Aro napisał(a):BONUS
Co sie moglo stac z szyberdachem jezeli sie podnosi do gory i opuszcza ale nie chowa
Jeśli podnosi sie i opuszcza to masz jeszcze całą prowadnicę ale nie prubuj chować szyberdachu bo prowadnica szczeli. Poniżej wklejam zdjecie i opiszę o co biega
Kiedy odsuniesz do tyłu tę czarną ramke od rynienki odprowadzającej wode to zobaczysz takie właśnie ustrojstwo. W 99% przypadków problem jest z lewa strona (cysterna wódki dla tego kto wymyśli dlaczego zawsze jest to lewa strona). Jeśli uchylasz szyber to element w zielonym kółku przesówa się w strone przodu auta (w prawą strone zdjęcia). Żeby schować szyber element wraca do tyłu musi "zabrac" ze sobą ten wystający element zaznaczony czerwoną strzałka i wypchnąc cały element do tyłu z wycięcia w szynie zaznaczonego czerwonym kółkiem. Problem polega na tym że z upływem lat szyna się wyrabia i ten wichajster na który pokazuje strzałka zaczyna podnosić sie do góry. Skutek jest taki że element z czerwonego kółka nie trafia tam gdzie powinien i to małe czarne kółeczko nie może wyjść ze szczeliny wycietej w szynie. To najczęstszy powód pękania prowadnic. Kółko się blokuje silnik pcha dalej i bum po prowadnicy. Jeśli naciśniesz na ten element z góry dokładnie tak jak pokazuje czerwona strzałka to szyber schowa się bez problemu. Cała naprawa polega na tym żeby jakos podnieść do góry tył tego zatrzasku za kółeczkiem tak by jego przód ten wyżej opuścił się troche do dołu i odpowiednio zazębiał z prowadnicą. Sa na to różne sposoby jak widzisz na załączonym brazku ktoś na koniec założył koszulke termokurczliwą mozna tez w szczelinę w szynie coś wkleić żeby to plastikowe kółko nie wpadało tak głęboko. To co napisałem jest może niezbyt zrozumiałe ale jak zobaczysz wszystko na własne oczy to pojmiesz o co biega i na pewno znajdziesz najlepszy sposób naprawy. Wniosek jest jeden nie prubuj na siłe chować szybera bo na 100% walnie prowadnica.
Co do klimy tao sam się kręce za częściami w dobrej cenie. Komplet mozna kupić juz za 1000zł ale jest kupa roboty z montazem. miedzyinnymi trzeba wymienić nagrzewnice co wiąże się z demontazem całej tapicerki. w 1.6 pewnie wzmocnienie czołowe nie pomieści dwóch chłodnic i tzreba by je wymienic od wersji z klima itd. Z klimatronikiem jest jeszcze gorzej bo dochodza dodatkowe czujniki sterujące ty,m wszystkim. Jest sporo kłopotu ale dla chcącego nic trudnego