klimatyzacja w 1.4 ABD

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

klimatyzacja w 1.4 ABD

Postprzez prezesik » 8 cze 2011, o 02:34

Witajcie!

Czy do silnika 1.4 ABD jest możliwość zamontowania sprężarki klimatyzacji?

Wszystko inne wg mnie będzie pasować, lecz nie wiem, czy będę miał gdzie zamocować sprężarkę klimatyzacji.

Mój silnik nie ma wspomagania, więc jest sporo miejsca, napęd z paska idzie tylko na alternator, napinaczem jest sprężyna pod alternatorem.

Podpowie ktoś?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

klimatyzacja w 1.4 ABD

 

Postprzez michaal » 8 cze 2011, o 07:55

Prawdopodobnie będziesz musiał wymienić mocowanie alternatora na takie w którym jest mocowanie sprężarki. W twoim przypadku będziesz musiał szukać od silników o większej pojemności, bo 1.4 chyba nie miały klimy.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez prezesik » 8 cze 2011, o 21:10

Dzieki za info. Fakt ja tez jeszcze nie spotkalem sie z 1.4, ktory by mial klime. Wg mnie nie ma sensu rzezbic mocowania sprezarki.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez killah » 8 cze 2011, o 22:01

a pociągnie Ci ten silnik klimę? bo trochę to jednak mocy żre i czym słabszy silnik tym bardziej to czuć. Na 1.8 nie dawało się już wyprzedzać.

Spalanie też dużo wzrośnie.
killah
 

Postprzez darkmen21 » 9 cze 2011, o 09:58

killah napisał(a):bo trochę to jednak mocy żre i czym słabszy silnik tym bardziej to czuć. Na 1.8 nie dawało się już wyprzedzać.


Z całym szacunkiem killah, ale miałem i silnik 1.8 AAM w lpg i teraz mam ADZ -90KM bez lp, i obecnie nie mam żadnej różnicy czy ta klima działa czy nie-wiadomo ze to lepiej chodzi niż AAM, ale AAM'em wyprzedzałem wielokrotnie samochody bez najmniejszego problemu na działającej klimie.nie wiem jak 1.4,ale nie sądę żeby zamulał auto do niewiadomego poziomu, równie dobrze mógłby nie mieć nawiewów radia i świateł.
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez ..:VoyteQ:.. » 9 cze 2011, o 16:18

u mnie w AAM różnica w jeździe jest niewyczuwalna (w spalaniu i owszem) niezależnie czy z klimą czy bez
"Dwa kieliszki wystarczą. Najpierw jeden, potem kilkanaście drugich" - J.Tuwim
Moje auto -
moj-golf/91-blekintny-gl-wojtek-t33310.html
Avatar użytkownika
..:VoyteQ:..
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 maja 2011, o 08:14
Lokalizacja: Wieliczka
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez k-m-r1 » 10 cze 2011, o 23:13

ja bym nie polecał zakładac klimy spory koszt

nowa łapa całą klima manualna
do łapy alternator pasek naciągacz
i niewiem jak zrobisz bo w każdym aucie jak włonczysz klime na wolnych to obroty skacza w góre
a zakładam że 1.4 może zdechnąc
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez K@mil » 10 cze 2011, o 23:17

k-m-r1 napisał(a):i niewiem jak zrobisz bo w każdym aucie jak włonczysz klime na wolnych to obroty skacza w góre


chyba skaczą ale w dół ... i nie zalezy to on silnika tylko od alternatora i jego ładowania

killah napisał(a):a pociągnie Ci ten silnik klimę? bo trochę to jednak mocy żre i czym słabszy silnik tym bardziej to czuć. Na 1.8 nie dawało się już wyprzedzać.


Pierwsze slysze zeby byla taka różnica

Jak kolega wyzej pisze w spalaniu to i owszem ale mocą to cos z instalacją bylo nie tak
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez ..:VoyteQ:.. » 11 cze 2011, o 06:47

k-m-r1 napisał(a):niewiem jak zrobisz bo w każdym aucie jak włonczysz klime na wolnych to obroty skacza w góre
a zakładam że 1.4 może zdechnąc
no tak, tylko że to nie rosną obroty, bo zwiększa się obciążenie, tylko włączenie klimy daje sygnał do komputera w celu zwiększenia obrotów (żeby alternator lepiej ładował). Poza tym dlaczego 1.4 ma zdechnąć ?? a jak się ta Twoja teoria ma do np. clio 1.2 clio z klimą - włączenie klimatyzacji powoduje wybuch silnika, bo to "tylko 1,2" ?? dziwaczne podejście masz....
"Dwa kieliszki wystarczą. Najpierw jeden, potem kilkanaście drugich" - J.Tuwim
Moje auto -
moj-golf/91-blekintny-gl-wojtek-t33310.html
Avatar użytkownika
..:VoyteQ:..
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 maja 2011, o 08:14
Lokalizacja: Wieliczka
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez k-m-r1 » 11 cze 2011, o 17:31

moja teoria ma sie tak jak jazda za cieżarówką 75-80km/H
czas podrurzy ale na drugiej stronie włoczamy klime i mamy przyjemny żezki popiew potem wizyta lekarza jak ktos zle urzywa klimewieksze spalanie o ile to dla kogoś jest munus to by nie kupował 1.4 ale 1.8

zresztąsą za i przeciw dla każdego każdy podchodzi tak samo
pozatym jak ma sie pojemnosc do mocy?
nasz 1.4 ma 60 km w hondzie 1.4 ma 90 km i klima oryginalnie montowana
wienc ktos kto projektował taki silnik przewidział że jest on dla mniej wymagających i mniej zamożnych ludzi by taniej go utrzymac

nie bronie nikomu zakładania klimy tylko nijak to sie ma do realnej jazdy choc by takim 1.2 którego to wydajnosci klimy nie znam .... i nie mialem do czynienia

swoją teze oprę na silniku 1.9 TDI 110 km AFN nasz golfik w 10 minut w aucie było dosłonwie zimno klima manualna i na maxa ciekawe ile zajmuje podobny efekt w clio
1 godzina?

a do tego dochodzi jazda 4 osoby i wypzedanie<chyba jak flinstonowie>
tak że sory ale mdla mnie silnik 1.2 spalający 8 litró bezyny 10 gazy bo jest klima to żadna kalkulacja przyjemnosci i komfortu jazdy

taniej wyjdzie kupic wentylator do autka na 12 V czy szarnijmy sie na atermiczne szyby lb przyciemnianie
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Matiuas » 12 cze 2011, o 00:01

k-m-r1 napisał(a):nasz 1.4 ma 60 km w hondzie 1.4 ma 90 km

honda ma silnik 16 zaworowy (oznaczenie 1.4i) a nie 8 zaworów , 8 zaworowy w hondzie (1.4 bez i) to muł ze względu na długie przełożenia, na oko jakieś 75km.

k-m-r1 napisał(a):a do tego dochodzi jazda 4 osoby i wypzedanie<chyba jak flinstonowie>

mniejsza pojemność to krótsza skrzynia biegów, da się z tym jeździć normalnie, kwestia przyzwyczajenia.

k-m-r1 napisał(a):nie bronie nikomu zakładania klimy tylko nijak to sie ma do realnej jazdy choc by takim 1.2

czasami jeżdżę seatem ibizą z 98 r silnik 1.0 na wielopunkcie (50km) z manualną klimatyzacją, nie zauważyłem spadku mocy po włączeniu klimy, co do spalania nie sprawdzałem
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez k-m-r1 » 12 cze 2011, o 15:36

Matiuas, nie każdy silnik nie każde auto nie każdy kierowca jest taki sam

a co do hondy to mówimy o silniku i pojemności

zresztą nie o tym temat
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości