przez marcinkoz2910 » 2 sie 2009, o 14:50
Pascal, u mnie też to jest czyli nie mam kluczyka w stacyjce włączam światła mijania i pociągam za manetkę i włącza się nawiew ale żeby tego było mało zapalają mi się na zegarach kontrolki tak jak bym miał włączony zapłon
Wraz z kolegą z forum Zico63, wykluczyliśmy manetki, zwarcie w skrzynce bezpiecznikowej oraz uszkodzenia okablowania a głównego sprawdzę tego zamieszania ochrzciliśmy moja klimę że coś źle pozakładali i podłączyli się stałym plusem na przewód zwilinienia styku X
Wykonajcie sobie prosty test, a mianowicie czy podczas kręcenia silnikiem w celu jego uruchomienia wyłączają sie duże odbiorniki prądu takie jak światła, wycieraczki, nawiew, radio.... czy może tylko przygasają czy zwalniają? Bo za ich zatrzymanie podczas rozruchu odpowiada ten styk X
Jeśli tylko przygasają to macie gotową odpowiedź
[ Dodano: 2009-08-02, 14:53 ]
Tutaj udostępniam Wam moja rozmowę na PW z Zico63
1.
Witam! Sprawa wygląda tak, że jeśli w czasie tej próby manetki są ustawione na światła drogowe, to w porządku.
Przyczyną jest fabryczne połączenie styku „błysku” na stałe zasilanie (30). W wyniku tego prąd idzie drogą: od styku 30 manetek – styk „błysku” – wyjście manetek 56b – wyjście 56b wyłącznika głównego świateł (w tym momencie staje się wejściem) – poprzez wewnętrzne połączenia wyłącznika łączy się ze stykiem X – wejście X wyłącznika głównego świateł – wyjście X stacyjki. W tym miejscu droga prądu na wszystkie odbiorniki linii X staje otworem, czyli inaczej pisząc – wszystko to się włącza, nawet bez kluczyka – punkt „R1 58” w kółku na rysunku.
Problem zaczyna się gdy tak dzieje się w położeniu świateł mijania. Wtedy styk błysku nie powinien mieć przejścia na 56a czyli mijania. Wówczas powodem jest złe połączenie zworki (przy lampach typu GT), gdzieś istniejące niefabryczne połączenie lub zwarcie np., w skrzynce bezpiecznikowej.
W tym celu odpinamy na skrzynce bezpieczników wtyk R i sprawdzamy. Jeśli nadal jest napięcie na linii X to zwarcie w skrzynce, jeśli teraz nie ma napięcia – zwarcie w manetkach: mimo rozłączonego styku 56—56a jest podawane napięcie na wyłącznik. Cały czas mamy manetki na mijania!
2.
Tak, bo oryginalnie powinna łączyć światła mijania ze stykiem 56 wyłącznika świateł - wtedy swiatła włączają się natychmiast po włączeniu jakichkolwiek reflektorów i przy przełaczniku manetek na drogowe następuje połązenie tych wszystkich obwodów ze stykiem X. Potem z X-a w stacyjce może przechodzić na styk 15, to już zależy od producenta kostki stacyjki bo jest to różnie rozwiązane!
Prostym sposobem jest też odpięcie wtyku z wyłącznika głównego świateł - złączanie się ma ustąpić.
W sumie, jeśli nie ma innych uszkodzeń - to w niczym to nie przeszkadza; producent ostatecznie przecież nie projektuje autko pod kątem różnych nietypowych układów położenia wyłączników. Takim "nietypowym" jest właśnie włączanie błysku na postoju przy włączonych reflektorach.
3.
Należy sprawdzić przy ODPIĘTYM wyłączniku głównym świateł. Chodzi o to by ani nie wchodził wstecznie prąd na styk 56 ani nie wychodził na instalację stykiem X (...).