przez krazil » 12 kwi 2009, o 09:41
Bardzo prawdopodobne, że padło Ci łożysko. Jeśli tak, to wymiana nie jest zbyt skomplikowana - wymaga jedynie trochę wprawy i cierpliwości. Trzeba wymontować alternator i filtr powietrza (tutaj zatkaj sobie rurę dolotu powietrza, żeby ci czasem jakiś francuz...hehe...nie wpadł do środka. A tak poważnie to chodzi o to, żeby tam nie naśmiecić bo potem wszystko pójdzie do turbiny).
Odkręć dwie śruby (klucz 16) i przechyl delikatnie sprężarkę kołem pasowym do góry. Teraz zablokuj wałek sprężarki (możesz spróbować kluczem do fleksa albo czymś podobnym) i odkręć nakrętkę z wałka (chyba klucz 14). Teraz trzeba zdjąć sprzęgło. Ja dorobiłem ściągacz. (W dekielku sprzęgła masz trzy dziury w które trzeba wkręcić śruby ściągacza, a na wałku sprężarki jest nakiełek dla głównej śruby ściągacza). Po zdjęciu sprzęgła zobaczysz łożysko zabezpieczone pierścieniem. Trzeba go zdjąć. Łożysko powinno zejść dość luźno ręką. Teraz wymontuj łożysko z koła pasowego. Nie zapomnij o wyjęciu drugiego pierścienia z koła pasowego. Jak nie masz prasy to z odrobiną wprawy można sobie poradzić młotkiem i kawałkiem jakiejś tulei. Łożysko nie powinno stawiać wielkich oporów. Zamontuj nowe łożysko (wymiar: 35x55x20 - takie jest w sprężarce SDV7AB - numer z korpusu). Złóż wszystko w odwrotnej kolejności. Na ośce sprężarki powinny być 3 małe podkładki. Bardzo ważne, aby wróciły na swoje miejsce przy montażu. Nie zgub ich.
Oczywiście możesz wymontować sprężarkę, będzie łatwiej operować na sprężarce, ale wtedy trzeba będzie od nowa nabić klimę. Opisany sposób wymaga nieco więcej cierpliwości, ale na pewno się opłaca jeśli idzie o wymianę łożyska.
To tyle jeśli idzie o łożysko.