Kilka ważnych pytań dotyczących klimy.

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Kilka ważnych pytań dotyczących klimy.

Postprzez Seboo » 30 kwi 2013, o 12:01

Mam kilka pytań bo musiałem kupić używany kompresor klimatyzacji bo mój już do niczego się nie nadawał i nie wiem czy wymienić w nim olej, jeśli tak to ile go nalać? I czy mogę na razie jeździć bez nabijania i czyszczenia całego układu klimy, czy jest to bezpieczne i czy nic się nie zepsuje?
Seboo
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 07:32
Lokalizacja: Legionowo

Kilka ważnych pytań dotyczących klimy.

 

Postprzez PiJey88 » 30 kwi 2013, o 15:50

1. w kompresorze nie ma oleju
2. możesz jeździć bez nabijania, ale nie możesz uruchomić wtedy klimy bo zniszczysz kompresor (zalecane jest nabić jak najszybciej)
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Stachu_76 » 30 kwi 2013, o 18:05

odłącz wtyczkę od sprzęgła i na pewno się nie włączy
Avatar użytkownika
Stachu_76
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 13:23
Lokalizacja: Piaseczno
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Seboo » 30 kwi 2013, o 20:05

Dzięki, za odpowiedzi. Ale czy na pewno nie ma oleju w sprężarce, bo kiedyś czytałem że jest i chciał bym go wymienić bo i tak mam sprężarkę na stole. A i jak coś to mam sprężarkę Sanden SD7V16
Seboo
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 07:32
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez murgen » 30 kwi 2013, o 20:55

Olej jest dodawany do czynnika chłodzącego, dlatego w okresie zimowym jak tylko sie da trzeba włączać klime zeby sprężarka sie przesmarowała.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez Stachu_76 » 30 kwi 2013, o 23:36

murgen napisał(a):Olej jest dodawany do czynnika chłodzącego
po wytworzeniu próżni i nie wskazane trzymać rozszczelniony układ klimy
Avatar użytkownika
Stachu_76
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 13:23
Lokalizacja: Piaseczno
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 1 maja 2013, o 18:40

Seboo, jak nie wierzysz to sobie rozbierz tą sprężarkę i poszukaj oleju :mrgreen:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Seboo » 1 maja 2013, o 19:13

PiJey88, nie no wierze tylko tak się dla pewności zapytałem, ale może rozbiorę tą starą sprężarkę tak z ciekawości :mrgreen:
Seboo
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 07:32
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez pablomed » 3 maja 2013, o 09:59

Seboo, generalnie w innych markach sa sprezarki co wymagają podania osobno oleju, ale w naszych VW daje sie razem z czynnikiem odmierzoną ilość
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marbino88 » 4 maja 2013, o 20:07

W układzie jest olej pod postacią emulsji który krąży w układzie i go smaruje i uszczelnienia -chroni przed korozją . dodaje się go przy serwisie klimatyzacji kiedy część jest Odsysana przez maszynę i podawany jest nowy świeży olej w odpowiedniej ilości przy wymianie poszczególnych elementów układu klimatyzacji trzeba obliczyć ilość oleju który w nim pozostaje i wtloczyc nowy. przy wymianie kompresora używanego wylej z niego to co się da i Wlej tam ze 30cm3 pokrec nim dobrze i zakładaj potem napełniania i wszystko w tym temacie. pozdró
marbino88
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:39
Lokalizacja: Rybnik

Re: Kilka ważnych pytań dotyczących klimy.

Postprzez Smolak » 7 maja 2013, o 20:52

Seboo napisał(a):Mam kilka pytań bo musiałem kupić używany kompresor klimatyzacji bo mój już do niczego się nie nadawał i nie wiem czy wymienić w nim olej, jeśli tak to ile go nalać? I czy mogę na razie jeździć bez nabijania i czyszczenia całego układu klimy, czy jest to bezpieczne i czy nic się nie zepsuje?


Witam
Same bzdury tu niestety wyczytałeś.
Po kolei :
Zepsułeś kompresor to znaczy że się zatarł i musisz przedmuchać rozpuszczalnikiem nitro (ok 10 do 15 litrów) i mocnym kompresorem cały układ ;
- zdjąć chłodnicę klimy
- zdjąć przewody aż z zaworem rozprężnym
i każdy element czyścić osobno
- skraplacz (wewnątrz autka) czyścisz podłączając się do 2 rurek za zaworem rozprężnym
Wywalić filtr osuszacz i kupić nowy (czujnik można przełożyć).
Kupiłeś używany kompresor - błąd - trzeba było nowy za 770 zł...
Ale jest (niby dobry) to na korpusie jest śrubka i tędy wylej cały olej.
W nowym jest 140 ml a w używce nie wiesz więc wywal całość !
Potem wlej z powrotem, ale nowy specjalny olej, 130 ml i od przodu zakręć kluczem na ośce kompresora 10 razy zgodnie ze wskazówkami zegarka.
I teraz składamy dokładnie, tak żeby oringi ładnie się spasowały ;
wypłukane i przedmuchane przewody, kompresor, chłodnicę ale na samym końcu filtr osuszacz (on szybko wchłania wilgoć z powietrza - takie jego zadanie).
Zawór rozprężny też bym wstawił nowy bo czasem ''po przejściach'' nie chce odpalić...
Teraz robimy próbę ciśnienia azotem (+- 16 atm) - minimum 5 godzin a lepiej 24.
Potem nabijamy klimę ; 850 ml czynnika i 30 ml oleju.

Każde inne działanie nie ma sensu.
Klima nie odpali lub szybko padnie.

Pozdrawiam
Smolak
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork


- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość