Jaki tłumik środkowy w MK3 cabrio 1,6 (101 KM) - AFT

Wszystkie tematy dotyczące Golfa MK3 Cabrio

Moderator: Moderator

Jaki tłumik środkowy w MK3 cabrio 1,6 (101 KM) - AFT

Postprzez vanitum » 30 paź 2012, o 21:15

Poszukuję informacji jaki tłumik środkowy powinien być zamontowany w golfie MK3 Cabrio z 1997 r. z silnikiem AFT, tj. 1,6 o mocy 101 KM (74kW).
We wszystkich schematach jakie znalazłem wskazane jest, że powinien to być tłumik o numerze: 1H0253409C, czyli coś takiego:
Obrazek

W moim jest natomiast zamontowane coś co przypomina ten tłumik:
Obrazek

I tu powstała moja wątpliwość, czy po prostu ktoś szukając oszczędności wykonał jakąś rzeźbę, czy po prostu przy tym silniku montowane były zamiennie dwa rodzaje tłumików?
vanitum
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 lip 2012, o 18:31
Lokalizacja: Rawicz

Jaki tłumik środkowy w MK3 cabrio 1,6 (101 KM) - AFT

 

Postprzez PiJey88 » 30 paź 2012, o 21:45

ktoś założył tłumik z 1.6 75 KM, prawidłowo powinna być prosta rura + taki jak z pierwszego obrazka, czyli taki sam jak w 2.0 115 KM
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez zakwas » 11 lis 2012, o 11:39

A jak ma się takie rozwiązanie do rzeczywistości ?
http://www.supersprint.com/en/prod-c-24 ... B8_50.aspx
Rura zamiast tł.środkowego ?
vanitum, u siebie w aft środkowy mam taki jak na pierwszym obrazku.Możliwe,że ten co masz to jakiś selfmade.Głośno jest ? :)
zakwas
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9 mar 2012, o 14:09
Lokalizacja: Łódź

Postprzez vanitum » 11 lis 2012, o 22:33

Oj głośno było, ale to nie tylko zasługa środkowego (takiego jak na drugim obrazku) ale też końcowego, który w zasadzie był jakąś wariacją na temat oryginalnego tłumika (prawdopodobnie wypróżniony, dospawana na końcu rura od kanalizy, coby woda miała się gdzie zbierać). Do tego ktoś wpadł na genialny pomysł żeby dodatkowo zmniejszyć średnicę wlotu do tłumika środkowego, żeby każde przygazowanie kończyło się strzałem. Po prostu jakaś masakra.
Obecnie założone zostały nowa rura środkowa, tłumik środkowy i tłumik końcowy. Wszystko zamienniki firmy Asmet. W aucie zrobiło się o wiele ciszej, silnik chodzi równiutko (wcześniej lekko falowały wolne obroty i silnik delikatnie się dławił), strzały się skończyły a do tego zdaje się że spadło zużycie paliwa (to będę konkretnie w stanie powiedzieć jak trochę więcej pojeżdżę po mieście).
vanitum
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 lip 2012, o 18:31
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez zakwas » 13 lis 2012, o 17:23

a co myślisz,o takim rozwiązaniu jak podesłałem wyżej? Chciałem żeby samochód miał lepszy odgłos :) bez przesady oczywiście.
Orientuje się ktoś czy taka operacja zamiany tl.srodkowego na to co podałem wyżej wpływa negatywnie na spalanie bądź inne podzespoly ? Czy lepiej wyciac katalizator(ktory u mnie jest juz wydmuchany) i wspawac rure badz strumienice ? ;-)
zakwas
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9 mar 2012, o 14:09
Lokalizacja: Łódź

Postprzez vanitum » 13 lis 2012, o 18:28

Szczerze powiedziawszy, najlepiej by chyba było jakbyś o wpływ takiej operacji zapytał przedstawicieli firmy, która to sprzedaje. Raczej należy się spodziewać że będzie głośno. Pytanie też jak wpłynie to na pracę silnika, bo może być tak że zmieni się stopień kompresji spalin. U mnie była zmniejszona średnica wydechu i: 1) zdarzało mu się strzelać z wydechu, 2) obroty silnika lekko falowały.
vanitum
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 lip 2012, o 18:31
Lokalizacja: Rawicz


- - -



Powrót do Golf CABRIO

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości