mam pytanie, posiadam gti III 2.0 16v 150 KM z climatronikiem z gazem LPG.
Zauważyłem ostatnio, że jak zapalę samochód i jak włączę climatronik włącza sie mi wentylator na chłodnicy nawet przy zimnym silniku, jak wyłączę climatronik to ustaje.
Nie wiem czy tak być powinno, mam wrażenie, że wystudza mi to niepotrzebnie silnik bo odkąd kupiłem samochód to podczas jazdy silnik nigdy nie osiągnął 90 stopni wciąż wskazuje mi ok 78-80, w lecie czasem jak stałem w korku złapał 90 i wtedy wentylator ładnie regulował temperaturę (przyspieszając, wówczas nie można go było wyłączyć climatronikiem- działał niezależnie) i tu zachowywał się ok nie zezwalając na przegrzanie się auta, ale teraz jak jest chłodniej to max mam 80 stopni.
Wziąłem się za naprawę tego problemu bo samochód powinien mieć po nagrzaniu ok 90 stopni, ani mniej ani więcej (niedogrzany silnik to niedobrze, spalanie itp. chociaż mój spala normalnie ok. 10 l gazu na trasie, pracuje ładnie równo). Myślałem że to termostat wymieniłem i nadal jest to samo.
Dodam, że na komputerze MFA temperatura oleju w silniku po nagrzaniu waha mi się w granicach od 94 do105 stopni przy ostrej jeździe w lecie czyli normalnie..
Nie wiem czy tak powinno być z włączaniem się i pracą tego wentylatora z climatronikiem w tym modelu, czy ta temperatura 78-80 stopni to może normalne dla tych silników a ja szukam dzury w całym nipotrzebnie bo w sumie wszystko jest ok-może ktoś ma takiego i odpisze jak jest u niego.