Golf III 97r Climatronic nie chłodzi a sprężarka sie włącza

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Postprzez damianco » 28 lip 2012, o 19:32

Witam,
Dokładnie tak! To jest ten zawór przy scianie grodziowej, jezeli jest uszkodzony nie puści obiegu gazu na parownik i wtedy kompresor mieli tylko czynnik który jest w nim. Powoduje to przegrzanie i uszkodzenie teflonowych elementów kompresora i jego uszkjodzenie- nie będzie wytwarzał dostatecznego ciśnienia. To ze sie kręci kolo na kompresorze nie oznacza że kompresor spręża czynnik.
Ps. Załącz klime i dotknij węży. Ten z prawej strony od góry- co wchodzi na skraplacz - powinien być ciepły a ten z lewej powinien być zimny. Jezeli tak nie jest zacznij do wymiany zaworu rozprężnego, póki jeszcze nie poszedł kompresor.
Avatar użytkownika
damianco
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 sie 2007, o 22:20
Lokalizacja: Łódź

 

Postprzez Pasztet100 » 2 sie 2012, o 07:38

damianco, po włączeniu klimy i odczekaniu około minuty sprawdzałem te dwa przewody które wychodzą z tego zaworu rozprężnego, ten grubszy po prawej stronie (bardziej od kierowcy) był ciepły a ten cieńszy (bardziej od strony kierowcy) był zimny. Natomiast te grube przewody przy chłodnicy które wchodzą do kompresora były raczej ciepłe tak samo.
[shadow=green]Mój GT Special[/shadow]
Avatar użytkownika
Pasztet100
Members
 
Posty: 2253
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 22:00
Lokalizacja: SH

Postprzez Critters » 3 sie 2012, o 01:08

jedź na dobry serwis klimy to Ci sprawdza ciśnienie gazu itp
Critters
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 19:17
Lokalizacja: PODKARPACIE

Postprzez damianco » 3 sie 2012, o 19:11

Jeen z tych przewodów wychodzących z kompresora powinien być zimny - u mnie na nim skrapla się woda. Podjedz do jakiegoś serwisu klimatyzacji i niech sprawdzą ciśnienie jakie daje kompresor. Jezeli bedzie ok 15 bar masz uszkodzony zawór rozprężny, gdy bedziesz miał pomiżej 10 bar to masz uwalony kompresor.
Avatar użytkownika
damianco
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 sie 2007, o 22:20
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Pasztet100 » 4 sie 2012, o 16:18

Dziś byłem w firmie która sie zajmuje typowo klimatyzacją i chłodnicami. Okazało sie że jest tylko około 150g gazu zamiast 750g :-P Gdy mi nabił stwierdził że kompresor jest uszkodzony bo nie daje takiego ciśnienia jak powinien i dlatego nie chłodzi.
Teraz pytanie czy z dnia na dzień może sie on po prostu tak zepsuć :?: Ja mam przewód który idzie z osuszacza przyspawany na stałe do chłodnicy i powiedział że może być za mały przelot w środku w tym łączeniu i kompresor sie mógł przez to zepsuć....
[shadow=green]Mój GT Special[/shadow]
Avatar użytkownika
Pasztet100
Members
 
Posty: 2253
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 22:00
Lokalizacja: SH

Postprzez damianco » 6 sie 2012, o 19:46

Witam,
Skoro nabijałes klime w maju i było oki to wychodzi na to ze4 gdzieś masz nieszczelność i gaz ucieka. Przejżyj cały układ i poszukaj wycieków. Powinny one byc widoczne gdyż nabijając klime dodaje sie do układu konrast. kompresor mógł się tez skończyc przez to ze nie było gazu i co za tym idzie dostatecznego smarowania.
PS. W GIII ilość gazu w klimatyzacji to 850g!!!
I jeszcze jedna moja sugestia: gdy naprawisz kompresor poproś o przepłukanie układu!! i nabicie do 825-840g gazu. Ja tak robie od wielu juz lat i nie mam kłopotów z klimą
Avatar użytkownika
damianco
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 sie 2007, o 22:20
Lokalizacja: Łódź

Postprzez czarli » 7 sie 2012, o 21:14

wiecie panowie na czym polega płukanie układu klimatyzacji :)
czarli
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 00:18
Lokalizacja: Wolomin

Postprzez xxivanx » 12 wrz 2012, o 23:48

jak zajedziesz na nabijanie klimy z dobra sprezarka to ci przeplukaja, bo maszynka wsysa caly czynnik i olej a potem wszystko wlewa na nowo. pełna automatyzacja :D
xxivanx
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 21:51
Lokalizacja: Górnystok

Postprzez Stachu_76 » 19 wrz 2012, o 21:55

xxivanx napisał(a):jak zajedziesz na nabijanie klimy z dobra sprezarka to ci przeplukaja, bo maszynka wsysa caly czynnik i olej a potem wszystko wlewa na nowo. pełna automatyzacja :D
ale nie płucze układu tylko uzupełnia czynnik i olej [quote="Pasztet100"]Dziś byłem w firmie która sie zajmuje typowo klimatyzacją i chłodnicami. Okazało sie że jest tylko około 150g gazu zamiast 750g to radził bym sprawdzić presostat
Avatar użytkownika
Stachu_76
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 13:23
Lokalizacja: Piaseczno
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pasztet100 » 19 wrz 2012, o 22:01

presostat :?: Co to jest, bo nie bardzo rozumiem :-P
[shadow=green]Mój GT Special[/shadow]
Avatar użytkownika
Pasztet100
Members
 
Posty: 2253
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 22:00
Lokalizacja: SH

Postprzez Stachu_76 » 19 wrz 2012, o 22:18

czujnik ciśnienia klimatyzacji steruje wentylatorem i sprężarką ochrania ją przed pracą na pusto i załącza 2 bieg wentylatora jak za duże ciśnienie jest
Avatar użytkownika
Stachu_76
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 13:23
Lokalizacja: Piaseczno
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pasztet100 » 19 wrz 2012, o 22:36

Stachu_76 napisał(a):czujnik ciśnienia klimatyzacji steruje wentylatorem i sprężarką ochrania ją przed pracą na pusto i załącza 2 bieg wentylatora jak za duże ciśnienie jest

A gdzie on sie znajduje :?: Jest to może ten czujnik który wchodzi do osuszacza :?:
[shadow=green]Mój GT Special[/shadow]
Avatar użytkownika
Pasztet100
Members
 
Posty: 2253
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 22:00
Lokalizacja: SH

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron