czyż by termostat??

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

czyż by termostat??

Postprzez KrisKu » 10 gru 2012, o 13:56

A więc tak ostatnio wymieniłem sobie płyn chłodniczy ale teraz wystąpił problem gdyż dolny wąż od chłodniczy non stop jest zimny nawet gdy samochód ma odpowiednią temp.
czy to może być wina termostatu ??
KrisKu
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 21:35
Lokalizacja: LPU

czyż by termostat??

 

Postprzez paxstor » 10 gru 2012, o 14:06

Tak może to być termostat :-)
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez KrisKu » 10 gru 2012, o 14:08

to teraz znowu spuszczać płyn.. tak to jest jak się nie myśli :D no cóż trzeba będzie odwiedzić jakiś sklep ... jakiej firmy polecacie termostat bo czytałem że nie warto byle gów... kupować
KrisKu
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 21:35
Lokalizacja: LPU

Postprzez michaal » 10 gru 2012, o 14:16

W 1.4 masz termostat przy głowicy i nie musisz wszystkiego spuszczać, wystarczy aby tylko głowica się opróżniła.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez KrisKu » 10 gru 2012, o 14:23

a jak to robić ??? sorki lekko zielony jestem w tych sprawach ;/
KrisKu
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 21:35
Lokalizacja: LPU

Postprzez mariusz325 » 10 gru 2012, o 15:17

Musisz odkręcić 2 śrubki obok aparatu zapłonowego tam jest taki rozgałężnik czarny jajowaty i wyleci ci z 0,5 litra płynu i wyciągasz termostat i wkładasz go w dziurke ,zmieniasz uszczelke gumową i zakręcasz ten plastik czarny . TYLKO NIE ZA MOCNO DOKRĘCAJ BO LUBIĄ PĘKAĆ.Dolewasz płynu do zbiorniczka i niech chodzi zapalony aż sie sam odpowietrzy czyli włączy wentylator i sprawdzasz czy masz 2 węże cieple i po sprawie.Ja po wymianie u mnie chwilka i zaraz ciepełko leci. ;-)

tu jest zaznaczone. Obrazek
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez KrisKu » 10 gru 2012, o 17:47

dziękować mistrzu zdam relacje z mojej naprawy :)

a więc działa uff... wszystko nice poszło choć musiałem z 30 min poczekać zanim się rozgrzał trochę musiałem go po gazować ale dał rade gdy się otworzył i zobaczyłem że wszystko gra wyjechałem na podwórko i usłyszałem wentylator wprowadziłem z powrotem go jak ostygnie to uzupełnię płyn.

Dzięki wszystkim za pomoc :)

a co jeszcze trochę się pieniło ale tak trochę nie będzie to przeszkadzało ?? czy może kupić jeszcze z 1l płynu bo 1l mam w zapasie i go "przepłukać" trochę ??
KrisKu
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 21:35
Lokalizacja: LPU

Postprzez mariusz325 » 12 gru 2012, o 22:15

nic nie kombinuj jak jest oki .Możesz troche płynu dolać bo jeszcze ci zejdzie ale ogólnie troszke. ;-)
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 13 gru 2012, o 10:48

KrisKu, od poczatku nie było problemu, byłby gdybyś stwierdził że silnik sie przegrzewa a mimo to dolny waz chłodnicy jest zimny, masz tylkoz zadbać o prawidłowy poziom płynu w zbiorniczku. Natomiast druga sprawa jest taka ze bąbeli w zbiorniczku moga się pojawiac tylko do czadu aż układ sie odpowietrzy, gdyby pojawiały sie jeszcze później to mógłby być problem z uszczelką głowicy ale niema podstaw krakać to rzadka awaria.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez KrisKu » 13 gru 2012, o 19:32

dziś pojechałem do miasta mam do niego jakieś 15km rozgrzałem samochód w domu do tych 90 ale wąż dolny nadal był zimny ;/ potem pojechałem do miasta i zaobserwowałem że wskazówka zaczęła przekraczać tą kreskę na środku od temp. dojechałem do miasta poszedłem do sklepu byłem może z 30 min po odpaleniu temp była w lekko za 70 stop. pojechałem po siostre do pracy jakieś 2 km dojechałem czekając na nią sprawdziłem wąż nadal był zimny...
KrisKu
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 21:35
Lokalizacja: LPU

Postprzez mariusz325 » 13 gru 2012, o 21:12

a sprawdzałeś czy masz drożną chłodnice?
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez KrisKu » 14 gru 2012, o 11:31

raczej jest drożna bo gdyby nie była to by się do nie płyn nie dostał jak za pierwszym razem się termostat otworzył ... może po prostu zakryć ją w 2/4 3/4 tekturą ??? może to przez to że podczas jazdy wychładza zimne powietrze silnik ???
KrisKu
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 21:35
Lokalizacja: LPU

Następna strona

- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron