Nie można odpowietrzyć nagrzewnicy

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Nie można odpowietrzyć nagrzewnicy

Postprzez paxstor » 19 sty 2015, o 14:23

Mam problem z odpowietrzeniem golfa kolegi, była taka sprawa że, nie miał płynu w układzie i przestał mu grzać, możliwe ze się zagrzał bo zaczął też coś prychać, później dolał płynu ale nic się nie poprawiło, termostat jest sprawny, nagrzewa się do 90C ale jeden wąż od nagrzewnicy jest gorący a drugi zimny, czasami uda mi się że, zrobi się ciepły ale za chwile znowu robi się chłodny, dodam że, wąż od chłodnicy jest dość twardy i kopci na biało (szczypie w oczy), myślę że, może być coś nie tak z uszczelką głowicy.. co o tym myślicie??
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Nie można odpowietrzyć nagrzewnicy

 

Postprzez witboy » 19 sty 2015, o 15:47

rownie dobrze moze to byc pompa wody, korek od zbiorniczka
a najprosciej wsadzic waz ogrodowy pod jeden z kroccow 2 dac luzem odpalic wode i sprawdzic czy jest drozna nagrzewnica, jak jest drozna, sprawdzic jak otwiera sie termostat moze poprostu trzymac, a jak nie sprawdzic co z pompa wody,

uszczelke pod glowice mozna sprawdzic w chwile u mechanika sprawdzi obcnosc co2 w plynie i bedzie jasna sprawa
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez paxstor » 19 sty 2015, o 16:02

Termostat jest nowy, nagrzewnice już sprawdzałem i jest drożna, co do pompy też o tym myślałem, ale jak ścisnę wąż ręką i dam gazu to czuć jakby rosło ciśnienie, jest jeszcze jedna sprawa jaką zauważyłem, na odkręconym korku, powrót z nagrzewnicy robi się ciepły (w środku wieje ciepłe) a wystarczy że, zakręcę i trochę pochodzi i robi się zimny
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez witboy » 19 sty 2015, o 17:38

to uszczelka w korku wymien caly korek i problem z banki
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez paxstor » 19 sty 2015, o 18:05

Korek podmieniałem z innego i to samo, zwaliłem już rozrząd i sprawdzę pompę wody, tak czy siak i tak bym musiał to zrobić i będę wiedział na czym stoję
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Thorsten » 19 sty 2015, o 18:23

a więc tak:
1. jeden wąż zimny a drugi gorący. jak odkręcisz korek od zbiornika to oba przewody gorące...
2. nawet nowy termostat może być wadliwy. ja swój wymieniłem latem minionego roku, pojeździł pół roku a potem zablokował się i ugotował uszczelkę

powiem krótko... odkręć zbiornik płynu chłodniczego i zalej go płynem aż do oporu ile wejdzie w zbiornik. niech ktoś doda gazu a a ty patrz czy idą bąbelki... u mnie szły, jak pójdą i tutaj to.... ustawiaj mechanika na wymianę uszczelki pod głowicę.


mój post jakiś czas temu:
"Jednak z dobrych pomysłów to w sumie wszystko, wsiadam do auta i po przejechaniu 10km zaskoczenie bo auto zagrzało się do prawie 110 stopni. Czyli się przegrzewa i to mocno, zjazd do domu- górny przewód chłodnicy gorący a dolny zimny. Odkręciłem korek zbiornika płynu chłodniczego, poszła para i ciecz poszła w chłodnicę. Pierwszy werdykt to korek który nie odpowietrza układu albo termostat. Szybki test i werdykt nie za ciekawy... do wymiany uszczelka pod głowicą, po zalaniu zbiorniczka na max i dodawaniu gazu wychodziły bąbelki powietrza, ubytek płynu świadczył o walniętej uszczelce. Mechanik potwierdził... :cry: "
Ostatnio edytowano 19 sty 2015, o 18:24 przez Thorsten, łącznie edytowano 1 raz
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 19 sty 2015, o 18:23

paxstor, czy problem nie dotyczy przypadkiem silnika 1.8 albo 2.0?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez paxstor » 19 sty 2015, o 23:21

Sprawa jest taka że, jednak poszła pompa wody... (siedziała jeszcze oryginalna) ale co dziwne jest cała zmielona jakby coś wpadło :shock: jutro będzie płukanie całego układu, ale szczerze mówiąc mam jeszcze wątpliwości co do uszczelki pod głowicą, niby nic nie widać w oleju ani płynie ale dziwnie kopci...

Opik silnik 1,6 ABU
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez witboy » 19 sty 2015, o 23:39

no to pompa

a co do kopcenia moze olej dostal po d... i stracil wlasciwosci, albo przegrzaly sie uszczelniacze trzonkow i leci ...
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez paxstor » 20 sty 2015, o 00:00

No całkiem możliwe bo to mieszanka białego dymu z niebieskawym, najbardziej przy 3tyś obr
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez łukasz1983 » 20 sty 2015, o 09:32

paxstor, ABU jest bardzo wrażliwy na przegrzanie,jak pompa nie miała łopatek to jest duże ryzyko UPG.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez paxstor » 21 sty 2015, o 00:34

Złożymy wszystko do kupy, trochę pojeździ i się zobaczy co dalej
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka


- - - dobre wytrawne wino



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości