiegły rok na niemieckim rynku motoryzacyjnym minął pod znakiem dopłat wrakowych. Kierowcy, którzy zdecydowali się wymienić swój samochód na nowy, a stary oddać na złom, otrzymali premię w wysokości 2500 euro. Jakie auta najczęściej złomowali Niemcy, by skorzystać z programu dopłat? (dane za okres od 14.01.2009 do 3.11.2009):
- Volkswagen Golf/Jetta (udział 12,0%)
- Opel Corsa (7,7%)
- Opel Astra (7,0%)
- Volkswagen Polo (5,8%)
- Ford Fiesta (4,7%)
- Ford Escort (3,0%)
- Opel Vectra (2,9%)
- Volkswagen Passat (2,7%)
- Renault Twingo (2,3%)
- Fiat Punto (2,1%)
Wśród aut, do których najchętniej przesiadają się Niemcy, prym wiedzie Volkswagen Golf, Skoda Fabia i Volkswagen Polo. Oto najpopularniejsza dziesiątka nowych modeli, wybieranych w ramach programu ekologicznych premii: (dane za okres 14.01.2009 do 3.11.2009):
- Volkswagen Golf/Jetta (udział 10,5%)
- Skoda Fabia (4,6%)
- Volkswagen Polo (4,3%)
- Opel Corsa (4,1%)
- Opel Astra (3,8%)
- Ford Fiesta (3,4%)
- Fiat Panda (3,1%)
- Fiat Punto (2,8%)
- Dacia Sandero (2,4%)
- Peugeot 207 (2,1%)